Wednesday, March 31, 2021

Aircraft earth station, Electromagnetic brake, Aircraft emergency frequency

Учактын жер станциясы:

Учактын жер станциясы - Эл аралык электр байланыш бирлигинин (ITU) ITU Радио Эрежелеринин (RR) 1.84-беренесине ылайык - "Учактын бортунда жайгашкан аэронавигациялык көчмө спутник кызматындагы жер көчмө станция ."

Электромагниттик тормоз:

Электромагниттик тормоздор механикалык каршылыкты (сүрүлүүнү) колдонуу үчүн электромагниттик күчтү колдонуп, кыймылды жайлатат же токтотот. Алар алгач "электр-механикалык тормоздор" деп аталып келген, бирок алардын иштөө ыкмасына шилтеме жасап, бир нече жылдан бери "электромагниттик тормоздор" деп аталып калган. 20-кылымдын ортосунда, айрыкча поезддерде жана трамвайларда популярдуу болгондон бери, колдонмолордун жана тормоздун конструкцияларынын түрлөрү кескин көбөйүп кетти, бирок негизги иш ошол эле бойдон калды.

Учактын авариялык жыштыгы:

Учактын авариялык жыштыгы - бул учак тилкесинде колдонулуп, кыйналган учактар ​​үчүн шашылыш байланыш үчүн сакталган жыштык. Жыштыктар жарандык адамдар үчүн 121,5 МГц, ошондой эле Эл аралык Аба Кыймылы (IAD) же VHF Гвардиясы деп аталат жана 243,0 МГц аскердик колдонуу үчүн, ошондой эле Аскердик Аба Кыйналышы (MAD) же UHF Гвардиясы деп аталат. Буга чейин шашылыш локатордук берүүчүлөр кайтаруу жыштыктарын өткөрүп берүү үчүн колдонушкан, бирок 406 МГц кошумча жыштыгын заманбап авариялык локатордук берүүчү (ЭЛТ) колдонот.

Транспортто энергияны үнөмдөө:

Транспортто энергияны үнөмдөө бул пайдалуу аралык, жүргүнчүлөр, жүктөр же жүктүн ар кандай түрү; транспорттук кыймылга келтирүүчү каражатка жумшалган жалпы энергияга бөлүнөт. Электр энергиясы түртүлүш түрүнө жараша бир нече ар кандай түрлөрү менен берилиши мүмкүн, адатта, мындай энергия суюк отун, электр энергиясы же тамак-аш энергиясында берилет. Энергия натыйжалуулугу кээде энергия сыйымдуулугу деп да аталат. Транспорттогу энергия натыйжалуулугунун тескери жагы, транспортто энергияны керектөө.

Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Учактын кыймылдаткычын башкаруу:

Учактын кыймылдаткычын башкаруу учкучка учактын электр станциясынын иштешин көзөмөлдөө жана көзөмөлдөө каражаты болуп саналат. Бул макалада пропеллерди башкаруучу ички күйүүчү кыймылдаткычта колдонулган башкаруу элементтери сүрөттөлөт. Айрым кошумча же өркүндөтүлгөн конфигурациялар макаланын аягында баяндалган. Реактивдүү турбина кыймылдаткычтары ар кандай иштөө принциптерин колдонушат жана алардын башкаруу элементтери жана сенсорлору бар.

Аэрокосмостук өндүрүүчү:

Аэрокосмостук өндүрүүчү - учактарды, учактардын бөлүктөрүн, ракеталарды, ракеталарды же космостук аппараттарды долбоорлоо, куруу, сыноо, сатуу жана техникалык тейлөөнүн ар кандай аспектилерине катышкан компания же жеке адам. Аэрокосмос жогорку технология тармагы.

Учак кыймылдаткычынын көрсөткүчтөрү:

Уолш кыймылдаткычтын иштешин мотор компаниясы саткан акыркы продукт катары аныктайт. Ага конкреттүү учактын колдонулушу үчүн сүйлөшүлүүчү аймактар ​​кирет, мисалы, керектелген күйүүчү майдын салмагы, наркы, тышкы өлчөмдөрү жана иштөө убактысы. Ага ызы-чуу жана химиялык булгоочу заттардын чыгарылышына карата колдонулган, курчап турган чөйрөнүн чектелген ченемдерин жана канаттуулар, жамгыр, мөндүр жана муз катмарынын шарттары сыяктуу айлана-чөйрөнүн коркунучуна туруктуу туруштук бере турган долбоорду талап кылган коопсуздукту жөнгө салууну камтыйт.

Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Учак кыймылдаткычы башталат:

Учак кыймылдаткычынын иштешинин көптөгөн вариациялары бир тууган Райттар 1903-жылы биринчи учкучтук учуудан бери колдонулуп келе жатат. Колдонулган ыкмалар салмакты үнөмдөө, иштөөнүн жөнөкөйлүгү жана ишенимдүүлүгү үчүн иштелип чыккан. Алгачкы поршендик кыймылдаткычтар кол менен иштетилген, редуктор кол менен иштетилген, согуштардын ортосунда ири кыймылдаткычтар үчүн электр жана картридж менен иштеген тутумдар иштелип чыккан.

Учакты тейлөө инженери:

Учакты тейлөө инженери төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Жалпысынан учакты техникалык тейлөөчү
  • Учактарды техникалык тейлөө инженери лицензиялуу квалификацияга ээ
  • Учактарды тейлөө инженери (Канада)
Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Учактын бөлүгү:

Учактын бөлүгү - типтеги сертификатка ээ болгон учакка орнотуу үчүн бекитилген буюм же компонент. Бул бөлүктөргө макулдук берүү учак негизделген өлкөлөрдүн юрисдикцияларынан алынган. Америка Кошмо Штаттарында, Федералдык Авиация Башкармалыгы, ушул бөлүктөрдүн Федералдык Авиациялык Эрежелеринин 21-бөлүгүнө ылайык, бекитилгендигин көзөмөлдөйт.

Шашылыш учактарды эвакуациялоо:

Авариялык учактарды эвакуациялоо - жерде, сууда же орто жолдо учуп жүрүшү мүмкүн болгон учактан шашылыш эвакуациялоо. Стандарттуу эвакуация процедуралары жана атайын эвакуациялык шаймандар бар.

Багыттоочу жарык:

Багыттама жарыгы , ошондой эле иштеп жаткан же позициялык жарык деп аталган, кемеде, учакта же космос кемесинде жарыктын булагы. Багыттоочу шамдар кол өнөрчүлүктүн абалы, багыты жана абалы жөнүндө маалымат берет. Аларды жайгаштыруу эл аралык конвенциялар же жарандык бийлик тарабынан милдеттендирилген. Навигациялык чырактар ​​өтмөктү жасап жаткан кол өнөрчүлүк үчүн жарык берүүнү көздөбөйт, башка кол өнөрчүлүк аны билиши керек.

Учактын кездемесин жабуу:

Учактын кездемесин жабуу - колдонулган материал үчүн да, учактын ачык структураларын жабуу процесси үчүн да колдонулган термин. Ошондой эле, жабык фанер конструкцияларын бекемдөө үчүн колдонулат, де Хавиллэнд чиркейи ушул ыкманын бир мисалы жана Биринчи Дүйнөлүк Согуш Германиянын LFG Roland C.II сыяктуу учактарынын пионердик монококтук фюзеляждарында, анын оролгон Wickelrumpf фанерасында кездеме менен жабуу.

Учактын кездемесин жабуу:

Учактын кездемесин жабуу - колдонулган материал үчүн да, учактын ачык структураларын жабуу процесси үчүн да колдонулган термин. Ошондой эле, жабык фанер конструкцияларын бекемдөө үчүн колдонулат, де Хавиллэнд чиркейи ушул ыкманын бир мисалы жана Биринчи Дүйнөлүк Согуш Германиянын LFG Roland C.II сыяктуу учактарынын пионердик монококтук фюзеляждарында, анын оролгон Wickelrumpf фанерасында кездеме менен жабуу.

Учактардын жарманкеси:

Учактын жарманкеси - бул негизги милдети - жылмакай контурду чыгаруу жана каршылыкты азайтуу.

Учактарды каржылоо:

Аба каражаттарын каржылоо учактарды сатып алуу жана эксплуатациялоо үчүн каржылоону билдирет. Комплекстүү учактарды каржылоо көптөгөн мүнөздөмөлөрдү деңиз финансы менен, ал эми азыраак долбоордун каржылоосу менен бөлүшөт.

