Wednesday, March 31, 2021

Aircraft part, Aerodynamics, Aircraft pilot

Учактын бөлүгү:

Учактын бөлүгү - типтеги сертификаты бар учакта орнотуу үчүн бекитилген буюм же компонент. Бул бөлүктөргө макулдук берүү учак негизделген өлкөлөрдүн юрисдикцияларынан алынган. Америка Кошмо Штаттарында Федералдык Авиация Башкармалыгы ушул бөлүктөрдүн Федералдык Авиациялык Жөнгө салуу 21-бөлүгүнө ылайык бекитилишин көзөмөлдөйт.

Аэродинамика:

Аэродинамика, грек тилинен ἀήρ Аэро (аба) + δυναμική (динамикасы), мисалы, учак канатынын катары катуу объектисин, жабыр тарткан, айрыкча, аба кыймылынын изилдөө болуп саналат. Бул суюктук динамикасынын жана газ динамикасынын кичи талаасы жана аэродинамика теориясынын көптөгөн аспектилери ушул талаалар үчүн мүнөздүү. Аэродинамика термини көбүнчө газ динамикасы менен синоним катары колдонулат, алардын айырмачылыгы "газ динамикасы" бардык газдардын кыймылын изилдөөгө тиешелүү жана аба менен гана чектелбейт. Аэродинамиканы формалдуу изилдөө он сегизинчи кылымда заманбап мааниде башталган, бирок аэродинамикалык каршылык сыяктуу фундаменталдык түшүнүктөргө байкоолор мурда эле катталган. Аэродинамикадагы алгачкы аракеттердин көпчүлүгү Отто Лилиенталь тарабынан 1891-жылы көрсөткөн абадан оор учууга жетишүүгө багытталган. Андан бери аэродинамиканы математикалык анализ, эмпирикалык жакындаштыруу, шамал туннели боюнча эксперимент жана компьютердик моделдөө аркылуу колдонушкан. абадан оор учууну жана башка бир катар технологияларды өнүктүрүүнүн рационалдуу негизин түзгөн. Аэродинамикада акыркы мезгилдерде кысылып турган агым, турбуленттүүлүк жана чек ара катмарлары менен байланышкан маселелерге көңүл бурулуп, барган сайын эсептөө мүнөзүнө ээ болду.

Учактын учкучу:

Аба кемесинин учкучу же авиатору - аба кемесинин учушун, анын багыттоочу учуу башкаруусун башкаруу менен башкарган адам. Кээ бир башка экипаж мүчөлөрү, мисалы, штурмандар же бортинженерлер, ошондой эле учактын навигациясы жана кыймылдаткыч тутумун башкарууга катышкандыктан авиатор деп эсептелет. Башка экипаж мүчөлөрү, мисалы, дрондордун операторлору, стюардессалар, механиктер жана жердеги экипаждар авиаторлордун катарына кирбейт.

Учакты басып алуу:

Учакты басып алуу - бул жеке адам же топ тарабынан учакты мыйзамсыз басып алуу. Учакты басып алуу учурунан баштап эле, көпчүлүк учурларда учкучту басып алган адамдын талабына ылайык учууга аргасыз кылышат. Бирок, сейрек учурларда, учакты басып алгандар өздөрү учуп келип, жанкечтилик кол салууларда колдонушкан - айрыкча 11-сентябрдагы чабуулдарда - жана бир нече учурларда, учактар ​​расмий учкуч же экинчи учкуч тарабынан уурдалган; б.а Любиц иши.

Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн майда учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Үйдө курулган учак:

Үйдө курулган учактар , ошондой эле ышкыбоздор тарабынан жасалган учактар же учак учактары деп аталган, бул кесиптик иш эмес адамдар тарабынан жасалат. Бул учактар ​​"нөлдөн", пландардан же монтаждык топтомдордон курулушу мүмкүн.

Учактын кыймылдаткычы:

Көбүнчө аэро кыймылдаткыч деп аталган учак кыймылдаткычы , учактын кыймылдаткыч тутумунун кубаттуу бөлүгү. Көпчүлүк учак кыймылдаткычтары поршендик кыймылдаткычтар же газ турбиналары болуп саналат, бирок алардын бир канчасы ракета менен иштейт жана акыркы жылдары көптөгөн майда учкучсуз учактар ​​электр кыймылдаткычтарын колдонушат.

Кабинанын басымы:

Кабинанын басымы - бийик тоолуу шартта учкан жүргүнчүлөр жана экипаж мүчөлөрү үчүн коопсуз жана ыңгайлуу шарт түзүү үчүн аба кемесинин же космос кемесинин салонуна шарттуу аба айдалган процесс. Учактар ​​үчүн бул аба көбүнчө компрессордук баскычта газотурбиналык кыймылдаткычтардан агып чыгат, ал эми космостук аппараттар үчүн ал жогорку басымдагы, көбүнчө криогендик резервуарларда ташылат. Бир же бир нече айлана-чөйрөнү көзөмөлдөө тутуму аркылуу кабинага таркатылганга чейин аба муздатылат, нымдалат жана зарыл болсо циркуляцияланган аба менен аралаштырылат. Кабинанын басымы чыгуучу клапан менен жөнгө салынат.

Учактын негизги октору:

Учуп бара жаткан учак үч өлчөмдө эркин айланат: өйдө жана ылдый чуркаган огу боюнча солго же мурунго , солго же оңго; канаттан канатка чуркаган огу тегерегинде , мурун жогору же төмөн; н-ролл, мурунда куйрукка чуркап окко жөнүндө айландыруу. Октор альтернатива катары менен тикесинен , туурасынан жана узунунан турат. Бул октор унаа менен жылып, кол өнөрчүлүк менен кошо Жерге салыштырмалуу айланат. Бул аныктамалар биринчи адам башкаруучу космос кемеси 1950-жылдардын аягында жасалганда, космос кемесине карата колдонулган.

Учактын негизги октору:

Учуп бара жаткан учак үч өлчөмдө эркин айланат: өйдө жана ылдый чуркаган огу боюнча солго же мурунго , солго же оңго; канаттан канатка чуркаган огу тегерегинде , мурун жогору же төмөн; н-ролл, мурунда куйрукка чуркап окко жөнүндө айландыруу. Октор альтернатива катары менен тикесинен , туурасынан жана узунунан турат. Бул октор унаа менен жылып, кол өнөрчүлүк менен кошо Жерге салыштырмалуу айланат. Бул аныктамалар биринчи адам башкаруучу космос кемеси 1950-жылдардын аягында жасалганда, космос кемесине карата колдонулган.

Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Германиянын учак өндүрүшү:

Төмөндө Экинчи Дүйнөлүк Согуш мезгилинде Германия тарабынан жасалган учактардын түрү жана жылы боюнча тизмеси келтирилген. Белгилей кетчү нерсе, айрым сандар так эмес болушу мүмкүн жана ал толук эмес. Ар кандай ролдордогу учактардын варианттары өзүнчө келтирилген. Окшош түрлөрү бири-биринин жанына келтирилген; түшүндүрмө алуу үчүн RLM учагын белгилөө тутумун караңыз.

Пропеллер (аэронавтика):

Аэронавтикадагы аба винти деп аталган винт кыймылдаткычтан же башка кубат булагынан айланма кыймылды винтти алдыга же артка түртүп айланган тайгалак агымына айландырат. Ал айланма кубаттуу кыймылдаткыч хабды камтыйт, ага бир нече радиалдык фольга бөлүкчөлөрү бекитилген, алар бүтүндөй узунунан огу боюнча айланат. Бычактын бийиктиги бекитилген, бир нече белгиленген абалга чейин кол менен өзгөрүлмө же автоматтык түрдө өзгөрүлмө "туруктуу ылдамдык" түрүндө болушу мүмкүн.

