Wednesday, March 31, 2021

Aircraft rescue and firefighting, Aircraft rescue and firefighting, Aircraft Research BT-11

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемелеринин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемелеринин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учакты изилдөө BT-11:

Aircraft Research XBT-11 фенол-формальдегид фенолунун жана ысыкта иштетилген ысыктан жасалган "пластмасса" фанера курама материалы "Weldwood" калыпка салуу менен, Нью-Джерси штатындагы Бендикс авиакомпаниясынын Корпорациясы тарабынан курулган негизги машыктыруучу болмок. жана Duramold процессине окшош жыгач. Дурамолд жана Хаскелит процесстери алгач 1937-жылы иштелип чыккан, андан кийин Евгений Л.Видалдын Велдвуду 1938-жылы иштелип чыккан. 1940-жылы сунуш кылынган өндүрүштүк келишим эч кандай курула электе жокко чыгарылган.

RAAF учактарын изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү:

Австралиянын Королдук Аба Флотунун Авиациялык изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү (ARDU) Учурдагы жана жаңы аба күчтөрүнүн учактарын жерде жана учуу сыноолорун пландаштырат, өткөрөт жана талдайт. ARDU Эдинбург, Амберли, Ричмонд жана Уильямтаундагы RAAF Bases базасында жайгашкан, квалификациялуу сыноочу учкучтар, учуу сыноо инженерлери жана учууларды сыноо тутумунун адистери иштеген төрт рейстен турат. 2016-жылга чейин эскадрилья ошондой эле Австралиянын армиясы үчүн аскердик бөлүктүн курамында иштеген учуу сынагын өткөргөн. Учуу сыноо экипажы узак мөөнөттүү сынак пилоттук мектептеринде, анын ичинде Америка Кошмо Штаттарынын Аба күчтөрүнүн сыноо пилоттук мектебинде, Америка Кошмо Штаттарынын Аскердик Деңиз Сыноо Пилоттук мектебинде, Империя Сыноо Учкучтар Мектебинде, École du персоналынын штурман d'essais et de réception жана Улуттук тест пилоттук мектеби.

RAAF учактарын изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү:

Австралиянын Королдук Аба Флотунун Авиациялык изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү (ARDU) Учурдагы жана жаңы аба күчтөрүнүн учактарын жерде жана учуу сыноолорун пландаштырат, өткөрөт жана талдайт. ARDU Эдинбург, Амберли, Ричмонд жана Уильямтаундагы RAAF Bases базасында жайгашкан, квалификациялуу сыноочу учкучтар, учуу сыноо инженерлери жана учууларды сыноо тутумунун адистери иштеген төрт рейстен турат. 2016-жылга чейин эскадрилья ошондой эле Австралиянын армиясы үчүн аскердик бөлүктүн курамында иштеген учуу сынагын өткөргөн. Учуу сыноо экипажы узак мөөнөттүү сынак пилоттук мектептеринде, анын ичинде Америка Кошмо Штаттарынын Аба күчтөрүнүн сыноо пилоттук мектебинде, Америка Кошмо Штаттарынын Аскердик Деңиз Сыноо Пилоттук мектебинде, Империя Сыноо Учкучтар Мектебинде, École du персоналынын штурман d'essais et de réception жана Улуттук тест пилоттук мектеби.

RAAF учактарын изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү:

Австралиянын Королдук Аба Флотунун Авиациялык изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү (ARDU) Учурдагы жана жаңы аба күчтөрүнүн учактарын жерде жана учуу сыноолорун пландаштырат, өткөрөт жана талдайт. ARDU Эдинбург, Амберли, Ричмонд жана Уильямтаундагы RAAF Bases базасында жайгашкан, квалификациялуу сыноочу учкучтар, учуу сыноо инженерлери жана учууларды сыноо тутумунун адистери иштеген төрт рейстен турат. 2016-жылга чейин эскадрилья ошондой эле Австралиянын армиясы үчүн аскердик бөлүктүн курамында иштеген учуу сынагын өткөргөн. Учуу сыноо экипажы узак мөөнөттүү сынак пилоттук мектептеринде, анын ичинде Америка Кошмо Штаттарынын Аба күчтөрүнүн сыноо пилоттук мектебинде, Америка Кошмо Штаттарынын Аскердик Деңиз Сыноо Пилоттук мектебинде, Империя Сыноо Учкучтар Мектебинде, École du персоналынын штурман d'essais et de réception жана Улуттук тест пилоттук мектеби.

Учактарды сатуу жана бөлүктөрү:

Aircraft Sales and Parts (ASAP) - америкалык учак жана тетиктерди өндүрүүчү, Британиялык Колумбиянын Вернон шаарында негизделген жана 2013-жылы Техас штатындагы Сили шаарына көчүп келип, Аэроплан Мануфактурасы деп аталып калган.

Учактарды сатуу жана бөлүктөрү:

Aircraft Sales and Parts (ASAP) - америкалык учак жана тетиктерди өндүрүүчү, Британиялык Колумбиянын Вернон шаарында негизделген жана 2013-жылы Техас штатындагы Сили шаарына көчүп келип, Аэроплан Мануфактурасы деп аталып калган.

Учактарды сатуу жана бөлүктөрү:

Aircraft Sales and Parts (ASAP) - америкалык учак жана тетиктерди өндүрүүчү, Британиялык Колумбиянын Вернон шаарында негизделген жана 2013-жылы Техас штатындагы Сили шаарына көчүп келип, Аэроплан Мануфактурасы деп аталып калган.

Аба кемеси Коопсуз жана Траверстин интегралдык түрү:

Aircraft Ship Integrated Secure and Traverse (ASIST) тутуму - канадалык Indal Technologies компаниясы тарабынан иштелип чыккан тик учактын конгон системасы. ASIST 1992-жылдын 31-июлуна чейин деңиздеги сыноолорду аяктады жана Чили деңиз флоту, Сингапур Республикасынын аскер-деңиз флоту, Түрк деңиз флоту жана Америка Кошмо Штаттарынын деңиз флоту менен өндүрүштүк бөлүктөр иштеп жатат.

Өнөр жайдагы учактардын абалын көрсөтүү:

Учактардын абалын Өнөр жайга көрсөтүү агымы - АКШнын Транспорт министрлигинин Вольпе транспорт борбору аркылуу жеткиликтүү кызмат. 1991-жылы учактардын жайгашкан жери жөнүндө маалыматтар Федералдык Авиация Башкармасы тарабынан авиакомпанияга берилген. ASDI агымы АКШдагы жана Улуу Британиянын аба мейкиндигиндеги бардык учактардын абалын жана учуу пландарын көрсөткөн маалымат элементтеринен турат. Элементтерге жайгашкан жери, бийиктиги, аба ылдамдыгы, көздөгөн жери, болжолдуу учуу убактысы жана куйрук номери же АКШнын аба мейкиндигинин чегинде IFR учуу пландарында иштеген авиакомпаниянын жана жалпы авиациялык учактардын аныкталган идентификатору кирет.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Aircraft Spruce & Specialty Co:

Aircraft Spruce & Specialty Co. , америкалык учактын тетиктерин жана кызматтарын өндүрүүчү, анын ичинде үйдө курулган учактардын пландары.

Учак дүкөндөрүнүн шайкештик инженердик эскадрильясы:

Aircraft Stores Compatibility Engineering Squadron Австралиянын Коргоо күчтөрүнүн учактар ​​/ дүкөндөрдүн шайкештигин жана аба куралдары боюнча долбоорлоо органы болгон.

Учак конструкциялары боюнча техник:

Aircraft Structures Technician - Канадалык күчтөрдүн кесиби. Аба түзүмдөрүнүн техниктери учактын тетиктерин жана конструкцияларын техникалык тейлөө жана оңдоо үчүн жооп беришет.

Учак тутумдарынын инженердик эскадрильясы:

Аэрокосмостук системалар инженердик эскадрильясы - Австралиянын Королдук аба күчтөрүнүн эскадрильясы, ал стандарттуу эмес модификацияларды, атайын сыноо жабдыктарын жана шаймандарын жана учуу сыноолорун колдоочу телеметриялык функцияларды иштеп чыккан жана иштеп чыккан.