Учактын өрт өчүрүүчү машыктыруучусу:

Аба кемелеринин өрт машыктыруучусу - авиакырсык учурунда жүргүнчүлөрдү жана экипаж мүчөлөрүн куткаруу үчүн иштелип чыккан өрт өчүрүү симулятору. Авиациялык өрт машыгуу симуляторлору өрт өчүргүчтөргө ар кандай өзгөчө кырдаалдын сценарийлерин, мисалы, тышкы күйүүчү майдын ири көлөмдө төгүлүшү, канаттар, кыймылдаткычтар жана куйруктардагы өрт сыяктуу сценарийлерди кайрадан түзүүгө мүмкүнчүлүк берет. Ошондой эле, алар отургуч, кабинанын, кабинанын жана жүк ташыган отту куткаруунун реалдуу ички сценарийлерин иштеп чыгууга жардам берет. Өрткө каршы машыгуу тренажерлеру ар дайым максималдуу коопсуздукту камсыз кылып, туура машыгуу иш-аракеттерине ийкемдүүлүктү сунуш кылышат. Алар муниципалдык, өндүрүштүк өрт-куткаруу бөлүмдөрү, эл аралык аэропорттор жана дүйнө жүзү боюнча аскер күчтөрү тарабынан колдонулат. Өрт, тез жардам жана полиция круиздери, жердеги кызматкерлер жана аба экипаждары катышкан масштабдуу машыгуунун бир бөлүгү катары жердеги кагылышуулар жана кырсыктар түзүлүшү мүмкүн. Мындан тышкары, экинчи инциденттерди иштеп чыгууга болот, алар учактын айланасында болушу мүмкүн болгон инциденттерди көзөмөлдөө боюнча тренинг өткөрүшөт. Ар бир иш-аракет башкаруу мунарасынан башкарылат жана каралат.

Учактардын учушун башкаруу тутуму:

Кадимки туруктуу канаттуу учууларды башкаруу тутуму учууну башкаруу беттеринен, тиешелүү учактын башкаруу элементтеринен, туташтыруучу байланыштардан жана учактын учуу багытын башкаруу үчүн керектүү иштөө механизмдеринен турат. Учактын кыймылдаткычын башкаруу ылдамдыгын өзгөрткөндүктөн учууну башкаруу катары каралат.

Учактардын учушун башкаруу тутуму:

Кадимки туруктуу канаттуу учууларды башкаруу тутуму учууну башкаруу беттеринен, тиешелүү учактын башкаруу элементтеринен, туташтыруучу байланыштардан жана учактын учуу багытын башкаруу үчүн керектүү иштөө механизмдеринен турат. Учактын кыймылдаткычын башкаруу ылдамдыгын өзгөрткөндүктөн учууну башкаруу катары каралат.

Учактардын учушун башкаруу тутуму:

Кадимки туруктуу канаттуу учууларды башкаруу тутуму учууну башкаруу беттеринен, тиешелүү учактын башкаруу элементтеринен, туташтыруучу байланыштардан жана учактын учуу багытын башкаруу үчүн керектүү иштөө механизмдеринен турат. Учактын кыймылдаткычын башкаруу ылдамдыгын өзгөрткөндүктөн учууну башкаруу катары каралат.

Учактын учуусу боюнча колдонмо:

Аба кемесинин учуу колдонмосу ( AFM ) - бул белгилүү типтеги аба кемесин же ушул типтеги учакты иштетүү үчүн керектүү маалыматтарды камтыган кагаз китеп же электрондук маалымат топтому (ар бир АФМ конкреттүү учакка ылайыкташтырылган, бирок ошол эле типтеги учак табигый жол менен Окшош AFMs}. Ошондой эле, AFMдеги маалымат Техникалык учууга жарамдуулук жөнүндө маалыматка шилтеме берилет.Ушундай типтүү учуу колдонмосу төмөнкүлөрдү камтыйт: эксплуатациялоонун чектөөлөрү, Кадимки / Анормалдуу / Шашылыш иштөө процедуралары, иштөө маалыматтары жана жүктөө маалыматтары.

Учактын механикасы:

Учуу механикасы стационардык канаттуу жана айланма канаттуу (тик учактар) учактарга тиешелүү. Учак ИКАОнун 9110-Документинде "учактын шартында туруктуу бойдон турган жер бетиндеги аэродинамикалык реакциялардан көтөрүлүп, аба учактарына караганда оор кыймылдаткыч" деп аныкталат.

Floatplane:

Флот-самолёт - бул фюзеляждын астына көтөрүлүп туруу үчүн орнотулган бир же бир нече ичке калкыгандары бар деңиз учагынын бир түрү. Ал эми, учуп бараткан кеме фюзеляжды көтөрүү үчүн колдонот. Кандайдыр бир деңиз учагынын конуу шайманы кургактыкка ылайыктуу болуп, унаага амфибиялык учак жасайт. Британиялыктар "деңиз учагы" деген терминди сүзүүчү учактарга жана учуучу кемелерге карата колдонбостон, "сүзүүчү учактарды" "деңиз учактары" деп аташат.

Floatplane:

Флот-самолёт - бул фюзеляждын астына көтөрүлүп туруу үчүн орнотулган бир же бир нече ичке калкыгандары бар деңиз учагынын бир түрү. Ал эми, учуп бараткан кеме фюзеляжды көтөрүү үчүн колдонот. Кандайдыр бир деңиз учагынын конуу шайманы кургактыкка ылайыктуу болуп, унаага амфибиялык учак жасайт. Британиялыктар "деңиз учагы" деген терминди сүзүүчү учактарга жана учуучу кемелерге карата колдонбостон, "сүзүүчү учактарды" "деңиз учактары" деп аташат.

Чакыруу (электроника жана байланыш):

Электроникада жана байланышта флейт - бул сигналдын параметрлеринин тез өзгөрүшү, мисалы, амплитуда, фаза жана жыштык. Электрондук чайпалуунун мисалдары:

  • Алынган сигнал деңгээлдериндеги тез өзгөрүүлөр, мисалы, атмосферанын бузулушунан, катуу шамалда антеннанын кыймылынан же башка сигналдар менен өз ара аракеттенүүдөн келип чыгышы мүмкүн.
  • Радио таралууда, адатта, Е чөлкөмүндөгү ионосфералык катмарлар чагылдырган дээрлик бардык радио сигналдар жарым-жартылай же толугу менен сиңет.
  • Радио берүүдө тез өзгөрүп туруучу сигнал деңгээлдери, ошондой эле радиоприемник аркылуу учкан учактардын сигналдын чагылышынан жана мүмкүн болгон жарым-жартылай сиңишинен келип чыккан өзгөрүлмө көп каттамдуу кечигүүлөр менен катар же чачыранды көлөмү.
  • Жүктөлүүчү каттамдарга телеграфтын түз агымынын таасиринен келип чыккан жүктөлгөн телефон линиясынын өткөрүү мүнөздөмөсүнүн өзгөрүшү.
  • Жабдууларды жаздырууда жана көбөйтүүдө, бир калыпта эмес механикалык кыймылдан келип чыккан жыштыктын четтөөсү, мисалы, лента ташуу механизминдеги капстандык бурчтук ылдамдыгы, иш учурунда.
Мурунку:

Мурунку бир нерсе, мисалы, кайыктын корпусу сыяктуу бир нерсени пайда кылуу үчүн колдонулган шаблон, өлчөөчү же кесүүчү матрица. Адатта, мурункусу татаал ийилген болушу мүмкүн болгон түзүлүшкө форма берет.

Авиациялык күйүүчү май:

Авиациялык күйүүчү майлар - бул учактарга кубат берүү үчүн колдонулган мунай затка негизделген күйүүчү майлар, же мунай зат жана синтетикалык отун аралашмалары. Алар жерди пайдаланууда, мисалы, жылытуу жана жол транспорту сыяктуу күйүүчү майларга караганда кыйла катуу талаптарга ээ жана күйүүчү майдын иштеши же иштетүү үчүн маанилүү касиеттерин жогорулатуу же сактоо үчүн кошулмаларды камтыйт. Алар газ турбинасы менен иштеген учактар ​​үчүн керосинге негизделген. Поршендик кыймылдаткычтуу учактар ​​бензин, ал эми дизелдик кыймылдаткычы барлар авиакеросин (керосин) колдонушу мүмкүн. 2012-жылга чейин АКШнын аба күчтөрү башкарган бардык учактар ​​күйүүчү майдын баасын стабилдештирүү үчүн көмүрдөн же жаратылыш газынан алынган 50-50 керосин жана синтетикалык отундун аралашмасын колдонууга сертификат алышкан.