Пропеллер (аэронавтика):

Аэронавтикадагы аба винти деп аталган винт кыймылдаткычтан же башка кубат булагынан айланма кыймылды винтти алдыга же артка түртүп айланган тайгалак агымына айландырат. Ал айланма кубаттуу кыймылдаткыч хабды камтыйт, ага бир нече радиалдык фольга бөлүкчөлөрү бекитилген, алар бүтүндөй узунунан огу боюнча айланат. Бычактын бийиктиги бекитилген, бир нече белгиленген абалга чейин кол менен өзгөрүлмө же автоматтык түрдө өзгөрүлмө "туруктуу ылдамдык" түрүндө болушу мүмкүн.

Кубаттуу учак:

Башкарылуучу учак - кандайдыр бир түрдөгү авиация кыймылдаткычынан пайда болгон механикалык кубаттуулуктагы борттогу кыймылдаткычты колдонуучу учак.

Hardpoint:

Катуу чекит - бул тышкы же ички жүктү көтөрүү үчүн иштелип чыккан учак алкагындагы жайгашкан жер. Бул жарандык учактын же аскердик учактын канатындагы же фюзеляжындагы тышкы реактивдүү кыймылдаткыч, ракета-самолет, каршы чаралар, мылтыктын бутактары, бутага алуучу буталар же түшүүчү танктар орнотула турган станцияны камтыйт.

Пилоттук башкаруучу жарык:

Аэродромдук жарык ( ARCAL ) же пилоттук активдештирилген жарык ( PAL ) деп аталган учкучтар тарабынан башкарылуучу жарык ( PCL ) - бул учактын учкучтарына аэропорттун же аэродромдун жакындап келе жаткан жарыктарынын, учуп-конуу тилкесинин четинин жарыгын башкарууга мүмкүндүк берген система. жарык, жана радио аркылуу унаа жолдору.

Темир жол станциясы:

Учак темир жол станциясы Виктория, Австралиядагы Верриби линиясында жайгашкан. Ал 1925-жылы 7-мартта Мельбурн шаарынын чет жакасында, Ливертон шаарында авиациялык сайдинг катары ачылып, 1927-жылы 10-майда Аэропорт Сайдинг жана 1963-жылы 19-мартта Авиакомпания деп аталып калган. Станция мурунку Австралия Королдук Аба күчтөрүнө таандык Лавертон базасын тейлөө үчүн курулган. Батыштын ченегич сызыгы Платформанын 1 артынан өтөт.

Темир жол станциясы:

Учак темир жол станциясы Виктория, Австралиядагы Верриби линиясында жайгашкан. Ал 1925-жылы 7-мартта Мельбурн шаарынын чет жакасында, Ливертон шаарында авиациялык сайдинг катары ачылып, 1927-жылы 10-майда Аэропорт Сайдинг жана 1963-жылы 19-мартта Авиакомпания деп аталып калган. Станция мурунку Австралия Королдук Аба күчтөрүнө таандык Лавертон базасын тейлөө үчүн курулган. Батыштын ченегич сызыгы Платформанын 1 артынан өтөт.

Учакты таануу:

Аба кемесин таануу - бул Биринчи Дүйнөлүк согушка аскердик учактар ​​киргизилгенден бери аскер кызматкерлерине жана жарандык жардамчыларга үйрөтүлгөн визуалдык чеберчилик. Бул абадан коргонуу жана аскердик чалгындоо үчүн маанилүү.

Чалгындоочу учак:

Чалгындоочу учак - аба чалгындоо иштерин жүргүзүү үчүн иштелип чыккан же ылайыкташтырылган аскердик учак, анын ичинде сүрөттөрдүн интеллектин чогултуу, чалгындоо сигналдары, ошондой эле өлчөө жана кол тамгалары бар. Заманбап технологиялар ошондой эле айрым учактарга жана учкучсуз учуучу аппараттарга жалпы чалгындоодон тышкары, реалдуу убакытта байкоо жүргүзүүгө мүмкүнчүлүк берди.

Учактын рекорддору:

Бул макалада 5 аталыштагы авиациялык рекорддор келтирилген: аба ылдамдыгы, диапазону, шыпы, учуунун жалпы салмагы жана кыймылдаткычтын кубаттуулугу.

Учактарды кайра иштетүү:

Учактарды кайра иштетүү - бул авиациянын кайра иштетүү тармагы. Ага пенсияга чыккан учактарды жарактан чыгаруу жана бөлүп-бөлүү, алардын бөлүктөрүн запастык бөлүктөр же сыныктар катарында кайрадан жасалгалоо кирет.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тиешелүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тиешелүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тиешелүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тиешелүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

Учакты каттоо:

Альтернативдик түрдө куйрук номери деп аталган аба кемесинин каттоосу - бул ар бир жарандык учактын сырткы бетинде белгилениши керек болгон эл аралык конвенция талап кылган бир учакка гана мүнөздүү код. Каттоо учактын катталган өлкөсүн көрсөтөт жана автоунаа номери же кеме каттоосу сыяктуу иштейт. Бул код тиешелүү Улуттук Авиация Башкармасы (NAA) тарабынан берилген Каттоо күбөлүгүндө да көрсөтүлүшү керек. Учактын бир юрисдикцияда бир гана каттоосу болушу мүмкүн, бирок учактын иштөө мөөнөтү өзгөрүлүп турат.

Пилоттук отчет:

Пилоттук отчет же PIREP - бул аба кемеси учканда туш болгон аба ырайынын чыныгы шарттары. Бул маалымат адатта радио аркылуу жакынкы жер станциясына жеткирилет, бирок башка варианттар кээ бир аймактарда дагы бар. Андан кийин билдирүү коддолуп, башка аба ырайы бөлүмдөрүнө жана аба кыймылын тейлөө бөлүмдөрүнө жеткирилет.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

Учактарды куткаруу жана өрт өчүрүү:

Аба кемесин куткаруу жана өрт өчүрүү ( ARFF ) - авиациялык кырсыктарга жана инциденттерге катышкан авариялык кырдаалды жоюу, жеңилдетүү, эвакуациялоо жана жүргүнчүлөрдү жана аба кемесинин экипажын куткарууну камтыган өрт өчүрүүнүн бир түрү.

RAAF учактарын изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү:

Австралиянын Королдук Аба Флотунун Авиациялык изилдөө жана иштеп чыгуу бөлүмү (ARDU) Учурдагы жана жаңы аба күчтөрүнүн учактарын жерде жана учуу сыноолорун пландаштырат, өткөрөт жана талдайт. ARDU Эдинбург, Амберли, Ричмонд жана Вильямтаундагы RAAF Базаларында жайгашкан төрт каттамдан турат, алардын курамында квалификациялуу сыноочу учкучтар, учуу сыноо инженерлери жана учууларды сыноо тутумунун адистери бар. 2016-жылга чейин эскадрилья ошондой эле Австралиянын армиясынын учуу сыноосун аскер бөлүгүндө иштеген армия кызматкерлери менен жүргүзгөн. Учуу сыноо экипажы узак мөөнөттүү сынак пилоттук мектептеринде, анын ичинде Америка Кошмо Штаттарынын аскер-аба күчтөрүнүн сыноо пилоттук мектебинде, Америка Кошмо Штаттарынын Аскер-Деңиз Тестинин Учкучтар Мектебинде, Империя Сыноо Учкучтар Мектебинде, École du персоналынын штурманы d'essais et de réception жана Улуттук тест пилоттук мектеби.