Учактарды техникалык тейлөөчү:

Учактарды техникалык тейлөө боюнча адис ( AMT ) соода кызматкери, ошондой эле учактарга техникалык тейлөө жүргүзүү үчүн лицензияланган техникалык квалификацияны билдирет. АМТлар техникалык тейлөөнү, профилактикалык тейлөөнү, ремонтту жана учактарды жана авиациялык тутумдарды өзгөртүүнү текшерет жана аткарат же көзөмөлдөйт.

Учак технологиялары:

Aircraft Technologies, Inc. , Джорджия штатында, Лилбурн шаарында жайгашкан америкалык учак чыгаруучу компания болгон. Компания аэропорттук учактарды долбоорлоо жана өндүрүү боюнча адистешкен, ышкыбоздук курулуш үчүн топтом түрүндө.

Aircraft Technologies Acro 1:

Aircraft Technologies Acro 1 - америкалык аэробатикалык үйдө курулган учак, Фред Мейер тарабынан иштелип чыккан жана Aircraft Technologies of Lilburn, Georgia. Колдо болгондо учак комплект түрүндө же ышкыбоздордун курулушунун пландары түрүндө берилген. Пландар да, комплекттер дагы жеткиликсиз жана учак өндүрүштөн чыккан.

Aircraft Technologies Atlantis:

Aircraft Technologies Atlantis - америкалык аэробаттык үйдө курулган учак, Джорджия штатындагы Aircraft Technologies of Lilburn компаниясы тарабынан курулган. Учак комплект түрүндө же ышкыбоздордун курулушуна пландар түрүндө берилет.

Аба транспорту жана саякат:

Aircraft Transport and Travel Limited авиакомпаниясы Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде түзүлгөн, Airco компаниясынын туунду компаниясы болгон. Бул үзгүлтүксүз эл аралык каттамды аткарган биринчи авиакомпания болду.

Аба транспорту жана саякат:

Aircraft Transport and Travel Limited авиакомпаниясы Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде түзүлгөн, Airco компаниясынын туунду компаниясы болгон. Бул үзгүлтүксүз эл аралык каттамды аткарган биринчи авиакомпания болду.

Аба транспорту жана саякат:

Aircraft Transport and Travel Limited авиакомпаниясы Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде түзүлгөн, Airco компаниясынын туунду компаниясы болгон. Бул үзгүлтүксүз эл аралык каттамды аткарган биринчи авиакомпания болду.

Учактын клубу:

Аба типиндеги клубдар - бир эле учактын түрүн же бир эле авиакомпаниянын үй-бүлөсүнүн аба кемелеринин түрүн же тобун маалымат менен камсыз кылган уюмдар.

Учактардын тизмеси:

Учактардын тизмелери алфавиттик тартипте иргелет.

Экинчи Дүйнөлүк Согуштун кайыктары:

Crash кайыктар, "учак куткаруу кайык" же "аба-деңиз куткаруучу кайыкка" деп аталган убакта Экинчи дүйнөлүк согуш учурунда атылган Америка Кошмо Штаттары жана башка союздаштар аба кемесинин экипаж куткаруу үчүн жасалган жыгач жүрүүүдө эле. АКШ кайыктары Улуу Британиядагы согуш маалында жогорку ылдамдыктагы учуулар менен британиялыктардын тажрыйбасын байкап келишкен.

Учакты эскертүү корпусу:

Aircraft Warning Corps (AWC) - Экинчи Дүйнөлүк Согуш Америка Кошмо Штаттарынын Армия аба күчтөрүнүн континенталдык Америка Кошмо Штаттарынын абадан коргонуу боюнча уюму. Корпустун маалымат борборлору аймактын "Армиялык Радардык Станцияларын" байланыштырып, телефон аркылуу радар жолдору менен байланышкан жана маалымат борборлору Ground Observer Corps чыпкалоочу борборлору тарабынан иштелип чыккан визуалдык отчетторду интеграциялашкан. AWC биринчи аба күчтөрүнүн, экинчи аба күчтөрүнүн, үчүнчү аба күчтөрүнүн жана төртүнчү аба күчтөрүнүн абадан коргонуу командалык постторун кабарлады. Бул буйрук посттору жер көзөмөлдөгөн тоскоолдукка жетүү үчүн буйрук көрсөтмөсүн колдонгон кармагычтарды жайгаштырат.

Учакты эскертүү кызматы:

Aircraft Warning Service ( AWS ) - Кошмо Штаттардын Куралдуу Күчтөрүнүн Байкоочу Корпусунун жарандык кызматы, Экинчи Дүйнөлүк Согуш маалында душмандын Американын аба мейкиндигине киришин көзөмөлдөөгө үндөгөн. Ал 1944-жылдын 29-майында жигерсиз болуп калган.

Учакты эскертүү кызматынын байкоочу мунарасы:

Агнью шаарындагы Вашингтондогу Учактарды эскертүү кызматынын байкоочу мунарасы 1941-жылы Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Япониянын учактарын бузуп кирип келгенин байкап турган Авиациялык эскертүү кызматынын ыктыярчылары үчүн байкоочу станция катары курулган. Мунаранын баштапкы орду Дунгесске жакын жерде болгон, бирок 1992-жылы мунара азыркы ордуна көчүрүлгөн.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учуп кетүү ниети менен аба кемесине отурган учурдан тартып, бардык ушул адамдар түшкөнгө чейин жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураса же структурасы бузулса, же в) аба кемеси дайынсыз жоголсо же таптакыр жеткиликсиз болуп калса. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, анын иштөө коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учуп кетүү ниети менен аба кемесине отурган учурдан тартып, бардык ушул адамдар түшкөнгө чейин жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураса же структурасы бузулса, же в) аба кемеси дайынсыз жоголсо же таптакыр жеткиликсиз болуп калса. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, анын иштөө коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Алюминий эритмеси:

Алюминий эритмелери - алюминий (Al) басымдуу металл болгон эритмелер. Легирлөөчү элементтер катарына жез, магний, марганец, кремний, калай жана цинк кирет. Эки негизги классификация бар, тактап айтканда, куюу эритмелери жана согулган эритмелер, экөө тең жылуулук менен дарылануучу жана жылуулук менен дарыланбай турган категорияларга бөлүнөт. Алюминийдин болжол менен 85% иштетилген продуктыларга, мисалы, прокат, фольга жана экструзия үчүн колдонулат. Алюминий эритмелери эритүү температурасынын төмөндүгүнө байланыштуу үнөмдүү продуктуларды берет, бирок жалпысынан иштетилген эритмелерге караганда чыңалуу күчтүүлүгү төмөн. Алюминий эритмесинин эң маанилүү куймасы Al-Si болуп саналат, мында кремнийдин жогорку деңгээли (4,0-13%) жакшы куюу мүнөздөмөсүн берет. Алюминий эритмелери жеңил салмактуулукка же коррозияга чыдамдуулук талап кылынган инженердик курулмаларда жана компоненттерде кеңири колдонулат.

Алюминий эритмеси:

Алюминий эритмелери - алюминий (Al) басымдуу металл болгон эритмелер. Легирлөөчү элементтер катарына жез, магний, марганец, кремний, калай жана цинк кирет. Эки негизги классификация бар, тактап айтканда, куюу эритмелери жана согулган эритмелер, экөө тең жылуулук менен дарылануучу жана жылуулук менен дарыланбай турган категорияларга бөлүнөт. Алюминийдин болжол менен 85% иштетилген продуктыларга, мисалы, прокат, фольга жана экструзия үчүн колдонулат. Алюминий эритмелери эритүү температурасынын төмөндүгүнө байланыштуу үнөмдүү продуктуларды берет, бирок жалпысынан иштетилген эритмелерге караганда чыңалуу күчтүүлүгү төмөн. Алюминий эритмесинин эң маанилүү куймасы Al-Si болуп саналат, мында кремнийдин жогорку деңгээли (4,0-13%) жакшы куюу мүнөздөмөсүн берет. Алюминий эритмелери жеңил салмактуулукка же коррозияга чыдамдуулук талап кылынган инженердик курулмаларда жана компоненттерде кеңири колдонулат.