Учактын күйүүчү май бактары:

Aircraft күйүүчү танк учак күйүүчү май системасынын негизги бөлүгү болуп саналат. Аларды ички же тышкы күйүүчү май куюлуучу идиштерге бөлсө болот жана андан ары куруу ыкмасы же максаттуу пайдалануу боюнча классификациялоого болот. Учактын 1996-жылкы TWA Flight 800 учуусундагы жарылуу кырсыгын иликтөө учурунда учактардын күйүүчү май куюлган бактарынын коопсуздугу каралды.

Учактын күйүүчү май тутуму:

Учактын күйүүчү май системасы экипажга авиациялык күйүүчү майды сордуруп, башкарууга жана учактын кыймылдаткыч тутумуна жана көмөкчү энергия блогуна (ЖПБ) жеткирүүгө мүмкүндүк берет. Күйүүчү май системалары, алар орнотулган учактын иштешинин ар кандай болушунан улам, бири-биринен кескин айырмаланат. Бир кыймылдаткычтуу поршендик учакта жөнөкөй күйүүчү май системасы бар; танкер өзүнүн күйүүчү майын башкаруудан тышкары, башка учактарды да күйүүчү май менен камсыздай алат.

Учактын күйүүчү май бактары:

Aircraft күйүүчү танк учак күйүүчү май системасынын негизги бөлүгү болуп саналат. Аларды ички же тышкы күйүүчү май куюлуучу идиштерге бөлсө болот жана андан ары куруу ыкмасы же максаттуу пайдалануу боюнча классификациялоого болот. Учактын 1996-жылкы TWA Flight 800 учуусундагы жарылуу кырсыгын иликтөө учурунда учактардын күйүүчү май куюлган бактарынын коопсуздугу каралды.

Учактын күйүүчү май бактары:

Aircraft күйүүчү танк учак күйүүчү май системасынын негизги бөлүгү болуп саналат. Аларды ички же тышкы күйүүчү май куюлуучу идиштерге бөлсө болот жана андан ары куруу ыкмасы же максаттуу пайдалануу боюнча классификациялоого болот. Учактын 1996-жылкы TWA Flight 800 учуусундагы жарылуу кырсыгын иликтөө учурунда учактардын күйүүчү май куюлган бактарынын коопсуздугу каралды.

Фюзеляж:

Аэронавтикадагы фюзеляж - бул учактын негизги корпусу. Ал экипажды, жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү камтыйт. Бир кыймылдаткычтуу учактарда ал, адатта, кыймылдаткычты камтыйт, бирок кээ бир амфибиялык учактарда бир кыймылдаткыч фюзеляжга бекитилген тирөөчкө орнотулган, ал өз кезегинде калкып жүрүүчү корпус катары колдонулат. Фюзеляж башкаруу жана турукташтыруу беттерин көтөрүүчү беттерге конкреттүү байланыштарда жайгаштырууга кызмат кылат, бул учактын туруктуулугу жана маневрлүүлүгү үчүн талап кылынат.

6061 алюминий эритмеси:

6061 - магний менен кремнийди негизги эритүүчү элементтери катары камтыган, жаан-чачын катуулатуучу алюминий эритмеси. Алгач "Alloy 61S" деп аталып, ал 1935-жылы иштелип чыккан. Ал жакшы механикалык касиетке ээ, ширетилүүчү касиетке ээ жана өтө кеңири таралган. Бул жалпы пайдалануу үчүн алюминийдин кеңири таралган эритмелеринин бири.

Бонейард учагы:

Аба кемелеринин бейити же аба көрүстөнү - кызматтан бошоп калган учактарды сактоочу жай. Көпчүлүк самолёттордогу учактар ​​бир аз техникалык тейлөө менен сакталып турат же алардын бөлүктөрү кайрадан колдонууга же кайра сатууга алынып салынат, андан кийин жарактан чыгарылат. Boneyard имараттары көбүнчө АКШнын Түштүк-Батышындагыдай чөлдөрдө жайгашкан, анткени кургакчыл шарттар дат басууну азайтып, катуу жерди төшөөнүн кереги жок. Аризонанын Туксон шаарындагы 309-аэрокосмостук тейлөө жана калыбына келтирүү тобу, ушул түрдөгү эң ири мекеме, оозеки түрдө "Boneyard" деп аталат.

Брутто салмагы:

Учактын жалпы салмагы - бул учуу учурунда же жерде иштөө учурунда ар кандай учурдагы учактын жалпы салмагы .

Учактар ​​менен жер иштетүү:

Авиацияда аба кемесин жерде иштетүү аба кемесин жерде турганда жана (адатта) аэропорттун терминалдык дарбазасында токтоосуз тейлөөнү аныктайт.

Мылтык мунарасы:

Мылтык мунарасы - коргонуу, көрүнөө жана бурулуу жана мээлөө жөндөмдүүлүгүн камсыз кылган курал атыла турган орнотулган аянтча. Заманбап мылтык мунарасы, адатта, снарядды атуучу куралдын экипажын же механизмин камтыган жана ошол эле учурда азимут жана бийиктикте кандайдыр бир деңгээлде куралды мээлеп, атууга мүмкүнчүлүк берген айландырылуучу курал тирөөчү.

Мылтык атуу:

Мылтык атуучу курал - бул оор авиация куралдары менен куралданган, биринчи кезекте, аба чабуулу же жакынкы абадан колдоо иретинде жердин буталарына кол салуу үчүн арналган аскердик учак.

Учактар ​​менен жер иштетүү:

Авиацияда аба кемесин жерде иштетүү аба кемесин жерде турганда жана (адатта) аэропорттун терминалдык дарбазасында токтоосуз тейлөөнү аныктайт.

Ангар:

Ангар - учактарды же космостук кемелерди кармоо үчүн жабык курулуш структурасы. Ангарлар темирден, жыгачтан же бетондон курулат. Ангар сөзү французча * haimgard , * haim жана gard ("короо") деген сөздөрдөн келип чыккан, түпкү германдык орто француздук ангарттан келип чыккан.

Ангар:

Ангар - учактарды же космостук кемелерди кармоо үчүн жабык курулуш структурасы. Ангарлар темирден, жыгачтан же бетондон курулат. Ангар сөзү французча * haimgard , * haim жана gard ("короо") деген сөздөрдөн келип чыккан, түпкү германдык орто француздук ангарттан келип чыккан.

Рубрика (навигация):

Багыттоо, бир идишке же аба баш өнөрчүлүктү жаасы же мурду белгилеп жаткан компастын багыты болуп саналат. Аталышы сөзсүз түрдө анын жүрүшүндө же жолчо деп аталган унаа жүзүндө барат багыты, болушу мүмкүн эмес деп белгилешет. Так аталыш менен багыттын ортосундагы айырмачылык түпкү чөйрөнүн, аба же суунун кыймылынан же тайгаланып түшүү же тайгаланып кетүү сыяктуу башка таасирлерден улам болот. Айырмасы дрейф деп аталат жана аны шамалдын үч бурчтугу аныктай алат. Унаанын маршрутун өлчөөнүн кеминде жети жолу сүрөттөлгөн.

Тик учак иероглифтери:

Тик учак иероглифтери Абидостогу Сети I храмынан оюп жасалган Египеттин иероглифин билдирет.

Учакты басып алуу:

Учакты басып алуу - бул жеке адам же топ тарабынан учакты мыйзамсыз басып алуу. Учакты басып алуу учурунан баштап эле, көпчүлүк учурларда учкучту басып алган адамдын талабына ылайык учууга аргасыз кылышат. Бирок, сейрек учурларда, учакты басып алгандар өзүлөрү учуп келип, жанкечтилик кол салууларында колдонушкан, айрыкча 11-сентябрдагы чабуулдарда - жана бир нече учурларда, учактар ​​расмий учкуч же экинчи учкуч тарабынан уурдалган; б.а Любиц иши.

Учакты басып алуу:

Учакты басып алуу - бул жеке адам же топ тарабынан учакты мыйзамсыз басып алуу. Учакты басып алуу учурунан баштап эле, көпчүлүк учурларда учкучту басып алган адамдын талабына ылайык учууга аргасыз кылышат. Бирок, сейрек учурларда, учакты басып алгандар өзүлөрү учуп келип, жанкечтилик кол салууларында колдонушкан, айрыкча 11-сентябрдагы чабуулдарда - жана бир нече учурларда, учактар ​​расмий учкуч же экинчи учкуч тарабынан уурдалган; б.а Любиц иши.