Учактарды кайра иштетүү:

Учактарды кайра иштетүү - бул авиациянын кайра иштетүү тармагы. Ага пенсияга чыккан учактарды жарактан чыгаруу жана бөлүп-бөлүү, алардын бөлүктөрүн запастык бөлүктөр же сыныктар катарында кайрадан жасалгалоо кирет.

Кабырга (аэронавтика):

Учакта, айрыкча салттуу курулушта, кабыргалар канаттын түзүлүшүнүн элементтерин түзөт.

Аскер учагынын айырмалоочу белгилери:

Аскердик учактардын айырмалоочу белгилери - аскердик учактарга таандык болгон аскердик кызматтын улутун же бутагын таанып билүү үчүн айырмалоочу белгилер. Көптөгөн айырмалоочу белгилер тегерек дөңгөлөк түрүндө же модификацияланган раундел түрүндө болот; жылдыздар, кресттер, квадраттар же үч бурчтуктар сыяктуу башка формалар дагы колдонулат.

Аскер учагынын айырмалоочу белгилери:

Аскердик учактардын айырмалоочу белгилери - аскердик учактарга таандык болгон аскердик кызматтын улутун же бутагын таанып билүү үчүн айырмалоочу белгилер. Көптөгөн айырмалоочу белгилер тегерек дөңгөлөк түрүндө же модификацияланган раундел түрүндө болот; жылдыздар, кресттер, квадраттар же үч бурчтуктар сыяктуу башка формалар дагы колдонулат.

Руль:

Руль - бул суюктук чөйрөсү аркылуу кыймылдаган кемени, кемени, суу алдында жүрүүчү кемени, учуучу кемени, учакты же башка транспорттук каражаттарды башкаруу үчүн колдонулуучу негизги башкаруу бети. Учакта руль биринчи кезекте терс таасир этүүгө жана р-факторго каршы колдонулат жана учакты бурууда колдонулуучу негизги башкаруу эмес. Руль суюктукту корпустун (суу транспорту) же фюзеляждын жанынан өткөрүп, кол өнөрчүлүккө бурулуу же эскирүү кыймылын берет. Руль - бул кол өнөрчүлүктүн далысына, куйругуна же учунан кийин илгичтер менен бекитилген жалпак тегиздик же материалдык барак. Көбүнчө рулдар гидродинамикалык же аэродинамикалык тоскоолдуктарды азайтуу үчүн калыптанат. Жөнөкөй суу кемелеринде руль башына бурула тургандай кылып, рульдин башына тирөөч - негизинен, рычаг колунун милдетин аткаруучу таяк же таяк тиркелиши мүмкүн. Чоңураак идиштерде рулдарды руль менен байлоо үчүн кабелдер, түртүп чыгаруучу механизмдер же гидравликалар колдонулушу мүмкүн. Кадимки учактарда рулду педальдар механикалык байланыштар же гидравлика аркылуу башкарат.

Авиациялык коопсуздук:

Авиациялык коопсуздук - бул авиациялык иш-аракеттерге байланыштуу, аба кемесинин иштешине байланыштуу же ага түздөн-түз колдоо көрсөткөн тобокелдиктер азайып, алгылыктуу деңгээлге чейин көзөмөлдөнүп турган авиация тутумунун же уюмдун абалы. Ал теорияны, практиканы, иликтөөнү жана учуулардын каталарынын категорияларын камтыйт жана жөнгө салуу, билим берүү жана окутуу аркылуу мындай каталардын алдын алат. Ошондой эле, аба каттамдарынын коопсуздугу жөнүндө коомчулукка маалымат берген өнөктүктөрдүн контекстинде колдонсо болот.

Учактын коопсуздук картасы:

Аба кемесинин коопсуздук картасы - аба кемесиндеги жүргүнчүлөргө учуу учурунда пайда болушу мүмкүн болгон ар кандай өзгөчө кырдаалдарды жоюу жол-жоболору жөнүндө көрсөтмө берүүчү документ.

Бонейард учагы:

Аба кемелеринин кеме бакчасы же көрүстөн - кызматтан бошоп калган учактарды сактоочу жай. Көпчүлүк самолёттордогу учактар ​​бир аз техникалык тейлөө менен сактоо үчүн сакталат же алардын бөлүктөрү кайрадан колдонууга же кайра сатууга алынып салынат жана андан кийин жарактан чыгарылат. Boneyard имараттары, адатта, АКШнын Түштүк-Батышындагыдай чөлдөрдө жайгашкан, анткени кургакчыл шарт дат басууну азайтып, катуу жерди төшөөнүн кереги жок. Аризонанын Туксон шаарындагы 309-аэрокосмостук тейлөө жана калыбына келтирүү тобу, ушул түрдөгү эң ири мекеме, оозеки түрдө "Boneyard" деп аталат.

Авиакомпаниянын отургучу:

Авиакомпаниянын отургучу - жүргүнчүлөр сапардын узактыгы үчүн жайгаштырылган лайнердеги орун. Адатта, мындай отургучтар учактын фюзеляжынан өтүүчү катар-катар жайгаштырылат. Учактагы мындай отургучтардын схемасы учак отургуч картасы деп аталат.

Учак отургуч картасы:

Учактын отургуч картасы же отуруу схемасы - жүргүнчү ташуучу лайнердин ичиндеги орундуктардын схемасы . Алар көбүнчө маалымат берүү максатында авиакомпаниялар тарабынан жарыяланып, жүргүнчүлөргө брондоодо же каттоодо өз ордун тандоодо колдонулат.

Учак отургуч картасы:

Учактын отургуч картасы же отуруу схемасы - жүргүнчү ташуучу лайнердин ичиндеги орундуктардын схемасы . Алар көбүнчө маалымат берүү максатында авиакомпаниялар тарабынан жарыяланып, жүргүнчүлөргө брондоодо же каттоодо өз ордун тандоодо колдонулат.

Учак отургуч картасы:

Учактын отургуч картасы же отуруу схемасы - жүргүнчү ташуучу лайнердин ичиндеги орундуктардын схемасы . Алар көбүнчө маалымат берүү максатында авиакомпаниялар тарабынан жарыяланып, жүргүнчүлөргө брондоодо же каттоодо өз ордун тандоодо колдонулат.

Учак отургуч картасы:

Учактын отургуч картасы же отуруу схемасы - жүргүнчү ташуучу лайнердин ичиндеги орундуктардын схемасы . Алар көбүнчө маалымат берүү максатында авиакомпаниялар тарабынан жарыяланып, жүргүнчүлөргө брондоодо же каттоодо өз ордун тандоодо колдонулат.

Авиакомпаниянын отургучу:

Авиакомпаниянын отургучу - жүргүнчүлөр сапардын узактыгы үчүн жайгаштырылган лайнердеги орун. Адатта, мындай отургучтар учактын фюзеляжынан өтүүчү катар-катар жайгаштырылат. Учактагы мындай отургучтардын схемасы учак отургуч картасы деп аталат.

Учак отургуч картасы:

Учактын отургуч картасы же отуруу схемасы - жүргүнчү ташуучу лайнердин ичиндеги орундуктардын схемасы . Алар көбүнчө маалымат берүү максатында авиакомпаниялар тарабынан жарыяланып, жүргүнчүлөргө брондоодо же каттоодо өз ордун тандоодо колдонулат.