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы:

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы (ARAIC) Япониянын Жер, Инфраструктура жана Транспорт министрлигине таандык комиссия болгон. Комиссиянын мүчөлөрү транспорт министри тарабынан авиация жана темир жол кырсыгынын себептерин изилдөө жана келечекте ушул сыяктуу кырсыктардын алдын алуу үчүн жакшыртуу сунуштары менен дайындалат. Ал Токионун Чиода шаарындагы Касумигасаеки саат 2-1-2 дарегинде жайгашкан Борбордук Жалпы Өкмөттүн Аппаратынын 2-имаратында жайгашкан.

Учак жана кеме куруу индустриясынын 1977-жылдагы Мыйзамы:

Aircraft and Shipbuilding Industries Act 1977 - Улуу Британиянын аэрокосмостук жана кеме куруу өнөр жайынын ири бөлүктөрүн улутташтырган жана эки корпорацияны - British Aerospace жана British Shipbuilders (s.1) негиздеген Улуу Британиянын Парламентинин Мыйзамы.

Учак жана кеме куруу индустриясынын 1977-жылдагы Мыйзамы:

Aircraft and Shipbuilding Industries Act 1977 - Улуу Британиянын аэрокосмостук жана кеме куруу өнөр жайынын ири бөлүктөрүн улутташтырган жана эки корпорацияны - British Aerospace жана British Shipbuilders (s.1) негиздеген Улуу Британиянын Парламентинин Мыйзамы.

Учак жана кеме куруу индустриясынын 1977-жылдагы Мыйзамы:

Aircraft and Shipbuilding Industries Act 1977 - Улуу Британиянын аэрокосмостук жана кеме куруу өнөр жайынын ири бөлүктөрүн улутташтырган жана эки корпорацияны - British Aerospace жана British Shipbuilders (s.1) негиздеген Улуу Британиянын Парламентинин Мыйзамы.

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы:

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы (ARAIC) Япониянын Жер, Инфраструктура жана Транспорт министрлигине таандык комиссия болгон. Комиссиянын мүчөлөрү транспорт министри тарабынан авиация жана темир жол кырсыгынын себептерин изилдөө жана келечекте ушул сыяктуу кырсыктардын алдын алуу үчүн жакшыртуу сунуштары менен дайындалат. Ал Токионун Чиода шаарындагы Касумигасаеки саат 2-1-2 дарегинде жайгашкан Борбордук Жалпы Өкмөттүн Аппаратынын 2-имаратында жайгашкан.

Учактарды жер бетинен ачуу:

Аба кемесин жер үстүнөн ачуу көбүнчө коммерциялык жана жалпы авиацияда жүргүзүлөт. Бул операцияда колдонулган суюктуктар муздан тазалоо же музга каршы суюктуктар деп аталат. ADF, ADAF же AAF баш тамгалары көбүнчө колдонулат.

Учактын шакиртинин схемасы:

Учак шакирти схемасы 1920-1966-жылдарга чейин иштеген Падышалык аба күчтөрүнүн кургактык экипажынын персоналы үчүн окутуу программасы болгон.

Учактын жакындоо категориясы:

Аэропортторго жакындоо категориясы - учактарды конуу үчүн учуп-конуу тилкесине жакындаган ылдамдыгына жараша учактарды айырмалоочу топтоо.

Авиациялык археология:

Авиациялык археология бул археологиянын жана бүтүндөй суу алдындагы археологиянын таанылган суб-дисциплинасы. Бул авиация тарыхында маанилүү сайттарды табуу, документтештирүү, калыбына келтирүү жана сактоо максатында энтузиасттар менен окумуштуулар тарабынан жүргүзүлүүчү иш-чара. Көбүнчө, бул сайттар учактын кыйраган жана кыйраган жерлери болуп саналат, бирок ошондой эле авиацияга байланыштуу курулмаларды жана курулмаларды камтыйт. Ал ошондой эле кээ бир чөйрөлөрдө белгилүү жана учак археологиясы же аэрокосмостук археология катары катышуучулардын көзкарашына жараша, ошондой эле ар кандай кырсыктарга аңчылык кылуу , суу алдындагы учактарды калыбына келтирүү , кыйроолорду кууп чыгуу же учуп өтүү деп мүнөздөлөт .

Унаанын сооту:

Аскердик унаалар көбүнчө сыныктардын, октордун, ракеталардын же снаряддардын таасирине туруштук берип, ичиндеги өздүк курамды душмандардын огунан коргоп турат. Мындай унааларга танктар, учактар ​​жана кемелер сыяктуу брондолгон согуштук унаалар кирет.

Унаанын сооту:

Аскердик унаалар көбүнчө сыныктардын, октордун, ракеталардын же снаряддардын таасирине туруштук берип, ичиндеги өздүк курамды душмандардын огунан коргоп турат. Мындай унааларга танктар, учактар ​​жана кемелер сыяктуу брондолгон согуштук унаалар кирет.

Кармоо жабдыгы:

An камакка тиштүү, же arrestor тиштүү, тездик менен ал жерлер катары учак жайлатуу үчүн пайдаланылуучу механикалык система болуп саналат. Учак ташуучу кемелерди камакка алуу деңиз авиациясынын маанилүү курамдык бөлүгү болуп саналат жана ал көбүнчө CATOBAR жана STOBAR авиакомпанияларында колдонулат. Ушундай эле тутумдар экспедициялык же авариялык пайдаланууга арналган кургактыктагы аэродромдордо дагы бар. Кадимки тутумдар, учактын конуучу жерине орнотулган бир нече болот зым аркандардан турат. Кадимки кармоо учурунда арткы зым менен байланышып, учактын кинетикалык энергиясы жүк ташуучу палубанын астына бекитилген гидравликалык демпфердик тутумдарга өткөрүлүп берилет. Учактын канаттарын же шасси жабдыктарын кармоо үчүн торлорду колдонгон башка байланышкан тутумдар бар. Бул тосмо жана тоскоолдук тутумдары иштөөгө жарактуу сөөктөрү жок учактарды өзгөчө кырдаалда кармоо үчүн гана колдонулат.

Кармоо жабдыгы:

An камакка тиштүү, же arrestor тиштүү, тездик менен ал жерлер катары учак жайлатуу үчүн пайдаланылуучу механикалык система болуп саналат. Учак ташуучу кемелерди камакка алуу деңиз авиациясынын маанилүү курамдык бөлүгү болуп саналат жана ал көбүнчө CATOBAR жана STOBAR авиакомпанияларында колдонулат. Ушундай эле тутумдар экспедициялык же авариялык пайдаланууга арналган кургактыктагы аэродромдордо дагы бар. Кадимки тутумдар, учактын конуучу жерине орнотулган бир нече болот зым аркандардан турат. Кадимки кармоо учурунда арткы зым менен байланышып, учактын кинетикалык энергиясы жүк ташуучу палубанын астына бекитилген гидравликалык демпфердик тутумдарга өткөрүлүп берилет. Учактын канаттарын же шасси жабдыктарын кармоо үчүн торлорду колдонгон башка байланышкан тутумдар бар. Бул тосмо жана тоскоолдук тутумдары иштөөгө жарактуу сөөктөрү жок учактарды өзгөчө кырдаалда кармоо үчүн гана колдонулат.

Учак артиллериясы:

Аба артиллериясы - бул учакта орнотулган 37 ммден жогору калибрдеги артиллериялык курал. Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде биринчи жолу кургактыктан кол салуу ролдору үчүн колдонулган авиациялык артиллерия бүгүнкү күндө, айрыкча АС-130да колдонула баштады.

Учуу динамикасы (туруктуу канаттуу учактар):

Учуунун динамикасы - бул аба транспорту багытталышы жана үч өлчөмдө башкаруу илими. Үч критикалык динамиканын параметри - бул унаанын оордук борбору (cg) боюнча үч өлчөмдөгү айлануу бурчтары, ал бийиктик , тоголок жана эскирүү деп аталат.