Учакты басып алуу:

Учакты басып алуу - бул жеке адам же топ тарабынан учакты мыйзамсыз басып алуу. Учакты басып алуу учурунан баштап эле, көпчүлүк учурларда учкучту басып алган адамдын талабына ылайык учууга аргасыз кылышат. Бирок, сейрек учурларда, учакты басып алгандар өзүлөрү учуп келип, жанкечтилик кол салууларында колдонушкан, айрыкча 11-сентябрдагы чабуулдарда - жана бир нече учурларда, учактар ​​расмий учкуч же экинчи учкуч тарабынан уурдалган; б.а Любиц иши.

Фюзеляж:

Аэронавтикадагы фюзеляж - бул учактын негизги корпусу. Ал экипажды, жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү камтыйт. Бир кыймылдаткычтуу учактарда ал, адатта, кыймылдаткычты камтыйт, бирок кээ бир амфибиялык учактарда бир кыймылдаткыч фюзеляжга бекитилген тирөөчкө орнотулган, ал өз кезегинде калкып жүрүүчү корпус катары колдонулат. Фюзеляж башкаруу жана турукташтыруу беттерин көтөрүүчү беттерге конкреттүү байланыштарда жайгаштырууга кызмат кылат, бул учактын туруктуулугу жана маневрлүүлүгү үчүн талап кылынат.

Атмосфералык муз катмар:

Атмосфералык муз тоңдуруу атмосферада байланышкан объектилерге суу тамчылары тоңуп калганда пайда болот. Муздануу шарттары учактар ​​үчүн өзгөчө кооптуу болушу мүмкүн, анткени курулган муз учуу беттеринин аэродинамикасын өзгөртүп, токтоп калуу коркунучун күчөтөт. Ушул себептен, муздан коргонуучу борттогу системалар иштелип чыккан жана муздак чөйрөдө аба кемеси абага көтөрүлгөнгө чейин сүйүнтүлөт.

Көркөм адабияттагы учактар:

Көркөм адабияттагы учактар ​​ондогон жылдар бою көркөм адабиятта, анын ичинде китептерде, фильмдерде, оюнчуктарда, телекөрсөтүүлөрдө, видео оюндарда жана башка маалымат каражаттарында олуттуу орундарды ээлеген ар кандай чыныгы дүйнөдөгү учактарды камтыйт. Бул көрүнүштөр учактардын ар кандай моделдеринин популярдуулугун баса белгилеп, ар кандай түрлөрүн жалпы коомчулукка көрсөтөт.

Көркөм адабияттагы учактар:

Көркөм адабияттагы учактар ​​ондогон жылдар бою көркөм адабиятта, анын ичинде китептерде, фильмдерде, оюнчуктарда, телекөрсөтүүлөрдө, видео оюндарда жана башка маалымат каражаттарында олуттуу орундарды ээлеген ар кандай чыныгы дүйнөдөгү учактарды камтыйт. Бул көрүнүштөр учактардын ар кандай моделдеринин популярдуулугун баса белгилеп, ар кандай түрлөрүн жалпы коомчулукка көрсөтөт.

Көркөм адабияттагы учактар:

Көркөм адабияттагы учактар ​​ондогон жылдар бою көркөм адабиятта, анын ичинде китептерде, фильмдерде, оюнчуктарда, телекөрсөтүүлөрдө, видео оюндарда жана башка маалымат каражаттарында олуттуу орундарды ээлеген ар кандай чыныгы дүйнөдөгү учактарды камтыйт. Бул көрүнүштөр учактардын ар кандай моделдеринин популярдуулугун баса белгилеп, ар кандай түрлөрүн жалпы коомчулукка көрсөтөт.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учуп кетүү ниети менен аба кемесине отурган учурдан тартып, бардык ушул адамдар түшкөнгө чейин жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураса же структурасы бузулса, же в) аба кемеси дайынсыз жоголсо же таптакыр жеткиликсиз болуп калса. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, анын иштөө коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Аэрокосмостук өндүрүүчү:

Аэрокосмостук өндүрүүчү - учактарды, учактардын бөлүктөрүн, ракеталарды, ракеталарды же космостук аппараттарды долбоорлоо, куруу, сыноо, сатуу жана техникалык тейлөөнүн ар кандай аспектилерине катышкан компания же жеке адам. Аэрокосмос жогорку технология тармагы.

Россиянын авиация тармагы:

Учактарды өндүрүү Россиянын маанилүү өнөр жай тармагы болуп саналат, анда 355,300 адам иштейт. Советтер Союзунун тарашы өнөр жай тармагында, айрыкча жарандык авиация сегментинде терең кризиске алып келген. Абал 2000-жылдардын биринчи декадасынын ортосунда аба транспорту өсүп, суроо-талап көбөйгөндүктөн улам жакшыра баштады. 2005-жылы башталган консолидациялоо программасы тармактын негизги компанияларын камтыган Бириккен авиация корпорациясы холдингинин түзүлүшүнө алып келген.

Сербиянын авиация тармагы:

Сербия Падышачылыгы жаңы мамлекеттин курамына кирди, Сербдер, Хорваттар жана Словендер Падышалыгы. 1918-жылы 1-декабрда түзүлгөн. Өнөр жай өтө төмөн деңгээлде өнүгүп жаткандыгына карабастан, мамлекет дүйнөдө өзүнүн учак өндүрүшүн өнүктүргөн алгачкы 10 мамлекеттин катарына кирген. Башында, чет элдик заводдордо өндүрүлгөн тетиктер гана чогултулган, бирок көп өтпөй инженердик тармакта ата мекендик тетиктерди чыгаруу башталды. Ата мекендик авиация тармагынын алдыңкысы 1920-жылы Нови-Саддагы аэродромдо негизделген Аэропорт цехи болгон. Hansa-Brandenburg CI сынамык сериясынын чогулушу SBr деп аталып калган, анткени бул учак Сербияда srednji Brandenburg деген ат менен белгилүү болгон.

Учуу аспаптары:

Учуу инструменттери - бул учактын учуудагы абалы жөнүндө маалыматты, мисалы, бийиктик, аба ылдамдыгы, тик ылдамдык, багыттоо жана учуудагы башка маанилүү маалыматтарды камсыз кылган учактын учкучтарындагы шаймандар. Алар учкучка горизонт сыяктуу учактын сыртына шилтеме бербестен, учууну бир деңгээлде учуп, бурулуш жасоого мүмкүндүк берүү менен коопсуздукту жакшыртышат. Учуунун визуалдык эрежелери (VFR) аба ылдамдыгынын индикаторун, бийиктик өлчөгүчүн жана компасты же башка ылайыктуу магниттик багыт көрсөткүчүн талап кылат. Приборлордун учуу эрежелери (IFR) кошумча түрдө гироскопиялык бийиктикти, бурулуштун багытын жана ылдамдыгын, ошондой эле тайгалак көрсөткүчүн, жөнгө салынуучу бийиктикти жана саатты талап кылат. Приборлордун метеорологиялык шарттарына учуу (IMC) так учуу жана конуу үчүн радионавигациялык аспаптарды талап кылат.

Учуу аспаптары:

Учуу инструменттери - бул учактын учуудагы абалы жөнүндө маалыматты, мисалы, бийиктик, аба ылдамдыгы, тик ылдамдык, багыттоо жана учуудагы башка маанилүү маалыматтарды камсыз кылган учактын учкучтарындагы шаймандар. Алар учкучка горизонт сыяктуу учактын сыртына шилтеме бербестен, учууну бир деңгээлде учуп, бурулуш жасоого мүмкүндүк берүү менен коопсуздукту жакшыртышат. Учуунун визуалдык эрежелери (VFR) аба ылдамдыгынын индикаторун, бийиктик өлчөгүчүн жана компасты же башка ылайыктуу магниттик багыт көрсөткүчүн талап кылат. Приборлордун учуу эрежелери (IFR) кошумча түрдө гироскопиялык бийиктикти, бурулуштун багытын жана ылдамдыгын, ошондой эле тайгалак көрсөткүчүн, жөнгө салынуучу бийиктикти жана саатты талап кылат. Приборлордун метеорологиялык шарттарына учуу (IMC) так учуу жана конуу үчүн радионавигациялык аспаптарды талап кылат.

Авиациялык камсыздандыруу:

Авиациялык камсыздандыруу - бул учактардын иштешине жана авиацияга байланыштуу тобокелдиктерге байланыштуу камсыздандыруу. Авиациялык камсыздандыруу полистери транспорттун башка тармактарындагыдан айырмаланып, авиациялык терминологияны, ошондой эле авиациялык камсыздандырууга мүнөздүү терминологияны, чектерди жана пункттарды камтыйт.