Аба кемеси Коопсуз жана Траверстин интегралдык түрү:

Aircraft Ship Integrated Secure and Traverse (ASIST) тутуму - канадалык Indal Technologies компаниясы тарабынан иштелип чыккан тик учактын конуучу системасы. ASIST 1992-жылдын 31-июлуна чейин деңиздеги сыноолорду аяктады жана Чили деңиз флоту, Сингапур Республикасынын Аскер-деңиз флоту, Түрк деңиз флоту жана Америка Кошмо Штаттарынын деңиз флоту менен өндүрүштүк бөлүктөр иштеп жатат.

Учактарды атып түшүрүү тизмеси:

Бул Экинчи Дүйнөлүк Согуштан кийинки согуш учурундагы учактарды атып түшүрүү , ит уруу жана башка окуялардын тизмеси . Аба кемеси башка учактан же жерден учурулган же атылган снарядга урунганда, максаттуу учак учууну улантуу мүмкүнчүлүгүн жоготуп, андан соң кулап, ичиндеги жүргүнчүлөрдүн өлүмүнө алып келет.

Учактарды атып түшүрүү тизмеси:

Бул Экинчи Дүйнөлүк Согуштан кийинки согуш учурундагы учактарды атып түшүрүү , ит уруу жана башка окуялардын тизмеси . Аба кемеси башка учактан же жерден учурулган же атылган снарядга урунганда, максаттуу учак учууну улантуу мүмкүнчүлүгүн жоготуп, андан соң кулап, ичиндеги жүргүнчүлөрдүн өлүмүнө алып келет.

Учуу симулятору:

Учуу симулятору - учкучтарды окутуу, долбоорлоо же башка максаттар үчүн учактардын учушун жана учкан чөйрөсүн жасалма жол менен калыбына келтирүүчү шайман. Ага учактардын кандайча учарын, алардын учууну башкарууну кандайча колдоноорун, башка учак тутумдарынын таасирлерин жана аба тыгыздыгы, турбуленттүүлүк, шамалдын кесилиши, булут, жаан-чачын ж.б. сыяктуу тышкы факторлорго реакциясын жөнгө салуучу теңдемелерди кайталоо кирет. 1. Учууну симуляциялоо ар кандай себептерден, анын ичинде учууга даярдануу, учактын өзүн иштеп чыгуу жана иштеп чыгуу, ошондой эле учактын мүнөздөмөлөрү жана башкарууну башкаруу сапаттарын изилдөө үчүн колдонулат.

Өнөр жайдагы учактардын абалын көрсөтүү:

Учактардын абалын Өнөр жайга чагылдыруу - бул АКШнын Транспорт министрлигинин Вольпе транспорт борбору аркылуу жеткиликтүү кызмат. 1991-жылы учактардын жайгашкан жери жөнүндө маалыматтар Федералдык Авиация Башкармасы тарабынан авиакомпанияга берилген. ASDI агымы АКШдагы жана каалабаса, Улуу Британиянын аба мейкиндигиндеги бардык учактардын абалын жана учуу пландарын көрсөткөн маалымат элементтеринен турат. Элементтерге жайгашкан жери, бийиктиги, аба ылдамдыгы, бара турган жери, болжолдуу учуу убактысы жана куйрук номери же АКШнын аба мейкиндигинин чегинде IFR учуу пландарында иштеген авиакомпаниянын жана жалпы авиациялык учактардын аныкталган идентификатору кирет.

Трамплинден секирүү (авиация):

Авиацияда лыжа менен секирүү - бул учактын учуп-конуу тилкесинен учактын талап кылынган учуп кетүү оролгусунан кыска аралыкта учуп кетишин камсыз кылган өйдө карай ийилген пандус. Учакты жогору карай мажбурлоо менен, көтөрүлүүгө туруктуу учуу үчүн талап кылынганга караганда төмөн ылдамдыкта жетишүүгө болот, ошол эле учурда учактын учуп-конуу тилкесинде эмес, абада ушундай ылдамдыкта болушуна шарт түзүлөт. Лыжа трамплиндери, адатта, катапулттары жок авиакомпаниялардан учактарды учуруу үчүн колдонулат.

Тери (аэронавтика):

Учактын териси - бул канаттарынын жана фюзеляжынын көпчүлүгүн камтыган сырткы бети. Эң көп колдонулган материалдар - алюминий жана алюминий эритмелери башка металлдар, анын ичинде цинк, магний жана жез.

Эвакуация слайд:

Эвакуациялык слайд - учакты тез эвакуациялоо үчүн колдонулуучу үйлөтүлүүчү слайд. Эшик босогосунун бийиктиги жогору болгон бардык коммерциялык учактарда качып кетүү үчүн слайд талап кылынат, эвакуация болгон учурда жүргүнчүлөр эч кандай жаракат албай эшиктен түшө албай калышат.

Учактын энергиясы:

Учактарга мүнөздүү энергия - учактарга жана ракета траекториясынын анализине колдонулган белгилүү бир энергия түрү. Бул унаа каражатынын каалаган убакта бириккен кинетикалык жана потенциалдуу энергиясын билдирет. Бул унаанын салмагынын бирдигине эсептелген транспорттун жалпы энергиясы жана унаанын массасынан көзкарандысыз болуу оптималдуу траекторияларды иштеп чыгуунун кубаттуу куралы болуп саналат. Учактарга мүнөздүү энергия орбиталык энергияга абдан окшош, болгону оң чоңдук катары көрсөтүлгөн. Учактын энергиясынын нөл мааниси Жердин бетинде турган аба кемесин билдирет жана ылдамдык жана бийиктик жогорулаган сайын жогорулайт. Орбиталык менчик энергия чексиз бийиктикте нөлгө барабар жана жер бетине жакындаганда азаят. Башка конкреттүү энергия түрлөрү сыяктуу эле, учактарга мүнөздүү энергия интенсивдүү касиет болуп саналат жана ал унаа массасынан көзкарандысыз болгондуктан, узундук бирдиктеринде чагылдырылат.

Учакты байкоо:

Аба кемелерин байкоо же учак менен байкоо - бул учактардын кыймылын көзөмөлдөө хобби, көбүнчө сүрөткө тартуу менен ишке ашат. Учактарга байкоо жүргүзүүдөн тышкары, аэропортторду байкоо ышкыбоздору аэропорттор, аба кыймылын көзөмөлдөө жана авиакомпаниялардын каттамдары жөнүндө маалыматтарды жазышат.

Учакты байкоо:

Аба кемелерин байкоо же учак менен байкоо - бул учактардын кыймылын көзөмөлдөө хобби, көбүнчө сүрөткө тартуу менен ишке ашат. Учактарга байкоо жүргүзүүдөн тышкары, аэропортторду байкоо ышкыбоздору аэропорттор, аба кыймылын көзөмөлдөө жана авиакомпаниялардын каттамдары жөнүндө маалыматтарды жазышат.

Учуунун динамикасы:

Учуунун динамикасы - аба аркылуу же космос мейкиндигинде учкан транспорттук каражаттардын иштешин, туруктуулугун жана башкаруусун изилдөө. Унаага таасир этүүчү күчтөр анын ылдамдыгын жана убакытка карата мамилесин кантип аныктай тургандыгына байланыштуу.