Учактын негизги октору:

Качып кемеси үч өлчөмдүү айланып эркин болуп саналат: Yaw, мурун иштеп өйдө-ылдый чыгып же окко жөнүндө; канаттан канатка чуркаган огу тегерегинде , мурун жогору же төмөн; н-ролл, мурунда куйрукка чуркап окко жөнүндө айландыруу. Октор альтернатива катары менен тикесинен , туурасынан жана узунунан турат. Бул октор унаа менен жылып, кол өнөрчүлүк менен кошо Жерге салыштырмалуу айланат. Бул аныктамалар биринчи адам башкаруучу космос кемеси 1950-жылдардын аягында жасалганда, космос кемесине карата колдонулган.

Airband:

Airband же учак тилкеси - жарандык авиацияда радиобайланышка бөлүнгөн, кээде VHF , же фонетикалык жактан "Виктор" деп аталган VHF радио спектриндеги жыштыктар тобунун аталышы. Топтун ар кайсы бөлүмдөрү радионавигациялык жардам жана аба кыймылын башкаруу үчүн колдонулат.

Никель-кадмий батареясы:

Никель-кадмий батареясы - электрод катары никель кычкыл гидроксиди жана металл кадмийин колдонуп, кайрадан заряддалуучу батарейканын бир түрү. Ni-Cd кыскартылган комурдун химиялык белгилер келип чыгат (Ni) жана кадмий (Cd): Бул аталышы, адатта, бардык Ni-Cd батарейкасын сүрөттөө үчүн колдонулат да кыскартылган NiCad Saft Corporation бир белги болуп саналат.

Аба чартери:

Air charter - жеке учак отургучтарынан айырмаланып, бүтүндөй учакты ижарага алуу.

Учактын көк китеби:

BlueBoook учагы - колдонулган учактардын көк китеби. Булардын төртөө авиация тармагында кеңири колдонулат; Aircraft Bluebook Price Digest , Aircraft Value Reference (VREF) жана Airliner Price Guide - акы төлөнүүчү жазылуу басылмалары. Эл аралык Bluebook - бул акысыз онлайн кызматы.

Фюзеляж:

Аэронавтикадагы фюзеляж - бул учактын негизги корпусу. Ал экипажды, жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү камтыйт. Бир кыймылдаткычтуу учактарда ал, адатта, кыймылдаткычты камтыйт, бирок кээ бир амфибиялык учактарда бир кыймылдаткыч фюзеляжга бекитилген тирөөчкө орнотулган, ал өз кезегинде калкып жүрүүчү корпус катары колдонулат. Фюзеляж башкаруу жана турукташтыруу беттерин көтөрүүчү беттерге конкреттүү байланыштарда жайгаштырууга кызмат кылат, бул учактын туруктуулугу жана маневрлүүлүгү үчүн талап кылынат.

Бонейард учагы:

Аба кемелеринин бейити же аба көрүстөнү - кызматтан бошоп калган учактарды сактоочу жай. Көпчүлүк самолёттордогу учактар ​​бир аз техникалык тейлөө менен сакталып турат же алардын бөлүктөрү кайрадан колдонууга же кайра сатууга алынып салынат, андан кийин жарактан чыгарылат. Boneyard имараттары көбүнчө АКШнын Түштүк-Батышындагыдай чөлдөрдө жайгашкан, анткени кургакчыл шарттар дат басууну азайтып, катуу жерди төшөөнүн кереги жок. Аризонанын Туксон шаарындагы 309-аэрокосмостук тейлөө жана калыбына келтирүү тобу, ушул түрдөгү эң ири мекеме, оозеки түрдө "Boneyard" деп аталат.

Учактын тормоздук тутумдарынын тизмеси:

Авиациянын тормоздоо тутумдарына төмөнкүлөр кирет:

  • Жерге тийгенде дөңгөлөктөрдү тормоздоо үчүн колдонулуучу самолёттун десанттык тормозу. Бул тормоздор гидравликалык же пневматикалык режимде иштейт. Көпчүлүк заманбап учактарда алар руль педальдарынын үстүңкү бөлүгү менен иштетилет. Айрым эски учактарда анын ордуна төмөнкү бөлүк колдонулат. Рычагдар бир нече учакта колдонулат. Көпчүлүк учактар ​​дифференциалдык тормоздукка жөндөмдүү.
  • Кыймылдаткычтардан түртүп мүмкүндүк Үстүнө reversers, учакты жай үчүн колдонулушу керек.
  • Аба тормоздору , учууну башкаруучу атайын беттер, сүйрөө күчөп иштейт.
  • Мурунку жана учурдагы бир нече аскердик жана жарандык учактар ​​жана Космостук Шаттлда колдонулган ири кургактык парашюттары .
Учак көпүрөсү:

Аба кемелеринин көпүрөлөрү , анын ичинде такси жолдорунун көпүрөлөрү жана учуп-конуу тилкесинин көпүрөлөрү , учактардын автоунаа жолдорун, темир жана суу жолдорунун үстүнөн алып өтүшөт жана аларды кесип өтүшү мүмкүн болгон эң оор учактарды көтөрүп турууга ылайыкташтырылышы керек. 1963-жылы дүйнөдөгү эң жыш аэропорттордун бири болгон Чикаго О'Харе аэропортундагы такси көпүрөсү 365000 фунт (166000 кг) салмактагы келечектеги учактар ​​менен иштөө пландаштырылган, бирок курулгандан кийин эки жылдын ичинде учактардын салмагы эки эсеге көбөйгөн. Азыркы учурда, дүйнөдөгү эң чоң жүргүнчү ташуучу Airbus A380 учактын максималдуу салмагы 575 т (1268,000 фунт) түзөт. Эң ири Боинг учактары, башкача айтканда учурдагы "Проект Озарк" Боинг 747-8дин версиялары MTOWго 1,000,000 фунттан (450,000 кг) жогору жакындап келе жатат. Аба кемелеринин көпүрөлөрү түзүмдүн конструкциясындагы каптал жүктөмгө таасирин тийгизип, аба кемесинин тормоздосунун таасири астында турган олуттуу күчтөр үчүн иштелип чыгышы керек. Тизменин жанданышынын 70 пайызын тормоздоо күчү акыркы эки такси жолунун көпүрөсүнүн долбоорунда кабыл алынган. Жана "палубанын дизайны оор дөңгөлөктөрдүн жүгүнөн улам, бүгүлүүгө караганда, кайчылаштыргыч кыркуу менен башкарылат".

Учактын салону:

Учактын салону - бул учактын жүргүнчүлөр бара турган бөлүгү. Заманбап коммерциялык учактардын көпчүлүгүнө басым жасалат, анткени круиздик бийиктиктер айланадагы атмосфера өтө жука болгондуктан жүргүнчүлөр жана экипаж дем ала албайт.

Учактын маскировкасы:

Аба кемелеринин маскировкасы - аскер учактарындагы маскировка аларды жерде же абада көрүүнү кыйындатуу үчүн. Мүмкүн болгон өбөлгөлөрдү жана жарык шарттарын эске алганда, ар бир кырдаалда бир дагы схема иштебейт. Адатта, самолёттун үстүнөн жашыл жана күрөң, төмөндө асман түстөрү сыяктуу түстөрдүн түсү бузулуп, самолёттун бир түрү болуп калды. Тезирээк жана бийик учуучу учактар ​​үчүн кээде асман түстөрү колдонулуп келген, ал эми тик учактар ​​жана жерге жакын колдонулган туруктуу канаттуу учактар ​​көбүнчө жердин камуфляжына боёлгон. Түнкүсүн учуп жүргөн учактар ​​көбүнчө кара түскө боёлгон, бирок бул аларды түнкү асмандан да караңгы кылып көрсөтүп, түнкү жашыруун маскировка схемаларына алып келген. Камуфляж менен учакты таануу белгилеринин ортосунда жана маскировка менен салмактын ортосунда келишпестиктер бар. Демек, абанын артыкчылыгына коркунуч туулбаганда же олуттуу абада каршылык көрсөтүлбөсө, көрүнүп турган жаркыраган камуфляждан баш тартышкан.