Реактивдүү кыймылдаткыч:

Реактивдүү кыймылдаткыч - реактивдүү кыймылдаткычтын реактивдүү кыймылдаткычынын түрү, реактивдүү кыймылдаткычтын жардамы менен түрткү берет. Бул кеңири аныктама ракета, суу агымы жана гибрид кыймылын камтышы мүмкүн, ал эми реактивдүү кыймылдаткыч деген термин адатта турбоагрегат, турбофан, рамжет же импульстук учак сыяктуу аба дем алуучу реактивдүү кыймылдаткычты билдирет. Жалпысынан реактивдүү кыймылдаткычтар - ички күйүүчү кыймылдаткычтар.

Үйдө курулган учак:

Үйдө курулган учактар , ошондой эле ышкыбоздор тарабынан жасалган учактар же учак учактары деп аталган, бул кесиптик иш эмес адамдар тарабынан жасалат. Бул учактар ​​"нөлдөн", пландардан же монтаждык топтомдордон курулушу мүмкүн.

Үйдө курулган учак:

Үйдө курулган учактар , ошондой эле ышкыбоздор тарабынан жасалган учактар же учак учактары деп аталган, бул кесиптик иш эмес адамдар тарабынан жасалат. Бул учактар ​​"нөлдөн", пландардан же монтаждык топтомдордон курулушу мүмкүн.

Конуу чырактары:

Конгон чырактар - учуп-конуу учурунда жерди жана учуп-конуу тилкесин жарыктандыруучу учактарга орнотулган чырактар.

Абадан торпедо:

Аба торпедосу - кыймылсыз кыймылдуу учактан же тик учактан абадан учурулган, андан кийин сууга түшкөн торпедо, андан кийин курал өзүн бутага жылдырат.

Даараткананын учагы:

Учактын дааратканасы же учак туалети - бул учактын дааратканасы жана раковинасы бар кичинекей бөлмөсү.

Учактарды ижарага алуу:

Аба кемесин ижарага берүү - бул авиакомпаниялар жана башка учак операторлору тарабынан колдонулган лизинг. Авиакомпаниялар учактарды башка авиакомпаниялардан же лизингдик компаниялардан эки негизги себеп менен ижарага алышат: учактарды сатып алууда каржылык жүктү колдонбостон иштетүү жана потенциалын убактылуу көтөрүүнү камсыз кылуу. Тармакта лизингдин эки негизги түрү бар: адатта кыска мөөнөттүү лизинг үчүн колдонулган нымдуу лизинг жана узак мөөнөттүү ижара үчүн кургак лизинг. Өнөр жай ошондой эле нымдуу жана кургак айкалыштарын колдонот. Мисалы, жаңы кызматтарды орнотуу үчүн аба кемеси нымдуу лизингге алынганда, анда авиакомпаниянын учуу же салондун экипаждары окутуудан өткөндөн кийин, кургак ижарага өткөрүлүшү мүмкүн.

Учактарды ижарага алуу:

Аба кемесин ижарага берүү - бул авиакомпаниялар жана башка учак операторлору тарабынан колдонулган лизинг. Авиакомпаниялар учактарды башка авиакомпаниялардан же лизингдик компаниялардан эки негизги себеп менен ижарага алышат: учактарды сатып алууда каржылык жүктү колдонбостон иштетүү жана потенциалын убактылуу көтөрүүнү камсыз кылуу. Тармакта лизингдин эки негизги түрү бар: адатта кыска мөөнөттүү лизинг үчүн колдонулган нымдуу лизинг жана узак мөөнөттүү ижара үчүн кургак лизинг. Өнөр жай ошондой эле нымдуу жана кургак айкалыштарын колдонот. Мисалы, жаңы кызматтарды орнотуу үчүн аба кемеси нымдуу лизингге алынганда, анда авиакомпаниянын учуу же салондун экипаждары окутуудан өткөндөн кийин, кургак ижарага өткөрүлүшү мүмкүн.

Учактарды ижарага алуу:

Аба кемесин ижарага берүү - бул авиакомпаниялар жана башка учак операторлору тарабынан колдонулган лизинг. Авиакомпаниялар учактарды башка авиакомпаниялардан же лизингдик компаниялардан эки негизги себеп менен ижарага алышат: учактарды сатып алууда каржылык жүктү колдонбостон иштетүү жана потенциалын убактылуу көтөрүүнү камсыз кылуу. Тармакта лизингдин эки негизги түрү бар: адатта кыска мөөнөттүү лизинг үчүн колдонулган нымдуу лизинг жана узак мөөнөттүү ижара үчүн кургак лизинг. Өнөр жай ошондой эле нымдуу жана кургак айкалыштарын колдонот. Мисалы, жаңы кызматтарды орнотуу үчүн аба кемеси нымдуу лизингге алынганда, анда авиакомпаниянын учуу же салондун экипаждары окутуудан өткөндөн кийин, кургак ижарага өткөрүлүшү мүмкүн.

Учакты жеткирүү:

Аба кемесинин ливери - бул түстөр, графикалык жана типографиялык идентификаторлорду камтыган ар тараптуу айырмалоочу белгилердин жыйындысы, алар операторлор өз учактарына колдонушат.

Вьетнам согушундагы учактардын жоготууларынын тизмеси:

Вьетнам согушу учурунда АКШнын миңдеген учактары зениттик артиллериядан (ААА), "аба-жер" ракеталарынан (SAM) жана истребителдердин (MiG) учактарынан айрылган. Түштүк-Чыгыш Азиянын бардык аймактарында АКШнын согуштук жоготууларынын көпчүлүгү АААга туура келген. Австралиянын Королдук Аба Флоту, ошондой эле Вьетнам Республикасы сыяктуу эле, Түштүк Вьетнамда күжүрмөн жана аба жеткирүү миссияларын аткарган. Бекит канаттуу учактардын арасында F-4 Phantoms башка элдер менен иштөөдө башка түрлөрүнө караганда көбүрөөк жоготулган.

Вьетнам согушундагы учактардын жоготууларынын тизмеси:

Вьетнам согушу учурунда АКШнын миңдеген учактары зениттик артиллериядан (ААА), "аба-жер" ракеталарынан (SAM) жана истребителдердин (MiG) учактарынан айрылган. Түштүк-Чыгыш Азиянын бардык аймактарында АКШнын согуштук жоготууларынын көпчүлүгү АААга туура келген. Австралиянын Королдук Аба Флоту, ошондой эле Вьетнам Республикасы сыяктуу эле, Түштүк Вьетнамда күжүрмөн жана аба жеткирүү миссияларын аткарган. Бекит канаттуу учактардын арасында F-4 Phantoms башка элдер менен иштөөдө башка түрлөрүнө караганда көбүрөөк жоготулган.

Канаттын конфигурациясы:

Бекит канаттуу учактын канат конфигурациясы анын көтөрүү жана ага байланыштуу беттерди жайгаштыруу.

Учактарга техникалык тейлөө:

Аба кемелерин техникалык тейлөө - бул аба кемесинин же аба кемесинин бөлүгүнүн туруктуу учууга жарамдуулугун камсыз кылуу үчүн талап кылынган тапшырмаларды, анын ичинде капиталдык ремонт, текшерүү, алмаштыруу, кемчиликтерди жоюу жана модификациялоону ишке ашыруу, учууга жарактуулук боюнча директиваларды сактоо жана оңдоо.

Падышалык деңиз флотунун учактарын тейлөөчү ташуучулар:

Падышалык деңиз флоту Экинчи Дүйнөлүк согушка чейин жана учурунда Флот Аба Куралы үчүн үч учакты тейлөөчү кеме курган. 1934–35-жылдардагы Абиссиния кризиси Адмиралтейсте авиакомпанияларды суу астында жүрүүчү жана талкалоочу тендерлер колдогондой эле, жигердүү кызмат кылган аба кемелерин колдоо үчүн кеме керек экендигин көрсөттү. Экинчи Дүйнөлүк Согуш башталганга чейин эле, 1939-жылы башталган, HMS Unicorn ар кандай аскер-деңиз флотунда курулган биринчи кеме болгон, ал "учактарды учуу палубасынан иштетүү мүмкүнчүлүгүнө кошумча, техникалык тейлөө жана оңдоо иштерин толук жүргүзө алган". Unicorn концепциянын баалуулугун далилдеди жана буга окшогон эки колдоочу кеме - Персей жана Пионер дагы деле болсо курулуп жатканда жарык ташуучуларды өзгөртүп, учактарды тейлөөчү кемелерге айландырылды. Бир мүйүздүү аттан айырмаланып, Пионер да, Персей дагы учактарды коно алган эмес; аларды кемеде көтөрүп жүрүүгө туура келди.