Stall (суюктук динамикасы):

Суюктуктун динамикасында, токтой турган жер - бул фольга пайда кылган көтөрүү коэффициентинин кыскарышы, себеби кол салуу бурчу жогорулайт. Бул фольга чабуулунун критикалык бурчунан ашып кеткенде болот. Атайын чабуул бурчу болжол менен 15 градуска жетет, бирок суюктукка, фольгага жана Рейнольдстун санына жараша бир кыйла айырмаланышы мүмкүн.

Учак станциясы:

Учак станциясы - Эл аралык электр байланыш бирлигинин (ITU) ITU Радио Эрежелеринин (RR) 1.83-беренесине ылайык "" Учактын бортунда жайгашкан, аман калуу үчүн кол өнөрчүлүк станциясынан башка, аэронавигациялык көчмө кызматтагы мобилдик радиостанция "деп аныкталат ".

Учактарды долбоорлоо процесси:

Учактарды долбоорлоо процесси - күчтүү, жеңил, үнөмдүү жана жетиштүү жүктү көтөрө алган учактын долбоорлоо мөөнөтүндө коопсуз учууга жетиштүү ишенимдүү болгондуктан, көптөгөн атаандаш жана талаптарды тең салмакташтыруу үчүн колдонулган эркин ыкма. Кадимки инженердик долбоорлоо процессине окшош, бирок бир кыйла талапка ылайык, техника жогорку деңгээлдеги конфигурациянын соодалашуусун камтыган, анализ менен тестирлөөнүн аралашмасын жана структуранын ар бир бөлүгүнүн шайкештигин деталдуу текшерүүнү камтыган, жогорку деңгээлде кайталана берет. Учактардын айрым түрлөрү үчүн долбоорлоо процесси учууга жарамдуулук боюнча улуттук органдар тарабынан жөнгө салынат.

Бекиттүү учак:

Кыймылсыз канат учагы - бул учак сыяктуу абадан оор учуучу машина, ал учактын алдыдагы аба ылдамдыгы жана канаттардын формасы аркылуу көтөрүүнү пайда кылган канаттарды колдонуп учууга жөндөмдүү. Бекит канаттуу учактар ​​айланма канаттуу жана орнитоптерден айырмаланат. Бекитилген канаттуу учактын канаттары сөзсүз түрдө катуу эмес; батпырактар, дельтапланерлер, өзгөрүлмө шыпыргыч канаттуу учактар ​​жана канат морфингин колдонгон учактар ​​- туруктуу канаттуу учактардын мисалдары.

Көзөмөлдөөчү учак:

Көзөмөлдөөчү учак - байкоо жүргүзүү үчүн колдонулган учак. Алар аскер күчтөрү жана башка мамлекеттик органдар тарабынан чалгындоо, согуш талаасын көзөмөлдөө, аба мейкиндигин көзөмөлдөө, чалгындоо, байкоо жүргүзүү, чек ара күзөтү жана балык чарбасын коргоо сыяктуу ролдордо иштешет. Бул макала жол кыймылын көзөмөлдөө, укук коргоо органдары жана ушул сыяктуу иш-аракеттер үчүн эмес, ошол ролдордо колдонулган учактарга топтолгон.

Учак тутумдары:

Аба системалары - бул учактын эффективдүү жана коопсуз иштеши үчүн талап кылынат, алардын татаалдыгы учактын түрүнө жараша болот.

Empennage:

Каптал , куйрук же куйрук жамааты деп да аталат, бул учактын артындагы жебедеги жүндөргө окшоп туруктуулукту камсыз кылган түзүлүш. Бул термин француз тилиндеги empenner этишинен келип чыккан, ал "жебени жүнгө бөлөө " дегенди билдирет. Көпчүлүк учактарда вертикалдык жана горизонталдуу стабилдештирүүчү беттер камтылган эменнаж өзгөчөлүгү бар, алар эс алуу жана бийиктиктин учуу динамикасын турукташтырат, ошондой эле корпусту башкаруу беттери.

Учактарды техникалык тейлөөчү:

Учактарды техникалык тейлөө боюнча адис ( AMT ) соода кызматкери, ошондой эле учактарга техникалык тейлөө жүргүзүү үчүн лицензияланган техникалык квалификацияны билдирет. АМТлар техникалык тейлөөнү, профилактикалык тейлөөнү, ремонтту жана учактарды жана авиациялык тутумдарды өзгөртүүнү текшерет жана аткарат же көзөмөлдөйт.

Теңіз самолету боюнча тендер:

Деңиз учагы боюнча тендер - бул деңиз учактарынын иштешин колдогон кеме же кеме. Бул кемелердин айрымдары, деңиз учагын алып жүрүүчүлөр, деңиз учактарын көтөрүп гана тим болбостон, алардын иштеши үчүн бардык шарттарды түзүп беришкен; бул кемелерди айрымдар биринчи авиация кемеси катары эсептешет жана Биринчи Дүйнөлүк Согуштун алдында эле пайда болушкан.

Учууну текшерүү:

Учууну сыноо - бул аба кемесинин учуусундагы маалыматтарды иштеп чыгуучу жана топтой турган аэронавигациялык инженерия тармагы, же ракеталык каражаттарды жана көп жолу колдонулуучу космостук аппараттарды атмосфералык сыноо, андан кийин маалыматты анализдөө үчүн учактын бүтүндүгүн жана аэродинамикалык учуу мүнөздөмөлөрүн баалоо дизайн, анын ичинде коопсуздук аспектилери.

Учактын дөңгөлөгү:

Учактын дөңгөлөгү же дөңгөлөгү кыска мөөнөткө өтө оор жүктөрдү көтөрүүгө ылайыкташтырылган. Учактын салмагы бир топ бөлүштүрүлүшү керек болгондуктан, учактарга керектүү дөңгөлөктөрдүн саны учактын салмагына жараша көбөйөт. Аба кемелеринин дөңгөлөктөрүнүн протекторунун үлгүлөрү шамалдын жогорку шарттарында туруктуулукту жеңилдетүү, гидропланированиени болтурбоо үчүн сууну алыска жылдыруу жана тормоздук эффект үчүн иштелип чыккан.

Учактын дөңгөлөгү:

Учактын дөңгөлөгү же дөңгөлөгү кыска мөөнөткө өтө оор жүктөрдү көтөрүүгө ылайыкташтырылган. Учактын салмагы бир топ бөлүштүрүлүшү керек болгондуктан, учактарга керектүү дөңгөлөктөрдүн саны учактын салмагына жараша көбөйөт. Аба кемелеринин дөңгөлөктөрүнүн протекторунун үлгүлөрү шамалдын жогорку шарттарында туруктуулукту жеңилдетүү, гидропланированиени болтурбоо үчүн сууну алыска жылдыруу жана тормоздук эффект үчүн иштелип чыккан.

Даараткананын учагы:

Учактын дааратканасы же учак туалети - бул учактын дааратканасы жана раковинасы бар кичинекей бөлмө.

Аба кыймылын башкаруу:

Аба кыймылын башкаруу ( АТК ) - аба кемелерин жерге жана башкарылуучу аба мейкиндиги аркылуу багыттаган жана аба кемесине көзөмөлдөнбөгөн аба мейкиндигинде консультативдик кызматтарды көрсөтө турган жердеги аба кыймылын көзөмөлдөөчүлөр тарабынан көрсөтүлүүчү кызмат. ATC дүйнө жүзү боюнча негизги максаты - кагылышууларды алдын алуу, аба кыймылын уюштуруу жана тездетүү, ошондой эле учкучтарга маалымат жана башка колдоо көрсөтүү. Кээ бир өлкөлөрдө, АТК коопсуздукту же коргонуу ролду ойнойт же аскер кызматкерлери тарабынан башкарылат.