Учактын маскировкасы:

Аба кемелеринин маскировкасы - аскер учактарындагы маскировка аларды жерде же абада көрүүнү кыйындатуу үчүн. Мүмкүн болгон өбөлгөлөрдү жана жарык шарттарын эске алганда, ар бир кырдаалда бир дагы схема иштебейт. Адатта, самолёттун үстүнөн жашыл жана күрөң, төмөндө асман түстөрү сыяктуу түстөрдүн түсү бузулуп, самолёттун бир түрү болуп калды. Тезирээк жана бийик учуучу учактар ​​үчүн кээде асман түстөрү колдонулуп келген, ал эми тик учактар ​​жана жерге жакын колдонулган туруктуу канаттуу учактар ​​көбүнчө жердин камуфляжына боёлгон. Түнкүсүн учуп жүргөн учактар ​​көбүнчө кара түскө боёлгон, бирок бул аларды түнкү асмандан да караңгы кылып көрсөтүп, түнкү жашыруун маскировка схемаларына алып келген. Камуфляж менен учакты таануу белгилеринин ортосунда жана маскировка менен салмактын ортосунда келишпестиктер бар. Демек, абанын артыкчылыгына коркунуч туулбаганда же олуттуу абада каршылык көрсөтүлбөсө, көрүнүп турган жаркыраган камуфляждан баш тартышкан.

Замбирек:

Замбирек - бул артиллериянын бир түрү катары классификацияланган чоң калибрдеги мылтык, адатта, жарылуучу химиялык оттун жардамы менен снарядды учурат. Илгери, кара мылтык 19-кылымдын аягында түтүнсүз порошок ойлоп табылганга чейин негизги кыймылдаткыч болгон. Замбиректер калибрине, натыйжалуу диапазонуна, кыймылдоо мүмкүнчүлүгүнө, оттун ылдамдыгына, оттун бурчуна жана ок күчүнө жараша айырмаланат; замбиректин ар кандай формалары бул атрибуттарды согуш талаасында колдонулушуна жараша ар кандай деңгээлде бириктирип, тең салмактап турат.

Учактын чатыры:

Учактын чатырчасы - айрым типтеги учактардын кабинасынын үстүндөгү тунук тосмо. Учактын чатырчасы учактын жүргүнчүлөрү үчүн башкарылуучу жана кээде басымдуу шарттарды камсыз кылат жана салттуу учуу палубасынын үстүнөн көбүрөөк көрүнүүгө мүмкүнчүлүк берет. Чатырдын формасы - бул аэродинамикалык тоскоолдукту азайтуу үчүн иштелип чыккан компромисс, учкучтар жана башка экипаж мүчөлөрү үчүн көрүнөө мүмкүнчүлүк.

Аба кемеси:

Аба кемеси - бул деңиздеги авиабаза катары кызмат кылган, толук узундуктагы учуу палубасы жана учактарды алып жүрүү, куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү үчүн жабдуулар менен жабдылган аскер кемеси. Адатта, бул флоттун капиталдык кемеси, анткени ал деңиз күчтөрүнө аба күчтөрүн дүйнө жүзү боюнча самолет операцияларын уюштуруу үчүн жергиликтүү базаларга көз карандысыз проекциялоого мүмкүндүк берет. ХХ кылымдын башында жүк ташуучулар өзүлөрүнүн шарларын жайгаштыруу үчүн колдонулган жыгач кемелерден көптөгөн согушкерлерди, сокку уруучу учактарды, тик учактарды жана башка учактарды ташыган атомдук аскер кемелерине чейин өнүгүп келе жатышат. Кыймылсыз канаттуу мылтыктар жана бомбардировщиктер сыяктуу оор учактар ​​учак ташуучу кемелерден учурулганда, учурда аларды конуу мүмкүн эмес. Дипломатиялык жана тактикалык күчү, кыймылдуулугу, автономиясы жана каражаттарынын ар түрдүүлүгү менен авиатранспортер көбүнчө заманбап согуштук флоттордун борбору болуп саналат. Тактикалык же ал тургай стратегиялык жактан алганда, ал флоттун флагманы катарында согуш кемесин алмаштырган. Анын эң чоң артыкчылыктарынын бири - эл аралык сууда сүзүү менен, ал эч кандай аймактык эгемендүүлүккө тоскоолдук кылбайт жана ушуну менен үчүнчү жактардын учуп өтүүсүнө уруксат алуу зарылчылыгын жокко чыгарат, учактардын убактысын жана транзиттик аралыктарын кыскартат, ошондуктан убакытты бир кыйла көбөйтөт согуштук зонада болушу.

Франциянын учак кемеси Шарль де Голль:

Шарль де Голль - Франциянын деңиз флотунун флагманы. Кеме онунчу француз авиация кемеси, Франциянын өзөктүк кубаттуулуктагы биринчи жер үстүндөгү кемеси жана Кошмо Штаттардын деңиз флотунан тышкары жерде курулган жалгыз атомдук кеме. Ага Франциянын мамлекеттик жана генерал Шарль де Голлдун ысымы берилген.

Советтик Киев авиация кемеси:

Киев - Советтер Союзунун жана Россиянын Аскер-Деңиз Флотун 1975-1993-жылдары тейлеген авиатранспортер. 1970-1975-жылдары Николайвдагы Черноморский заводунда курулган жана Киев классындагы биринчи кеме болгон. Учурда ал Кытайдагы сейил бактын бир бөлүгү.

Кытай авиация кемеси Ляонин:

Ляонин - Кытайдын 001 типтеги учак ташуучу кемеси. Элдик-боштондук армиясынын аскер-деңиз флотунун куралдуу күчтөрүнүн катарына киргизилген биринчи учак ташуучу кеме, алгач аскер-деңиз флотуна эксперимент жүргүзүүгө, машыктырууга жана авиакомпаниянын иши менен таанышууга мүмкүнчүлүк берүү үчүн окуу кемеси катары классификацияланган. 2018-жылдын аягында жаңыртуулардан жана кошумча окутуулардан кийин Кытайдын мамлекеттик маалымат каражаттары кеме 2019-жылы согуштук ролго өтөөрүн жарыялаган.

Бразилиянын Minas Gerais учак кемеси:

NAeL Minas Gerais - 1960-жылдан 2001-жылга чейин Marinha do Brasil тарабынан башкарылган Colossus классындагы учак ташуучу кеме. Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда кеме Улуу Британиянын Королдук Флотуна HMS Vengeance катары коюлган, бирок согуш аяктаганга чейин эле аяктаган, жана согушту көргөн эмес. Окуу кемеси жана Арктика изилдөө кемеси болуп иштегенден кийин, 1952-1955-жылдары Австралиянын Королдук деңиз флотуна насыяга берилген. Британиялыктарга кайтарылып берилип, 1956-жылы Бразилияга сатылган.

HMS Hermes (R12):

HMS Hermes кадимки британиялык учак кемеси болгон жана Кентавр классындагы акыркы учак болгон.

Carrier battle group:

Драйвердик согуш тобу ( CVBG ) - бул авиация кемесинин капиталдык кемесинен жана анын көп сандаган коштоочуларынан турган топту биргелешип түзгөн деңиз флоту.

Carrier battle group:

Драйвердик согуш тобу ( CVBG ) - бул авиация кемесинин капиталдык кемесинен жана анын көп сандаган коштоочуларынан турган топту биргелешип түзгөн деңиз флоту.

Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде учак ташуучу операциялар:

Ушул катар башка макалаларды караңыз:

  • Атлантика театры Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде учак ташуучу компаниянын иши
  • Тынч океан театры Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде учак ташуучу операциялар
  • Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда колдонулган учак
  • Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде авиация кемесинин конструкциясы жана мүмкүнчүлүгү
  • Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде иштеген учак ташуучулардын тизмелери
  • Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилиндеги учак ташуучу транспорттук операциялардын тизмелери
Авиация кемесин тейлөө боюнча убакыт тилкеси:

Аба кемелеринин башаты Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде башталган. Эң алгачкы эксперименттер бир нече мамлекеттердин, айрыкча АКШ менен Улуу Британиянын согуш кемелеринин мылтык мунараларына убактылуу "учуп" аянтчаларды орнотуудан турган. Туруктуу учуу палубасы менен модификацияланган биринчи кеме, башында баштапкы үстүнкү түзүлүштүн алдыга учуучу палубасы болгон battlecruiser HMS Furious болгон. Андан кийин, ал өзүнчө "конуу" палубасы артына өзгөртүлүп, кийинчерээк толук флеш палубасы менен өзгөртүлгөн. Башка кемелер, көбүнчө лайнерлер, толук учуучу палубаларга ээ болуш үчүн өзгөртүлгөн, мындай өзгөртүү биринчи болуп HMS Argus болгон. Ошол алгачкы аксаган кадамдар учак ташуучу кеменин канчалык деңгээлде маанилүү экендигин далилдеген жок. Согуштар аралык жылдарда, Япония, Улуу Британия жана Америка Кошмо Штаттары Экинчи Дүйнөлүк Согуштун башталышына чейин алардын ортосунда 18 жүк ташуучу авиакомпания болгон үчүн олуттуу жүк ташуучу флотторун түзүшкөн. 1940-жылдагы Таранто салгылашы жана 1941-жылы Перл-Харборго жасалган чабуул дүйнөгө авиация кемеси заманбап флоттогу эң маанилүү кеме болорун көрсөткөн. Бүгүнкү күндө авиатранспортерлор алар кызмат өтөгөн аскер-деңиз флотунун капиталдык кемелери болуп саналат, ал эми АКШнын заманбап "суперкармерлеринде" алар иш жүзүндө чакан аба күчтөрү болгон аба тобун түзүшөт.

Gangnam стили:

" Gangnam Style " - бул Түштүк Кореялык ырчы Psyдин, 2012-жылы 15-июлда чыккан, YG Entertainment анын алтынчы студиялык альбому, Psy 6, 1-бөлүгүнүн башкы сингли катары чыккан. К-поп жана бий-поп ыры, "Gangnam Style" термини Сеулдун Ганнам району менен байланышкан жашоо образын билдирген кореялык неологизм. Ыр клиптерде жана дүйнөнүн ар кайсы бурчтарында жандуу аткарууларда уккулуктуу бийлегени жана Psyдин көңүлдүү бийлегени үчүн мактоо менен ар кандай сын-пикирлерге ээ болду.

Маяк жана деңиз кемесинин шаардык легендасы:

Маяк жана деңиз кемеси шаардык уламышта чоң деңиз кемеси менен алгач кеме кагылышуу багытында турган дагы бир кеме болуп көрүнгөнү баяндалат. Адатта, Америка Кошмо Штаттарынын Аскер-Деңиз Флоту же Падышалык Аскер-Деңиз Флоту деп табылган жана көбүнчө согуш кемеси же учак ташуучу кеме деп мүнөздөлгөн деңиз кемеси башка кеменин багытын өзгөртүүсүн өтүнөт. Экинчи тарап, деңиз кемеси багытын өзгөртүшү керек деп жооп берет, ошондо деңиз кемесинин капитаны талапты кайталап, өзүн жана ал башкарган кемени тааныштырып, кээде коркутуп-үркүтүүгө дуушар болот. Ушундан улам " Мен маякмын. Сиздин чакырууңуз " деп жооп берилген, ал анекдот үчүн стенография болуп калган.

Аба кемеси:

Аба кемеси - бул деңиздеги авиабаза катары кызмат кылган, толук узундуктагы учуу палубасы жана учактарды алып жүрүү, куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү үчүн жабдуулар менен жабдылган аскер кемеси. Адатта, бул флоттун капиталдык кемеси, анткени ал деңиз күчтөрүнө аба күчтөрүн дүйнө жүзү боюнча самолет операцияларын уюштуруу үчүн жергиликтүү базаларга көз карандысыз проекциялоого мүмкүндүк берет. ХХ кылымдын башында жүк ташуучулар өзүлөрүнүн шарларын жайгаштыруу үчүн колдонулган жыгач кемелерден көптөгөн согушкерлерди, сокку уруучу учактарды, тик учактарды жана башка учактарды ташыган атомдук аскер кемелерине чейин өнүгүп келе жатышат. Кыймылсыз канаттуу мылтыктар жана бомбардировщиктер сыяктуу оор учактар ​​учак ташуучу кемелерден учурулганда, учурда аларды конуу мүмкүн эмес. Дипломатиялык жана тактикалык күчү, кыймылдуулугу, автономиясы жана каражаттарынын ар түрдүүлүгү менен авиатранспортер көбүнчө заманбап согуштук флоттордун борбору болуп саналат. Тактикалык же ал тургай стратегиялык жактан алганда, ал флоттун флагманы катарында согуш кемесин алмаштырган. Анын эң чоң артыкчылыктарынын бири - эл аралык сууда сүзүү менен, ал эч кандай аймактык эгемендүүлүккө тоскоолдук кылбайт жана ушуну менен үчүнчү жактардын учуп өтүүсүнө уруксат алуу зарылчылыгын жокко чыгарат, учактардын убактысын жана транзиттик аралыктарын кыскартат, ошондуктан убакытты бир кыйла көбөйтөт согуштук зонада болушу.

Тейлөөчү авиакомпаниялардын тизмеси:

Бул учурда эксплуатацияда турган, техникалык тейлөөдө же оңдоодо турган, запаста турган, курулуп жаткан же жаңыланып жаткан авиакомпаниялардын тизмеси. Аба кемеси - бул учактарды куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү үчүн толук узундуктагы учуу палубасы, ангар жана шарттары бар аскер кемеси. Тизме кеменин абалы жөнүндө гана эмес, аба канатынын болушу же абалы жөнүндө эмес. Бул вертолётторду, ошондой эле амфибиялык чабуулчу кемелерди камтыйт, эгерде кеменин негизги максаты учактарды алып жүрүү, куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү болсо.

Австралиянын деңиз авиациясынын тарыхы:

Австралиянын деңиз авиациясына болгон биринчи катышуусу 1911-жылы болгон, ошол кезде Австралияда туулуп-өскөн Падышалык-деңиз флотунун офицери учкуч квалификациясын алган алгачкы төрт деңиз офицеринин бири болгон. Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Австралиянын Королдук Флоту (RAN) абадагы десанттык операциянын бир нече түрүн башынан өткөргөн, HMAS Brisbane деңиздик учак менен иштеген, ал эми HMA Ships Сидней жана Австралия учактарды учуруу аянтчалары менен тажрыйба жүргүзүү үчүн колдонулган. Сиднейдин бортуна түшкөн учак да деңиздеги алгачкы аба согуштарынын бирине катышкан. Бир нече австралиялыктар дагы Королдук Деңиз Аба кызматынын курамында учушкан.

Австралиянын деңиз авиациясынын тарыхы:

Австралиянын деңиз авиациясына болгон биринчи катышуусу 1911-жылы болгон, ошол кезде Австралияда туулуп-өскөн Падышалык-деңиз флотунун офицери учкуч квалификациясын алган алгачкы төрт деңиз офицеринин бири болгон. Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Австралиянын Королдук Флоту (RAN) абадагы десанттык операциянын бир нече түрүн башынан өткөргөн, HMAS Brisbane деңиздик учак менен иштеген, ал эми HMA Ships Сидней жана Австралия учактарды учуруу аянтчалары менен тажрыйба жүргүзүү үчүн колдонулган. Сиднейдин бортуна түшкөн учак да деңиздеги алгачкы аба согуштарынын бирине катышкан. Бир нече австралиялыктар дагы Королдук Деңиз Аба кызматынын курамында учушкан.

Падышалык аскер-деңиз флотунун учуучу кемелеринин тизмеси:

Төмөндө Улуу Британиянын Королдук деңиз флотунун аба кемелеринин флотунун тизмеси келтирилген .

Австралиянын деңиз авиациясынын тарыхы:

Австралиянын деңиз авиациясына болгон биринчи катышуусу 1911-жылы болгон, ошол кезде Австралияда туулуп-өскөн Падышалык-деңиз флотунун офицери учкуч квалификациясын алган алгачкы төрт деңиз офицеринин бири болгон. Биринчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Австралиянын Королдук Флоту (RAN) абадагы десанттык операциянын бир нече түрүн башынан өткөргөн, HMAS Brisbane деңиздик учак менен иштеген, ал эми HMA Ships Сидней жана Австралия учактарды учуруу аянтчалары менен тажрыйба жүргүзүү үчүн колдонулган. Сиднейдин бортуна түшкөн учак да деңиздеги алгачкы аба согуштарынын бирине катышкан. Бир нече австралиялыктар дагы Королдук Деңиз Аба кызматынын курамында учушкан.