Учактын техникалык тейлөөсүн текшерүү:

Аба кемелеринин техникалык тейлөөсүн текшерүү - белгилүү бир убакыттан же пайдалануудан кийин бардык соода жана жарандык учактарда жүргүзүлүүгө тийиш болгон мезгилдүү текшерүүлөр. Аскердик учактар ​​адатта техникалык тейлөө программаларын аткарышат, алар коммерциялык жана жарандык операторлордукуна окшош болушу мүмкүн.

Учакты тейлөө инженери:

Учакты тейлөө инженери төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Жалпысынан учакты техникалык тейлөөчү
  • Учактарды техникалык тейлөө инженери лицензиялуу квалификацияга ээ
  • Учактарды тейлөө инженери (Канада)
Аба тейлөө инженери (Канада):

Канадада Aircraft Maintenance Engineer (AME) - тастыктама берилген учактардын техникалык тейлөө чыгарылышына кол коюуга лицензиясы бар Transport Canada (TC) компаниясы.

Учакты тейлөө инженери:

Учакты тейлөө инженери төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Жалпысынан учакты техникалык тейлөөчү
  • Учактарды техникалык тейлөө инженери лицензиялуу квалификацияга ээ
  • Учактарды тейлөө инженери (Канада)
Учактарды техникалык тейлөөчү:

Учактарды техникалык тейлөө боюнча адис ( AMT ) соода кызматкери, ошондой эле учактарга техникалык тейлөө жүргүзүү үчүн лицензияланган техникалык квалификацияны билдирет. АМТлар техникалык тейлөөнү, профилактикалык тейлөөнү, ремонтту жана учактарды жана авиациялык тутумдарды өзгөртүүнү текшерет жана аткарат же көзөмөлдөйт.

Учакты тейлөө инженери:

Учакты тейлөө инженери төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Жалпысынан учакты техникалык тейлөөчү
  • Учактарды техникалык тейлөө инженери лицензиялуу квалификацияга ээ
  • Учактарды тейлөө инженери (Канада)
Аэрокосмостук өндүрүүчү:

Аэрокосмостук өндүрүүчү - учактарды, учактардын бөлүктөрүн, ракеталарды, ракеталарды же космостук аппараттарды долбоорлоо, куруу, сыноо, сатуу жана техникалык тейлөөнүн ар кандай аспектилерине катышкан компания же жеке адам. Аэрокосмос жогорку технология тармагы.

Учак өндүрүүчүлөрдүн тизмеси:

Бул Эл аралык жарандык авиация уюму (ИКАО) / жалпы аталышы боюнча алфавит боюнча иреттелген учак өндүрүүчүлөрдүн тизмеси . Анда ИКАО / жалпы аталышы, өндүрүүчүлөрдүн аттары (лери), өлкө жана башка маалыматтар камтылган, алардын белгилүү жылдары кашаага алынган. ИКАОнун аталыштары кара тамга менен келтирилген. ICAO деген аталышка ээ болуу, бүгүнкү күндө бир өндүрүүчү дагы деле иштеп жатат дегенди билдирбейт, болгону ошол өндүрүүчү чыгарган айрым учактар ​​дагы деле учуп жүрөт.

A BC DG HL MP QS TZ
Аэрокосмостук өндүрүүчү:

Аэрокосмостук өндүрүүчү - учактарды, учактардын бөлүктөрүн, ракеталарды, ракеталарды же космостук аппараттарды долбоорлоо, куруу, сыноо, сатуу жана техникалык тейлөөнүн ар кандай аспектилерине катышкан компания же жеке адам. Аэрокосмос жогорку технология тармагы.

Учактарды өндүрүү жана долбоорлоо:

Aircraft Manufacturing and Design Co. (AMD) - үч учактын өндүрүүчүсү - Alarus CH2000, Zodiac CH601 жана Patriot 150.

Учактарды өндүрүү жана долбоорлоо:

Aircraft Manufacturing and Design Co. (AMD) - үч учактын өндүрүүчүсү - Alarus CH2000, Zodiac CH601 жана Patriot 150.

Учактарды өндүрүү жана долбоорлоо:

Aircraft Manufacturing and Design Co. (AMD) - үч учактын өндүрүүчүсү - Alarus CH2000, Zodiac CH601 жана Patriot 150.

Учакты белгилөө:

Аба кемесинин белгилери - бул биринчи кезекте идентификациялоо үчүн учактарга боёлгон белгилер жана аннотациялар. Учак белгилеринин түрлөрү төмөнкүлөрдү камтыйт:

  • Учактарды каттоо, ар бир учактын идентификациясын көрсөткөн уникалдуу тамга-сандык сап
  • Экинчи Дүйнөлүк согуштагы союздаштардын учактарынын фюзеляждарына жана канаттарына боёлгон кара жана ак тилкелерди алмаштырып турган басып кирүү тилкелери, достук күчтөр тарабынан көбүрөөк таанылышы үчүн
  • Аскер учагына карата аскердик учактын айырмалоочу белгилери, аскер кызматын улутун же бутагын аныктоо үчүн колдонулат
    • Венгриянын аба күчтөрү, учактын алды жагына багытталган тегизделген үч бурчтуктардын жыйындысы
    • Румыниянын аба күчтөрү # Румыниянын желегинин түстөрүн колдонгон аскердик унаалардагы жана учактардагы учак белгилери
    • Канадалык Королдук Аба Күчтөрү, 1920–1945-жылдарда колдонулган дөңгөлөктөр
    • Royal Air Force roundels, 1915-жылдан бери колдонулуп келген тегерек аныктоочу белги, Улуу Британия
    • Сербиянын аба күчтөрү жана абадан коргонуу, 2006-жылы расмий түрдө кабыл алынган Югославиянын Падышачыл аба күчтөрүнүн мурунку турелинин ылайыкташтырылган версиясы.
    • Түштүк Африка Аба Күчтөрү, 2002-жылы кабыл алынган, Армиядан айырмаланган
    • Улуу Британиянын аскердик учактарынын сериялары, жеке аскердик учактарды идентификациялоо үчүн колдонулган сериялык номерлер
    • Америка Кошмо Штаттары:
      • Америка Кошмо Штаттарынын аскер учактарынын улуттук белгилери, Америка Кошмо Штаттарынын аскер учактары колдонгон улутунун белгилеринин тизмеси
      • Америка Кошмо Штаттарынын аскер учактарынын сериялары, жеке аскердик учактарды аныктоо үчүн колдонулган сериялык номерлер
      • USAAF бирдигин идентификациялоочу учактын белгилери, АКШнын учагы дайындалган бирдикти аныктоо үчүн идентификациялык код
  • Мурун искусствосу, декоративдик сүрөт же учактын фюзеляжындагы дизайн
  • Адатта, АКШнын аскер учактарынын вертикалдык стабилизаторундагы куйрук коду, белгилер, бул бөлүктү жана базанын дайындалган жерин аныктоого жардам берет
  • Аба күчтөрүнүн тизмеси ар бир аскердик уюм тарабынан колдонулган белгилерди тарыхый мисалдар менен камсыз кылат.
Учактарды маршалдоо:

Аба кемесин маршалдаштыруу - аэропорттогу, аба кемесиндеги же тик учак аянтындагы жердеги персонал менен учкучтардын ортосунда визуалдык сигнал берүү.

Учактарды маршалдоо:

Аба кемесин маршалдаштыруу - аэропорттогу, аба кемесиндеги же тик учак аянтындагы жердеги персонал менен учкучтардын ортосунда визуалдык сигнал берүү.

Учактарды техникалык тейлөөчү:

Учактарды техникалык тейлөө боюнча адис ( AMT ) соода кызматкери, ошондой эле учактарга техникалык тейлөө жүргүзүү үчүн лицензияланган техникалык квалификацияны билдирет. АМТлар техникалык тейлөөнү, профилактикалык тейлөөнү, ремонтту жана учактарды жана авиациялык тутумдарды өзгөртүүнү текшерет жана аткарат же көзөмөлдөйт.