Contrail:

Карама-каршылыктар же буу жолдору - бул адатта Жердин бетинен бир нече чакырым бийиктикте учкан учактарда аба кыймылдаткычтарынын чыгышы же аба басымынын өзгөрүшү менен пайда болгон линия түрүндөгү булуттар. Карама-каршылыктар негизинен суудан, муз кристаллдары түрүндө түзүлгөн. Учактардын кыймылдаткычтарындагы суу буусунун айкалышы жана айлана чөйрөнүн төмөн температурасы бийик тоолуу аймактарда пайда болот. Күйүүчү майдан чыккан кыймылдаткычтагы аралашмалар, анын ичинде күкүрт кошулмалары бөлүкчөлөрдө суу тамчыларынын өсүшү үчүн кызмат кыла турган бөлүкчөлөрдүн бир бөлүгүн камсыз кылат жана эгерде суу тамчылары пайда болсо, алар муз катмарын түзгөн муз бөлүкчөлөрүн пайда кылышы мүмкүн. Ошондой эле, алардын пайда болушуна канаттын бурамаларындагы аба басымынын же бүткүл канаттын бетиндеги абанын өзгөрүшү себеп болушу мүмкүн. Түздөн-түз адамдын иш-аракетинин натыйжасында пайда болгон карама-каршылыктар жана башка булуттар жалпысынан гомогенит деп аталат.

Contrail:

Карама-каршылыктар же буу жолдору - бул адатта Жердин бетинен бир нече чакырым бийиктикте учкан учактарда аба кыймылдаткычтарынын чыгышы же аба басымынын өзгөрүшү менен пайда болгон линия түрүндөгү булуттар. Карама-каршылыктар негизинен суудан, муз кристаллдары түрүндө түзүлгөн. Учактардын кыймылдаткычтарындагы суу буусунун айкалышы жана айлана чөйрөнүн төмөн температурасы бийик тоолуу аймактарда пайда болот. Күйүүчү майдан чыккан кыймылдаткычтагы аралашмалар, анын ичинде күкүрт кошулмалары бөлүкчөлөрдө суу тамчыларынын өсүшү үчүн кызмат кыла турган бөлүкчөлөрдүн бир бөлүгүн камсыз кылат жана эгерде суу тамчылары пайда болсо, алар муз катмарын түзгөн муз бөлүкчөлөрүн пайда кылышы мүмкүн. Ошондой эле, алардын пайда болушуна канаттын бурамаларындагы аба басымынын же бүткүл канаттын бетиндеги абанын өзгөрүшү себеп болушу мүмкүн. Түздөн-түз адамдын иш-аракетинин натыйжасында пайда болгон карама-каршылыктар жана башка булуттар жалпысынан гомогенит деп аталат.

Транспондер (аэронавтика):

Транспондер - бул радиожыштык сурамжылоосун алганда жоопту пайда кылган электрондук шайман. Учактарда транспондерлор бар, аларды аба кыймылын башкаруу радарында аныктоого жардам берет. Транспондердик берүүлөрдү бири-бири менен кагылышуу коркунучу бар учактарды аныктоо каражаты катары колдонуу үчүн кагылышуудан сактануу тутумдары иштелип чыккан.

Аба транспорту жана саякат:

Aircraft Transport and Travel Limited - Биринчи Дүйнөлүк Согуш маалында түзүлгөн британиялык авиакомпания, Airco компаниясынын туунду компаниясы. Бул үзгүлтүксүз эл аралык каттамды аткарган биринчи авиакомпания болду.

Артка кайтуу:

Авиацияда, артка чегинүү - бул аэропорттун процедурасы, бул учак аэропорттун дарбазасынан тышкы күч менен артка жылдырылат. Pushbacks pushback тракторлор мээримдүүлүк деп аталган атайын, аз-ге транспорт каражаттары менен жүзөгө ашырылат.

Учактын клубу:

Аба кемесинин типиндеги клубдар - бул бир эле учактын түрүн же бир эле аба кемесинин бир үй-бүлөсүнүн аба кемесинин түрүн же бир типтеги тобун маалымат жана колдоо менен камсыз кылган уюмдар.

Учактын түрүн белгилөөчүлөрдүн тизмеси:

Аба кемесинин типин белгилөөчү - бул учууну пландаштырууда пайда болушу мүмкүн болгон ар бир учактын түрүн белгилеген эки, үч же төрт белгиден турган тамга-сандык код. Бул кодекстер Эл аралык жарандык авиация уюму тарабынан дагы, Эл аралык аба транспорту ассоциациясы тарабынан дагы аныкталат. ICAO коддору ICAO Document 8643 Aircraft Type Designators-де жарыяланган жана аларды аба кыймылын башкаруу жана учууларды пландаштыруу сыяктуу авиакомпаниянын операциялары колдонот. ICAO белгилегичтери АТКга таасир этүүчү ар кандай иштөө мүнөздөмөлөрүнө ээ болгон учактардын түрлөрүн жана варианттарын айырмалоо үчүн колдонулса, коддор тейлөө мүнөздөмөлөрүн айырмалабайт. IATA коддору IATAнын жылдык Стандарттык Расписаниеси боюнча Маалыматтык Колдонмонун (SSIM) А Тиркемесинде жарыяланган жана авиакомпаниялардын расписаниеси жана компьютерлерди брондоо системалары үчүн колдонулат. IATA белгилери авиакомпаниянын коммерциялык көз карашынан айырмачылыктары бар учактардын түрлөрүн жана варианттарын айырмалоо үчүн колдонулат. Учактын типтеги коду сыяктуу эле, IATA милдеттүү түрдө жалпы мүнөздөмөлөрдү камтыган типтер жана варианттар үчүн Учактын Топтук Кодексин аныкташы мүмкүн.

Түрү баалоо:

Түрдүн рейтинги - бул лицензия берүүчү агенттик тарабынан учактын учкучунун белгилүү бир учактын түрүн башкарууга күбөлөндүрүүсү, бул баштапкы лицензиянын жана учак классынын окутуу чегинен тышкары кошумча даярдыкты талап кылат.

Учактардын тизмеси:

Учактардын тизмелери алфавиттик тартипте иреттелген.

Учактын дөңгөлөгү:

Учактын дөңгөлөгү же дөңгөлөгү кыска мөөнөткө өтө оор жүктөрдү көтөрүүгө ылайыкташтырылган. Учактын салмагы бир топ бөлүштүрүлүшү керек болгондуктан, учактарга керектүү дөңгөлөктөрдүн саны учактын салмагына жараша көбөйөт. Аба кемелеринин дөңгөлөктөрүнүн протекторунун үлгүлөрү шамалдын жогорку шарттарында туруктуулукту жеңилдетүү, гидропланированиени болтурбоо үчүн сууну алыска жылдыруу жана тормоздук эффект үчүн иштелип чыккан.

Учак капа болду:

Аба кемесинин бузулушу - аба кемесинин учуу мамилеси же аба ылдамдыгы ал иштелип чыккан иштин кадимки чегинен тышкары болгон учурдагы кооптуу абал. Бул учактын башкаруусун (LOC) жоготууга, кээде учактын өзүн толугу менен жоготууга алып келиши мүмкүн. Көзөмөлдү жоготуу учактын салмагы үчүн өтө бийиктиктен, аба ырайынын туруксуздугунан, учкучтардын багытын жоготуудан же тутумдун иштебей калышынан улам болушу мүмкүн.