Тейлөөчү авиакомпаниялардын тизмеси:

Бул учурда эксплуатацияда турган, техникалык тейлөөдө же оңдоодо турган, запаста турган, курулуп жаткан же жаңыланып жаткан авиакомпаниялардын тизмеси. Аба кемеси - бул учактарды куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү үчүн толук узундуктагы учуу палубасы, ангар жана шарттары бар аскер кемеси. Тизме кеменин абалы жөнүндө гана эмес, аба канатынын болушу же абалы жөнүндө эмес. Бул вертолётторду, ошондой эле амфибиялык чабуулчу кемелерди камтыйт, эгерде кеменин негизги максаты учактарды алып жүрүү, куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү болсо.

Учак катапультациясы:

Аба катапульту - бул учактын өтө эле чектелген мейкиндиктен учуп чыгышына мүмкүнчүлүк берүүчү, мисалы, кеменин палубасы, бирок сейрек учурларда кургактыкта ​​орнотулган учуп-конуучу тилке. Азыр көбүнчө учак ташуучу кемелерде колдонулат.

Учактын үңкүрү:

Aircraft Cavern, немис сөзүн Flugzeugkaverne бир calque, Swiss аба күчтөрүнүн колдонгон башкалардын арасында жер астындагы ангар болуп саналат.

Бонейард учагы:

Аба кемелеринин бейити же аба көрүстөнү - кызматтан бошоп калган учактарды сактоочу жай. Көпчүлүк самолёттордогу учактар ​​бир аз техникалык тейлөө менен сакталып турат же алардын бөлүктөрү кайрадан колдонууга же кайра сатууга алынып салынат, андан кийин жарактан чыгарылат. Boneyard имараттары көбүнчө АКШнын Түштүк-Батышындагыдай чөлдөрдө жайгашкан, анткени кургакчыл шарттар дат басууну азайтып, катуу жерди төшөөнүн кереги жок. Аризонанын Туксон шаарындагы 309-аэрокосмостук тейлөө жана калыбына келтирүү тобу, ушул түрдөгү эң ири мекеме, оозеки түрдө "Boneyard" деп аталат.

Аба чартери:

Air charter - жеке учак отургучтарынан айырмаланып, бүтүндөй учакты ижарага алуу.

ACN-PCN методу:

Учактарды классификациялоо номери (ACN) - Тротуардын классификациялык номери (PCN) ыкмасы - 1981-жылы ИКАО тарабынан жарыяланган стандартташтырылган эл аралык аэропорттун тротуарынын рейтинг системасы. Бул ыкма перрон (пандус) учактарына арналган тротуарлар үчүн ИКАО тротуарынын расмий рейтинг системасы болгон. 1981-жылдан 2020-жылга чейин 5700 кгдан жогору салмагы.

Учак кабинасы:

Кокпит же учуучу палуба - бул, адатта, учактын же космос кемесинин маңдайына жакын, андан учкуч учакты башкарат.

Учактын кагылышуусун алдын алуу тутуму:

Учактын кагылышуусун алдын алуу тутуму жер үстүндөгү жабдууларга жана аба кыймылын башкарууга карабастан, учактардын кагылышуу коркунучун жаратышы мүмкүн болгон башка учактардын болушу жөнүндө эскертет. Эгер кагылышуу коркунучу жакындап калса, система кагылышуу коркунучун азайтуучу маневрди баштайт. ACAS стандарттары жана сунуш кылынган тажрыйбалар негизинен Эл аралык жарандык авиация боюнча Конвенциянын IV томунун 10-тиркемесинде аныкталган. Бүгүнкү күндө аскердик жана жалпы авиация тармагында колдонулуп жаткан технологиялардын көпчүлүгү НАСА жана башка өнөктөштөр тарабынан 1980-жылдардан бери иштеп келе жатат.

Учактын кагылышуусун алдын алуу тутуму:

Учактын кагылышуусун алдын алуу тутуму жер үстүндөгү жабдууларга жана аба кыймылын башкарууга карабастан, учактардын кагылышуу коркунучун жаратышы мүмкүн болгон башка учактардын болушу жөнүндө эскертет. Эгер кагылышуу коркунучу жакындап калса, система кагылышуу коркунучун азайтуучу маневрди баштайт. ACAS стандарттары жана сунуш кылынган тажрыйбалар негизинен Эл аралык жарандык авиация боюнча Конвенциянын IV томунун 10-тиркемесинде аныкталган. Бүгүнкү күндө аскердик жана жалпы авиация тармагында колдонулуп жаткан технологиялардын көпчүлүгү НАСА жана башка өнөктөштөр тарабынан 1980-жылдардан бери иштеп келе жатат.

Командир:

Командир - жалпы деңиз офицердик чини. Командир башка расмий уюмдарда, анын ичинде бир нече полиция күчтөрүндө ранг же наам катары колдонулат. Бир нече өлкөлөрдө бул деңиз даражасы фрегат капитаны деп аталат.

ACARS:

Авиацияда ACARS - аба каттамы радио же спутник аркылуу учактар ​​менен жер станциялары ортосунда кыска билдирүүлөрдү берүү үчүн санариптик маалымат шилтемесинин тутуму. Протокол ARINC тарабынан иштелип чыккан жана 1978-жылы Telex форматында колдонулган. Кийинчерээк SITA тарабынан дагы ACARS радиостанциялары кошулду.

Учактын компасы бурулат:

Авиацияда, аба кемесинин компас буруулары - магниттик компасты гана колдонуп, учакта жасалган бурулуштар.

Учактардын учушун башкаруу тутуму:

Кадимки туруктуу канаттуу учууларды башкаруу тутуму учууну башкаруу беттеринен, тиешелүү учактын башкаруу элементтеринен, туташтыруучу байланыштардан жана учактын учуу багытын башкаруу үчүн керектүү иштөө механизмдеринен турат. Учактын кыймылдаткычын башкаруу ылдамдыгын өзгөрткөндүктөн учууну башкаруу катары каралат.

Учууну башкаруу беттери:

Аба кемелеринин учуусун көзөмөлдөөчү беттер - бул учкучка учактын учууга болгон мамилесин жөнгө салууга жана башкарууга мүмкүндүк берген аэродинамикалык шаймандар.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учуп кетүү ниети менен аба кемесине отурган учурдан тартып, бардык ушул адамдар түшкөнгө чейин жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураса же структурасы бузулса, же в) аба кемеси дайынсыз жоголсо же таптакыр жеткиликсиз болуп калса. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, анын иштөө коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Учак крейсери:

Аба кемеси - аба кемесинин өзгөчөлүктөрүн айкалыштырган аскер кемеси жана крейсер же согуш кемеси сыяктуу жер үстүндөгү аскер кемеси.

Учактарды жер бетинен ачуу:

Аба кемесин жер үстүнөн ачуу көбүнчө коммерциялык жана жалпы авиацияда жүргүзүлөт. Бул операцияда колдонулган суюктуктар муздан тазалоо же музга каршы суюктуктар деп аталат. ADF, ADAF же AAF баш тамгалары көбүнчө колдонулат.