Үлгү учагы:

Учактын үлгүсү - бул учкучсуз чакан учак же масштабдуу үлгүдө, учурдагы же элестетилген учактын көчүрмөсү. Моделдик учактар ​​эки негизги топко бөлүнөт: учуучу жана учпаган. Учпаган моделдер статикалык, дисплей же текче моделдери деп да аталат.

Аэронавигация:

Аэронавигациянын негизги принциптери жалпы навигация менен бирдей, ал кол өнөрчүлүктүн бир жерден экинчи жерге жылышын пландаштыруу, жазуу жана көзөмөлдөө.

Учактын ызы-чуусу булганган:

Aircraft ызы-чуу булганышы ызы-кан тамыр адамдарга уйкунун бузулушунан, бир нече терс стресс-арачылыгы ден соолукка таасири менен байланышта болгон Учуулардын тарабынан даярдалган айтылат. Өкмөттөр учактардын дизайнерлерине, өндүрүүчүлөрүнө жана операторлоруна тиешелүү кеңири көзөмөлдү иштеп чыгышты, натыйжада жол-жоболор жакшыртылып, булганышы кыскарды.

Учактын ызы-чуусу булганган:

Aircraft ызы-чуу булганышы ызы-кан тамыр адамдарга уйкунун бузулушунан, бир нече терс стресс-арачылыгы ден соолукка таасири менен байланышта болгон Учуулардын тарабынан даярдалган айтылат. Өкмөттөр учактардын дизайнерлерине, өндүрүүчүлөрүнө жана операторлоруна тиешелүү кеңири көзөмөлдү иштеп чыгышты, натыйжада жол-жоболор жакшыртылып, булганышы кыскарды.

Учактын ядролук түрткүчү:

Учактарды өзөктүк кыймылга келтирүү ( ANP ) программасы жана ага чейинки атомдук энергия (Учак кыймылдатуу үчүн NEPA ) долбоору учактар ​​үчүн өзөктүк кыймылдатуу тутумун иштеп чыгуу боюнча иштеген. Америка Кошмо Штаттарынын Армиясынын аба күчтөрү 1946-жылы 28-майда NEPA долбоорун баштаган. NEPA 1951-жылдын май айына чейин иштеп, ал долбоор Атомдук энергия боюнча биргелешкен комиссияга (AEC) / USAF ANP өткөрүлүп берилген. USAF ядролук кыймылдаткыч реактивдүү кыймылдаткычтар үчүн эки башка системаны - General Electric тарабынан иштелип чыккан Direct Air Cycle концепциясын жана Pratt & Whitney компаниясына дайындалган Кыйыр Аба Циклин колдонгон. Программа Convair X-6ны иштеп чыгуу жана сыноо максатында иштелип чыккан, бирок ал учак курула электе 1961-жылы жокко чыгарылган. 1946-1961-жылдар аралыгында программанын жалпы наркы болжол менен 1 миллиард долларды түзгөн.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тийиштүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

АКШ аба күчтөрүнүн аэронавигациялык рейтинги:

АКШ аба күчтөрүнүн аэронавигациялык рейтинги - аскердик авиация чеберчилигинин стандарттары, алар өз милдеттерин аткарууда абада же космосто "үзгүлтүксүз жана тез-тез учууга" катышкан офицерлер үчүн Америка Кошмо Штаттарынын Аба күчтөрү тарабынан белгиленген жана ыйгарылат. Адатта, формасынан жана тарыхый мурасынан "канат" деп аталган USAF авиациялык төш белгилери, жетишкендиктеринин жана тажрыйбаларынын деңгээлин эске алуу менен Аба күчтөрү тарабынан сыйланат. Бул төш белгилерге ээ болгон жана алардын талаптарын сактаган кызматкерлер офицерлер катарына кошулуп, кошумча эмгек акы жана пособиелерди алышат.

Учактын эскертүүчү чырактары:

Учактын эскертүүчү чырактары бул кагылышуудан сактануу чаралары катары бийик конструкцияларга бекитилген жогорку интенсивдүү жарык берүүчү шаймандар. Мындай шаймандар конструкцияларды учактарга көбүрөөк көрсөтөт, адатта, түнкүсүн колдонушат, бирок күндүзү колдонсо болот. Бул жарыктар структуранын айланасында бир нече чакырымга көрүнүшү үчүн жетиштүү жарыктыкта ​​болушу керек.

Учактын эскертүүчү чырактары:

Учактын эскертүүчү чырактары бул кагылышуудан сактануу чаралары катары бийик конструкцияларга бекитилген жогорку интенсивдүү жарык берүүчү шаймандар. Мындай шаймандар конструкцияларды учактарга көбүрөөк көрсөтөт, адатта, түнкүсүн колдонушат, бирок күндүзү колдонсо болот. Бул жарыктар структуранын айланасында бир нече чакырымга көрүнүшү үчүн жетиштүү жарыктыкта ​​болушу керек.

Нюрнберг учагы:

Нюрнбергдин аба кемеси бир же бир нече француз учактары Германиянын Францияга согуш жарыялаганга бир күн калганда, 1914-жылы 2-августта Германиянын Нюрнберг шаарына жакын жерде бомба таштаган медиа жалгандыгын билдирет.

Биринчи дүйнөлүк согуштагы авиация:

Биринчи Дүйнөлүк Согуш авиациянын масштабдуу колдонулушуна байланыштуу биринчи ири жаңжал болгон. Байланыштуу байкоо шарлары буга чейин бир нече согуштарда колдонулган жана артиллериялык тактар ​​үчүн кеңири колдонулмак. Германия Цеппелиндерди Түндүк деңизди жана Балтиканы чалгындоо үчүн, ошондой эле Улуу Британия менен Чыгыш Фронтун үстүнөн стратегиялык бомбалоо рейддери үчүн иштеген.

Биринчи дүйнөлүк согуштагы авиация:

Биринчи Дүйнөлүк Согуш авиациянын масштабдуу колдонулушуна байланыштуу биринчи ири жаңжал болгон. Байланыштуу байкоо шарлары буга чейин бир нече согуштарда колдонулган жана артиллериялык тактар ​​үчүн кеңири колдонулмак. Германия Цеппелиндерди Түндүк деңизди жана Балтиканы чалгындоо үчүн, ошондой эле Улуу Британия менен Чыгыш Фронтун үстүнөн стратегиялык бомбалоо рейддери үчүн иштеген.

Экинчи Дүйнөлүк Согуштун учактарынын тизмеси:

Экинчи Дүйнөлүк Согуштун учактарынын тизмесине Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде согушка катышкан өлкөлөр колдонуп келген жаңжалга кошулган жана алар үчүн аяктаган чыр-чатактын ортосундагы мезгилден бери колдонулган бардык учактар ​​кирет. Иштелип чыккан, бирок согушта оперативдүү түрдө колдонулбаган учактар ​​прототиптер бөлүмүндө. Кызматка башка дизайн номери менен кирген учактардын прототиптери тейлөө версиясынын пайдасына четке кагылат. Учак кызматка кирген күнү, же эгерде кызмат кылган күнү белгисиз болсо же ал кызматка кирбеген болсо, анда анын аты, андан кийин чыккан өлкөсү жана согуш мезгилиндеги негизги колдонуучулардын аты жазылса, биринчи жолу учуп кеткен. Бир нече ролдордо колдонулган учактар, адатта, башка ролдор үчүн олуттуу санда адистештирилген версиялары курулбаса, алардын негизги ролу боюнча гана көрсөтүлөт. Испания, Швейцария жана Швеция сыяктуу бейтарап өлкөлөр колдонгон учактар ​​кирбейт.

Osprey Publishing:

Osprey Publishing - Британиянын Оксфорд шаарында жайгашкан, аскердик тарыхка адистешкен басмакана компаниясы. Негизинен иллюстрацияланган басып чыгаруучу, алардын көпчүлүк китептеринде толук түстүү көркөм сүрөт табличкалары, карталар жана фотосүрөттөр бар, жана компания ондон ашуун үзгүлтүксүз сериалдарды чыгарат, алардын ар бири согуш тарыхынын белгилүү бир жагына токтолгон. Оспрейдин 2300дөн ашуун китеби жарык көргөн. Алар ар бир китеби белгилүү бир тарыхый армияга же аскер бөлүгүнө арналган 500дөн ашуун аталыштагы " Man-at-Arms " сериялары менен белгилүү. Оспри - Bloomsbury Publishing басмаканасынын изи.

Жигердүү Бангладеш аскер учактарынын тизмеси:

Бангладештин активдүү аскердик учактары - Бангладештин Куралдуу Күчтөрү колдонгон аскердик учактардын тизмеси. Учактар ​​иштебей калгандыгы үчүн Бангладештин тарыхый аскер учактарынын тизмесин караңыз.