Учактарды векторлоштуруу:

Аба кемесин векторлоштуруу - аба кыймылын башкаруу аркылуу учактарга көрсөтүлүүчү навигациялык кызмат. Контроллер белгилүү бир буттардан же векторлордон турган учактын учушу үчүн аэродромдун кыймылынын белгилүү бир схемасын чечет. Контроллер учкучка конкреттүү аталыштарды ылайыктуу убакта учууга буйрук бергенде, учак ушул схемага ылайык иш алып барат.

Учактын эскертүүчү чырактары:

Учактын эскертүүчү чырактары бул кагылышуудан сактануу чаралары катары бийик конструкцияларга бекитилген жогорку интенсивдүү жарык берүүчү шаймандар. Мындай шаймандар конструкцияларды учактарга көбүрөөк көрсөтөт, адатта, күндүз колдонсо да, түнкүсүн колдонушат. Бул жарыктар структуранын айланасында бир нече чакырымга көрүнүп турушу үчүн жетиштүү жарыктыкта ​​болушу керек.

Учактын эскертүүчү чырактары:

Учактын эскертүүчү чырактары бул кагылышуудан сактануу чаралары катары бийик конструкцияларга бекитилген жогорку интенсивдүү жарык берүүчү шаймандар. Мындай шаймандар конструкцияларды учактарга көбүрөөк көрсөтөт, адатта, күндүз колдонсо да, түнкүсүн колдонушат. Бул жарыктар структуранын айланасында бир нече чакырымга көрүнүп турушу үчүн жетиштүү жарыктыкта ​​болушу керек.

Учактын эскертүүчү чырактары:

Учактын эскертүүчү чырактары бул кагылышуудан сактануу чаралары катары бийик конструкцияларга бекитилген жогорку интенсивдүү жарык берүүчү шаймандар. Мындай шаймандар конструкцияларды учактарга көбүрөөк көрсөтөт, адатта, күндүз колдонсо да, түнкүсүн колдонушат. Бул жарыктар структуранын айланасында бир нече чакырымга көрүнүп турушу үчүн жетиштүү жарыктыкта ​​болушу керек.

Учактын эскертүү боёгу:

Аба кемесинин эскертүүчү боёгу - кызыл / кызгылт сары жана ак боёк схемасынын тутуму, бул учактарга радиациялык мачта жана башка бийик нерселер менен кагылышуу коркунучун жаратышы мүмкүн болгон бийик нерселер менен кагылышуудан сактайт.

Учакты эскертүү кызматы:

Aircraft Warning Service ( AWS ) - Кошмо Штаттардын Куралдуу Күчтөрүнүн Байкоочу Корпусунун жарандык кызматы, Экинчи Дүйнөлүк Согуш маалында душмандын Американын аба мейкиндигине киришин көзөмөлдөөгө үндөгөн. Ал 1944-жылы 29-майда жигерсиз болуп калган.

Учак куралдарынын тизмеси:

Бул учак ташыган куралдардын тизмеси.

Ойгон турбуленттүүлүгү:

Ойгонгон турбуленттүүлүк - аба мейкиндигинде өтүп бара жатканда учактын артында пайда болгон атмосферанын бузулушу. Ал ар кандай компоненттерди камтыйт, алардын ичинен эң негизгиси - канаттуу бурганактар ​​жана реактивдүү жуу. Jetwash реактивдүү кыймылдаткычтан чыгарылган тез кыймылдаган газдарды билдирет; ал өтө турбуленттүү, бирок кыска мөөнөткө созулат. Канаттардын бурганактары бир кыйла туруктуу жана учак өткөндөн кийин үч мүнөткө чейин абада калышы мүмкүн. Демек, аэродинамикалык мааниде бул чыныгы турбуленттүүлүк эмес, анткени чыныгы турбуленттик башаламандыкка алып келет. Тескерисинче, аба ырайынын бузулган аймагы аркылуу учкан учак байкаган атмосфералык турбуленттүүлүккө окшоштукту билдирет.

Канат:

Канат - аба же кандайдыр бир суюктук менен жылып жүргөндө көтөргүчтү пайда кылуучу сүзгүчтүн бир түрү. Демек, канаттар аэродинамикалык күчтөргө баш ийген жана аба катмары катары иш алып барган жеңилдетилген кесилиштерге ээ. Канаттын аэродинамикалык эффективдүүлүгү анын көтөрүү-сүйрөө катышы катары көрсөтүлөт. Берилген ылдамдыкта пайда болгон канаттын көтөрүлүшү жана чабуул бурчу канаттын жалпы сүйрөө күчүнөн бирден экиге чейин чоң болушу мүмкүн. Сүйрөө менен сүйрөөнүн жогорку катышы канаттарды жетиштүү көтөргөндө аба аркылуу жылдырыш үчүн бир кыйла аз күчтү талап кылат.

Бекиттүү учак:

Кыймылсыз канат учагы - бул учак сыяктуу абадан оор учуучу машина, ал учактын алдыдагы аба ылдамдыгы жана канаттардын формасы аркылуу көтөрүүнү пайда кылган канаттарды колдонуп учууга жөндөмдүү. Бекит канаттуу учактар ​​айланма канаттуу жана орнитоптерден айырмаланат. Бекитилген канаттуу учактын канаттары сөзсүз түрдө катуу эмес; батпырактар, дельтапланерлер, өзгөрүлмө шыпыргыч канаттуу учактар ​​жана канат морфингин колдонгон учактар ​​- туруктуу канаттуу учактардын мисалдары.

Fokker Technologies:

Fokker Technologies - Голландиянын аэрокосмостук компаниясы. Компаниянын аэрокосмикалык жана коргонуу өнөр жайы үчүн структураларды, десанттарды жана электр тутумдарын иштеп чыккан, иштеп чыккан жана чыгарган өндүрүш компаниялары бар. Өндүрүштүк мүмкүнчүлүктөрдөн тышкары, учак ээлерине жана операторлоруна комплекстүү техникалык тейлөө кызматтарын сунуштайт.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учак:

Аба кемеси - абадан колдоо алуу менен учууга мүмкүнчүлүк берген унаа. Ал тартылуу күчүн статикалык көтөрүүнү же аба катмарынын динамикалык көтөргүчүн колдонуп, же бир нече учурларда реактивдүү кыймылдаткычтардан төмөн карай жылдырууну эсептейт. Учактардын кеңири таралган мисалдары катарында учактар, тик учарлар, дирижабльдар, планерлер, парамоторлор жана аба шарлары бар.

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы:

Учак жана темир жол кырсыктарын иликтөө комиссиясы (ARAIC) Япониянын Жер, Инфраструктура жана Транспорт министрлигине таандык комиссия болгон. Комиссиянын мүчөлөрү транспорт министри тарабынан авиация жана темир жол кырсыгынын себептерин изилдөө жана келечекте ушул сыяктуу кырсыктардын алдын алуу үчүн өркүндөтүүнү сунуштоо үчүн дайындалат. Ал Токионун Чиода шаарындагы Касумигасаеки саат 2-1-2 дарегинде жайгашкан Борбордук Жалпы Өкмөттүн Аппаратынын 2-имаратында жайгашкан.

Жигердүү Бангладеш аскер учактарынын тизмеси:

Бангладештин активдүү аскердик учактары - Бангладештин Куралдуу Күчтөрү колдонгон аскердик учактардын тизмеси. Учакта колдонулбай калган учактар үчүн тарыхый Бангладеш аскердик учактарынын тизмесин караңыз.