Учактын дизайны:

Учактын дизайны төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

  • Учактын түрүн аныктоочу документтер менен аныкталган долбоор:
    • Сертификатталган учак үчүн сертификат
    • Учууга жарактуу сертификат, юридикалык документ
      • Стандарттуу учууга жарамдуулук сертификаты, сертификацияланган учактар ​​үчүн
      • Аба каттамдарынын сертификатталбаган түрлөрү үчүн Атайын учууга жарамдуулук сертификаты
  • Учактарды долбоорлоо процесси, учактын жеке дизайнын түзүү процесси
  • Aircraft Designs, Америка Кошмо Штаттарынын Калифорния штатында жайгашкан Монтерейде жайгашкан авиакомпаниялардын дизайнын жана өндүрүүчү фирмасын
Учактын дизайны:

Учактын дизайны төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

  • Учактын түрүн аныктоочу документтер менен аныкталган долбоор:
    • Сертификатталган учак үчүн сертификат
    • Учууга жарактуу сертификат, юридикалык документ
      • Стандарттуу учууга жарамдуулук сертификаты, сертификацияланган учактар ​​үчүн
      • Аба каттамдарынын сертификатталбаган түрлөрү үчүн Атайын учууга жарамдуулук сертификаты
  • Учактарды долбоорлоо процесси, учактын жеке дизайнын түзүү процесси
  • Aircraft Designs, Америка Кошмо Штаттарынын Калифорния штатында жайгашкан Монтерейде жайгашкан авиакомпаниялардын дизайнын жана өндүрүүчү фирмасын
Аэрокосмостук инженерия:

Аэрокосмостук инженерия - бул авиациянын жана космостук аппараттардын өнүгүшүнө байланыштуу инженердик чөйрөнүн негизги тармагы. Анын эки негизги жана бири-бирин кайталаган тармактары бар: авиациялык инженерия жана астронавтикалык инженерия. Авионика инженериясы окшош, бирок аэрокосмостук инженериянын электрондук тарабы менен алектенет.

Учактарды долбоорлоо процесси:

Учактарды долбоорлоо процесси - күчтүү, жеңил, үнөмдүү жана жетиштүү жүктү көтөрө алган учактын долбоорлоо мөөнөтүндө коопсуз учуп кетүү үчүн, көптөгөн атаандаш жана талаптарды тең салмакташтыруу үчүн колдонулган эркин ыкма. Кадимки инженердик долбоорлоо процессине салыштырмалуу, бир кыйла татаал, техника жогорку деңгээлдеги конфигурациянын соодалашуусун камтыган, талдоо жана тестирлөө аралашмаларын камтыган, структуранын ар бир бөлүгүнүн шайкештигин деталдуу текшергендиктен, техника өтө эле кайталана берет. Учактардын айрым түрлөрү үчүн долбоорлоо процесси учууга жарамдуулук боюнча улуттук органдар тарабынан жөнгө салынат.

Аэрокосмостук инженерия:

Аэрокосмостук инженерия - бул авиациянын жана космостук аппараттардын өнүгүшүнө байланыштуу инженердик чөйрөнүн негизги тармагы. Анын эки негизги жана бири-бирин кайталаган тармактары бар: авиациялык инженерия жана астронавтикалык инженерия. Авионика инженериясы окшош, бирок аэрокосмостук инженериянын электрондук тарабы менен алектенет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмеси:

Россиянын аэрокосмостук инженерлеринин тизмесине Россия империясынын, Советтер Союзунун жана Россия Федерациясынын авиация, ракета жана космостук аппараттарынын дизайнерлери жана көмөкчү аэрокосмостук технологияларды иштеп чыгуучулар кирет.

Дизель кыймылдаткычы:

Аэропорттун дизелдик кыймылдаткычы же аэро дизель дизелдик кыймылдаткычтуу кыймылдаткыч. Алар дирижабльдарда колдонулган жана 1920-1930-жылдардын аягында учактарда колдонулган, бирок андан ары кеңири колдонулган эмес. Алардын негизги артыкчылыктары - күйүүчү майдын мыкты чыгымдалышы, күйүүчү майдын төмөндөшү жана күйүүчү майдын тыгыздыгы бир аз жогору, бирок бензин менен иштеген же турбовинттүү кыймылдаткычтарга салыштырмалуу мүнөздүү кемчиликтердин айкалышы жогору болгон. Авгаздын кымбаттап жаткан наркы жана анын келечекте болорунан күмөн саноо 2010-жылдын башында авиакомпаниянын дизелдик кыймылдаткычтарынын өндүрүшүнүн жанданышына түрткү болду.

Радар пикети:

Радар пикети - бул радар менен жабдылган станция, кеме, суу астында жүрүүчү кеме, учак же унаа, күтүлбөгөн жерден, адатта, аба чабуулунан коргош үчүн бир мамлекеттин же күчтүн радардын аныктоо диапазонун көбөйтүү үчүн колдонулат. Аныктама боюнча, радардык пикет алдын-ала эскертүү берүү үчүн күтүлгөн максаттардан бир аз алыстыкта ​​болушу керек. Көбүнчө бир нече өзүнчө радиолокациялык блок ар тарапка көбөйтүлгөн жабууну камсыз кылуу үчүн бутага курчап алышат; дагы бир ыкма - тоскоолдук сызыгын түзүү үчүн бирдиктерди жайгаштыруу.

Диск тормозу:

Дискүү тормоз - сүрүлмөлүү жаратуу үчүн, штангенциркулдарды дискке же "роторго" кыскан тормоздун бир түрү. Бул иш-аракет, валдын айлануу ылдамдыгын төмөндөтүү же кыймылдабай туруу үчүн, мисалы, унаа огу сыяктуу, анын айлануусун жайлатат. Кыймылдын энергиясы ысыкка айланат, аны чачуу керек.

Учакты дезинсекциялоо:

Учактарды дезинсекциялоо - курт-кумурскаларга жана илдеттерге каршы күрөшүү үчүн эл аралык рейстерде жана башка жабык жайларда инсектицидди колдонуу. Дезинфекциялоо, беттердеги микробдорду жок кылуу менен башаламандык сейрек эмес. Курт-кумурскалардын векторлору, көбүнчө чиркейлер географиялык аймактарга киргизилген жана алар мурда болбогон. Денге, чикунгуня жана Зика аба жолдорунун тармактары аркылуу Тынч океанына жана Америкага тараган. Тирүү безгек чиркейлери түшүп, аэропорттун жанындагы адамдарга жуккан "аэропорттук безгек" учурлары глобалдык жылуулукка байланыштуу көбөйүшү мүмкүн.

Учакты дезинсекциялоо:

Учактарды дезинсекциялоо - курт-кумурскаларга жана илдеттерге каршы күрөшүү үчүн эл аралык рейстерде жана башка жабык жайларда инсектицидди колдонуу. Дезинфекциялоо, беттердеги микробдорду жок кылуу менен башаламандык сейрек эмес. Курт-кумурскалардын векторлору, көбүнчө чиркейлер географиялык аймактарга киргизилген жана алар мурда болбогон. Денге, чикунгуня жана Зика аба жолдорунун тармактары аркылуу Тынч океанына жана Америкага тараган. Тирүү безгек чиркейлери түшүп, аэропорттун жанындагы адамдарга жуккан "аэропорттук безгек" учурлары глобалдык жылуулукка байланыштуу көбөйүшү мүмкүн.

Учуу диспетчери:

Учуу диспетчери учактардын иштешин жана жүктөлүшүн, шамалдын көбөйүшүн, күн күркүрөшүн жана турбуленттик божомолдорду, аба мейкиндигиндеги чектөөлөрдү жана аэропорттун шарттарын эске алуу менен учуу жолдорун пландаштырууга жардам берет. Диспетчерлер ошондой эле учуу кызматынан кийинки учууну камсыз кылышат жана шарттар өзгөрсө учкучтарга кеңеш беришет. Алар көбүнчө авиакомпаниянын эксплуатациялык борборунда иштешет. АКШда жана Канадада учуу диспетчери учактын командири менен мыйзамдуу жоопкерчилик тартат.

Учактын допу:

Аба кемесинин допени - бул кездеме менен капталган учактарга колдонулуучу пластиктенген лак. Аянттардын үстүнө сунулган кездемени бекемдейт жана бекемдейт, бул аларды герметикалык жана аба ырайына байланыштырат, алардын чыдамдуулугун жана өмүрүн жогорулатат. Техника, адатта, учактардын толук көлөмдүү жана учуучу моделдеринде колдонулган.

Учактын динамикалык режимдери:

Аба кемесинин динамикалык туруктуулугу деп, термелбестен туруктуу учуудан кийин аба кемесинин бузулганынан кийин өзүн кандай алып жүрөөрүн билдирет.

No comments:

Post a Comment

20th century, 20th century, FIFA Club of the Century

20-кылым: 20- кылым ( ХХ кылым ) 1901-жылдын 1-январында (MCMI) башталып, 2000-жылы 31-декабрда аяктаган (MM). 20-кылымда доорду ан...