Британия согушунун учагы:

Британиядагы салгылашуу 1940-жылы жай жана күз айларында Германиянын Аба Флотунун ( Luftwaffe ) Улуу Британиянын Падышачылык Аба күчтөрүнө (RAF) каршы абада артыкчылыкка ээ болуу аракети болгон. Sea Lion операциясы менен Немис лидери Адольф Гитлер дагы, анын Куралдуу Күчтөрүнүн Жогорку Командованиеси дагы РАФ нейтралдаштырылмайынча Британияга ийгиликтүү амфибиялык чабуул жасоо мүмкүн деп эсептешкен эмес. Экинчи пландагы максаттар - авиация өндүрүшүн жана жер үстүндөгү инфраструктураны жок кылуу, саясий маанидеги аймактарга чабуул коюу жана Британ элин терроризм же убактылуу багынып берүү үчүн коркутуу.

Бразилия деңиз флотунун учактарынын тизмеси:

Бразилия деңиз флотунун деңиздик авиация колу 2009-жылы 89 учакты башкарат.

Индиянын деңиз аба колу:

Индиянын Аскер-Деңиз Аба Армиясы авиация тармагы жана Индиянын Аскер-Деңиз Флотунун согуштук колу, ага авиация кемесине таянуу менен сокку уруу мүмкүнчүлүгүн, флоттун абадан коргонуусун, деңиз чалгындоо кызматын жана суу алдындагы согушка каршы күрөшүү милдети жүктөлгөн.

Америка Кошмо Штаттарынын президентин ташуу:

Америка Кошмо Штаттарынын өкмөтү Президент үчүн ар кандай унааларды тейледи. Президенттин Башкы колбашчы болгондуктан, аскердик транспорттор эл аралык саякат үчүн гана пайдаланылат, бирок жарандык жашыруун кызмат Президенттин кортежин башкарат.

Австралиянын Королдук Аба күчтөрүнүн учактарынын тизмеси:

Көпчүлүк учактардын түрлөрү 1921-жылы март айында түзүлгөндөн бери Австралиянын Королдук Аба Флотунда (RAAF) кызмат өтөшкөн. Бул RAAF учактарынын тизмеси, RAAF тарабынан кызмат өтөгөн жана пенсияга чыккан. Анын курамына Австралиянын Учуучу корпусунун , Австралиянын Аба Корпусунун жана Австралиянын Аба күчтөрүнүн учактары кирет. Учак RAAF тибиндеги аталыштын алфавиттик тизмесинде, андан кийин ошол түрдүн чегинде белгиленген тартипте келтирилген. RAAFтын учурдагы учактары үчүн Австралиянын Королдук Австралиянын аба күчтөрүнүн учурдагы учактарынын тизмесин караңыз.

Британия согушунун учагы:

Британиядагы салгылашуу 1940-жылы жай жана күз айларында Германиянын Аба Флотунун ( Luftwaffe ) Улуу Британиянын Падышачылык Аба күчтөрүнө (RAF) каршы абада артыкчылыкка ээ болуу аракети болгон. Sea Lion операциясы менен Немис лидери Адольф Гитлер дагы, анын Куралдуу Күчтөрүнүн Жогорку Командованиеси дагы РАФ нейтралдаштырылмайынча Британияга ийгиликтүү амфибиялык чабуул жасоо мүмкүн деп эсептешкен эмес. Экинчи пландагы максаттар - авиация өндүрүшүн жана жер үстүндөгү инфраструктураны жок кылуу, саясий маанидеги аймактарга чабуул коюу жана Британ элин терроризм же убактылуу багынып берүү үчүн коркутуу.

Жердеги учак:

Жердеги аба кемеси же AOG - бул учактын учушуна жол бербөө үчүн олуттуу көйгөй бар экендигин көрсөткөн авиацияны техникалык тейлөөчү термин. Адатта, учакты (A / C) кайрадан кызматка киргизүү үчүн тетиктерди алууга жана пландаштырылган маршруттун кийинкиге калуусуна же жокко чыгарылышына жол берилбейт. DHLдин эсептөөсү боюнча, AOG күнүнө 925,000 еврону түзүшү мүмкүн. AOG учактын кызматына кайтып келиши үчүн токтоосуз талап кылынган авиациялык материалдарга же запастык бөлүктөргө колдонулат. AOG жеткирүүчүлөрү квалификациялуу персоналды жиберип, тез арада кызматка кайтуу үчүн учакты оңдоо үчүн керектүү бөлүктөрдү жөнөтүшөт. AOG ошондой эле "иштен чыккан" учактардын бөлүктөрү же материалдары үчүн маанилүү жүктөрдү же жайгашкан жериндеги OTSти сүрөттөө үчүн колдонулат.

Жердеги учак:

Жердеги аба кемеси же AOG - бул учактын учушуна жол бербөө үчүн олуттуу көйгөй бар экендигин көрсөткөн авиацияны техникалык тейлөөчү термин. Адатта, учакты (A / C) кайрадан кызматка киргизүү үчүн тетиктерди алууга жана пландаштырылган маршруттун кийинкиге калуусуна же жокко чыгарылышына жол берилбейт. DHLдин эсептөөсү боюнча, AOG күнүнө 925,000 еврону түзүшү мүмкүн. AOG учактын кызматына кайтып келиши үчүн токтоосуз талап кылынган авиациялык материалдарга же запастык бөлүктөргө колдонулат. AOG жеткирүүчүлөрү квалификациялуу персоналды жиберип, тез арада кызматка кайтуу үчүн учакты оңдоо үчүн керектүү бөлүктөрдү жөнөтүшөт. AOG ошондой эле "иштен чыккан" учактардын бөлүктөрү же материалдары үчүн маанилүү жүктөрдү же жайгашкан жериндеги OTSти сүрөттөө үчүн колдонулат.

Авиакомпания:

Авиакомпания - жүргүнчү жүргүнчүлөр жана жүк ташуу үчүн аба транспорту кызматын көрсөткөн компания. Авиакомпаниялар бул кызматтарды көрсөтүү үчүн учактарды пайдаланышат жана кодирование келишимдери үчүн башка авиакомпаниялар менен өнөктөштүк же союздаштык түзүшү мүмкүн, алар бирдей каттамды сунушташат жана жүргүзүшөт. Адатта, авиакомпаниялар мамлекеттик авиация органы тарабынан берилген авиакомпаниянын сертификаты же лицензиясы менен таанылат. Авиакомпаниялар графикалык же чартердик операторлор болушу мүмкүн.

Учак ордендери:

Аба кемеси же снаряд - бул учак колдонгон курал. Бул термин көбүнчө учак менен көтөрүлө турган абадан жердеги куралдардын салмагын же түшкөн салмакты сүрөттөөдө колдонулат. Учактардагы самолётто абадан абага, кемеге каршы жана суу алдында жүрүүчү куралдар дагы бар.

Учак ээлери жана учкучтар ассоциациясы:

Учак ээлери жана учкучтар ассоциациясы ( AOPA ) - Фредерик, Мэрилендде жайгашкан, америкалык коммерциялык эмес, жалпы авиацияны жактаган саясий уюм.

Учактын бөлүгү:

Учактын бөлүгү - типтеги сертификатка ээ болгон учакка орнотуу үчүн бекитилген буюм же компонент. Бул бөлүктөргө макулдук берүү учак негизделген өлкөлөрдүн юрисдикцияларынан алынган. Америка Кошмо Штаттарында, Федералдык Авиация Башкармалыгы, ушул бөлүктөрдүн Федералдык Авиациялык Эрежелеринин 21-бөлүгүнө ылайык, бекитилгендигин көзөмөлдөйт.

Учактын бөлүгү:

Учактын бөлүгү - типтеги сертификатка ээ болгон учакка орнотуу үчүн бекитилген буюм же компонент. Бул бөлүктөргө макулдук берүү учак негизделген өлкөлөрдүн юрисдикцияларынан алынган. Америка Кошмо Штаттарында, Федералдык Авиация Башкармалыгы, ушул бөлүктөрдүн Федералдык Авиациялык Эрежелеринин 21-бөлүгүнө ылайык, бекитилгендигин көзөмөлдөйт.

No comments:

Post a Comment

20th century, 20th century, FIFA Club of the Century

20-кылым: 20- кылым ( ХХ кылым ) 1901-жылдын 1-январында (MCMI) башталып, 2000-жылы 31-декабрда аяктаган (MM). 20-кылымда доорду ан...