Бразилия деңиз флотунун учактарынын тизмеси:

Бразилия деңиз флотунун деңиздик авиация колу 2009-жылы 89 учакты башкарат.

Индиянын деңиз аба колу:

Индиянын Аскер-Деңиз Аба Армиясы авиация тармагы жана Индиянын Аскер-Деңиз Флотунун согуштук колу, ага авиация кемесине таянып сокку уруу жөндөмүн, флоттун абадан коргонуусун, деңиз чалгындоо кызматын жана суу алдындагы согушка каршы күрөшүү милдети жүктөлгөн.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Учакчы:

Учакчы ( AC ) же учуучу аял ( ACW ) - Британиянын Королдук Аба Флотундагы (RAF) жана Шериктештикке кирген башка өлкөлөрдүн аба күчтөрүндөгү эң төмөнкү даража. RAF жаргонунда учакчыларды кээде "эрк" деп аташат.

Sikorsky S-64 Skycrane:

Sikorsky S-64 Skycrane - америкалык эки кыймылдаткычтуу оор жүк ташуучу тик учак. Бул Америка Кошмо Штаттарынын армиясынын CH-54 Tarhe жарандык версиясы. Учурда S-64 Aircrane катары Эриксон Инк тарабынан чыгарылып жатат.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учууга ниеттенип , аба кемесине отурган учурдан баштап, бардык адамдар түшкөнгө чейин, жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураган же структуралык иштен чыккан, же в) аба кемеси дайынсыз жоголгон же таптакыр жеткиликсиз болуп калган. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, эксплуатациянын коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Aircrash жашыруун:

Aircrash Confidential - WMR Productions жана IMG Entertainment тарабынан даярдалган телесериал. Программа дүйнө жүзүндөгү аба кырсыктарын иликтейт. Aircrash Confidential Улуу Британиянын Discovery каналында жана Австралиянын Discovery Australia каналында көрсөтүлдү.

Mayday (Канада сериалдары):

Айгөл, Армения аба Crash тергөө укуктуу, New Зеландия, ЮАР, Улуу Британия, Азия, жана кээ бир өлкөлөрдүн, ошондой эле аба Өзгөчө, аба кырсыктар жана Айгөл: Америка Кошмо Штаттары аба кырсык, канадалык даректүү теле программасы карап аба кыйроолор, кыйроолорго жакын, аба майдандарын басып алуу, жардыруу жана башка кырсыктар. Mayday ар бир кырсыкка алып келген иш-чаралардын ырааттуулугун калыбына келтирүү үчүн рекламалык жана компьютердик сүрөттөрдү колдонот. Мындан тышкары, аман калгандар, авиация боюнча адистер, отставкадагы учкучтар жана кырсык боюнча тергөөчүлөр маектешип, өзгөчө кырдаалдар кандайча келип чыккандыгын, кандайча иликтенгенин жана алардын алдын алуунун жолдорун түшүндүрүп беришет.

Пенобетон:

Көбүк бетон , ошондой эле Жеңил уюлдук бетон (LCC), төмөн тыгыздыктагы уюлдук бетон (LDCC) жана башка терминдер катары белгилүү болгон, цемент негизиндеги аралашма катары аныкталат, эң аз 20% пенопласт плиткага салынат. Көбүк бетонду өндүрүү үчүн орой агрегат колдонулбагандыктан, бетон дегендин ордуна, туура термин эритме деп аталат; ал "көбүктөнгөн цемент" деп да аталышы мүмкүн. Пенобетондун тыгыздыгы көбүнчө 400 кг / м 3 ден 1600 кг / м 3 чейин өзгөрөт. Тыгыздыгы көбүнчө көбүк менен толуктоочу бөлүктүн же анын бөлүгүн алмаштыруу менен башкарылат.

Учак:

Aircrew , ошондой эле учуу экипажы деп аталат, бул учуу учурунда бир учак менен иштеген персонал. Учуунун экипажынын курамы учактын түрүнө, ошондой эле учуунун узактыгына жана максатына жараша болот.

Aircrew Badge:

Aircrew Badge , адатта, Канаттар деп аталган, Кошмо Штаттардын куралдуу күчтөрүнүн квалификациялык төш белгиси, ал куралдуу кызматтын беш бутагы тарабынан аскер учагынын экипаж мүчөсү болуп кызмат кылган кызматкерлерге берилет. Төш белги аскер учактарынын экипажы тарабынан талап кылынган даярдыкты жана квалификацияны таанууга арналган. Экипаж мүчөсү болуу жана Aircrew Badge алуу үчүн, мындай персонал, адатта, учакта колдоочу ролдордо квалификациясын жогорулатышат.

Aircrew Badge (Nazi):

Aircrew Badge - Герман авиация спортунун ассоциациясынын мүчөлөрүнө, 1933-жылы март айында фашисттик партия тарабынан аскердик учкучтарды даярдоонун бирдиктүү негизин түзүү үчүн түзүлгөн уюмга берилген Германиянын аскердик жасалгасы. Германиянын Аба Спорт Ассоциациясы болочок Германиянын Аба Флотун (Luftwaffe) каптаган уюм болгон. Анын төрагасы Люфтваффенин башкы командачысы Герман Гёринг жана төраганын орун басары Эрнст Рём болгон. Версаль келишими Германияга кандайдыр бир түрдөгү согуштук учактарды курууга расмий түрдө тыюу салгандыктан, Германиянын Аба Спорт Ассоциациясы келечектеги Люфтваффе үчүн расмий түрдө карапайым адамдар болгон эркектерди окутуу үчүн планерлерди колдонгон. Бул Luftwaffe тарабынан таанылган биринчи квалификациялык төш белги болгон.

Aircrew Badge:

Aircrew Badge , адатта, Канаттар деп аталган, Кошмо Штаттардын куралдуу күчтөрүнүн квалификациялык төш белгиси, ал куралдуу кызматтын беш бутагы тарабынан аскер учагынын экипаж мүчөсү болуп кызмат кылган кызматкерлерге берилет. Төш белги аскер учактарынын экипажы тарабынан талап кылынган даярдыкты жана квалификацияны таанууга арналган. Экипаж мүчөсү болуу жана Aircrew Badge алуу үчүн, мындай персонал, адатта, учакта колдоочу ролдордо квалификациясын жогорулатышат.

Aircrew Badge:

Aircrew Badge , адатта, Канаттар деп аталган, Кошмо Штаттардын куралдуу күчтөрүнүн квалификациялык төш белгиси, ал куралдуу кызматтын беш бутагы тарабынан аскер учагынын экипаж мүчөсү болуп кызмат кылган кызматкерлерге берилет. Төш белги аскер учактарынын экипажы тарабынан талап кылынган даярдыкты жана квалификацияны таанууга арналган. Экипаж мүчөсү болуу жана Aircrew Badge алуу үчүн, мындай персонал, адатта, учакта колдоочу ролдордо квалификациясын жогорулатышат.

Aircrew Survival Egress Knife:

Aircrew Survival Egress Knife же ASEK - АКШнын армиясынын экипажынын тирүү калуу бычагы, алгач Онтарио Найф компаниясы тарабынан иштелип чыккан жана 2003-жылы кызматка киришкен.

No comments:

Post a Comment

20th century, 20th century, FIFA Club of the Century

20-кылым: 20- кылым ( ХХ кылым ) 1901-жылдын 1-январында (MCMI) башталып, 2000-жылы 31-декабрда аяктаган (MM). 20-кылымда доорду ан...