Tuesday, March 30, 2021

Air purifier, Air purifier, Air purifier

Аба тазалагыч:

Аба тазалагыч же аба тазалагыч - бул үйдөгү абанын сапатын жакшыртуу үчүн бөлмөдөгү булганган заттарды тазалаган шайман. Бул аппараттар көбүнчө аллергиядан жабыркагандарга жана астматиктерге пайдалуу, ошондой эле тамеки түтүнүн азайтууда же жок кылууда.

Аба тазалагыч:

Аба тазалагыч же аба тазалагыч - бул үйдөгү абанын сапатын жакшыртуу үчүн бөлмөдөгү булганган заттарды тазалаган шайман. Бул аппараттар көбүнчө аллергиядан жабыркагандарга жана астматиктерге пайдалуу, ошондой эле тамеки түтүнүн азайтууда же жок кылууда.

Аба тазалагыч:

Аба тазалагыч же аба тазалагыч - бул үйдөгү абанын сапатын жакшыртуу үчүн бөлмөдөгү булганган заттарды тазалаган шайман. Бул аппараттар көбүнчө аллергиядан жабыркагандарга жана астматиктерге пайдалуу, ошондой эле тамеки түтүнүн азайтууда же жок кылууда.

Жердин атмосферасы:

Жердин атмосферасы - бул Жер планетасын курчап турган жана анын планеталык атмосферасын түзгөн, Жердин тартылуу күчү менен сакталып калган, адатта, аба деп аталган газдардын катмары. Жердин атмосферасы Жердин бетинде суюк суунун пайда болушуна шарт түзүп, күндүн ультрафиолет нурларын сиңирип, жерди жылуулукту сактоо аркылуу жылытат жана күндүз менен түн ортосунда температуранын төмөндөшүн шарттайт.

Абанын булганышы:

Абанын булганышы - адамдардын жана башка тирүү жандыктардын ден-соолугуна зыян келтирүүчү, же климатка же материалдарга зыян келтирүүчү заттардын атмосферада болушу. Абаны булгоочу заттардын ар кандай түрлөрү бар, мисалы, газдар, бөлүкчөлөр жана биологиялык молекулалар. Абанын булганышы адамдардын ооруларына, аллергияга, ал тургай өлүмгө алып келиши мүмкүн; ошондой эле жаныбарлар жана азык-түлүк өсүмдүктөрү сыяктуу башка тирүү организмдерге зыян келтириши мүмкүн, ошондой эле табигый чөйрөгө же курулган чөйрөгө зыян келтириши мүмкүн. Адамдын иш-аракеттери дагы, табигый процесстер дагы абанын булгануусун шартташы мүмкүн.

Абанын сапаты жана ЕС мыйзамдары:

1970-жылдардын аягынан бери Европа Бирлигинин (ЕС) саясаты ЕС аймагында абанын сапатын жакшыртуу боюнча тийиштүү чараларды иштеп чыгуу жана жүргүзүү болду. Мобилдик булактардан чыккан чыгындыларды контролдоо, отундун сапатын жогорулатуу жана айлана-чөйрөнү коргоонун талаптарын транспорт жана энергетика секторуна жайылтуу.

Аба сапатынын улуттук стандарттары:

АКШнын аба чөйрөсүнүн сапатынын улуттук стандарттары - булгоочу заттарды, кислота жамгырын жана ден-соолукка зыян келтирүүчү алты булгоочу заттын атмосферадагы концентрациясына чектөө. Америка Кошмо Штаттарынын Курчап турган чөйрөнү коргоо агенттиги (EPA) тарабынан "Таза аба жөнүндө" мыйзамга ылайык түзүлгөн, NAAQS өлкө боюнча тышкы абада колдонулат.

Абанын сапаты боюнча колдонмо:

Абанын сапаты боюнча колдонмо Бүткүл дүйнөлүк саламаттыкты сактоо уюмунун бөлүкчөлөрдүн жылдык орточо концентрациялануу көрсөтмөсү болуп саналат, ал акыркы жолу 2005-жылы жаңыртылып, 2006-жылы жарыяланган. 2005-жылы колдонмолордо абанын төрт булгоочу заттары жөнүндө көрсөтмөлөр берилген: бөлүкчөлөр (PM), озон (O 3 ), азот кычкыл газы (NO 2 ) жана күкүрт кычкыл газы (SO 2 ). ДССУ алгач 1987-жылы абанын сапаты боюнча колдонмону чыгарган, андан кийин 1997-жылы жаңылаган. Отчеттордо абанын булганышынын ден-соолукка тийгизген таасирин азайтууга багытталган көрсөтмөлөр келтирилген. Колдонмодо PM2.5 жылдык орточо 10 мкг / м 3 же 24 сааттык 25 мкг / м 3 ашпоого тийиш; жана PM10 жылдык орточо 20 мкг / м 3 же 24 сааттык 50 мкг / м 3 ашпашы керек. Озон (O 3 ) үчүн колдонмолор 8 сааттык орточо көрсөткүч үчүн 100 мкг / м 3 ашпаган баалуулуктарды сунуш кылышат. Азот кычкыл газы үчүн (NO 2 ) көрсөтмөлөр жылдык орточо көрсөткүч үчүн 40 мкг / м 3 же 1 сааттык орточо көрсөткүч үчүн 200 мкг / м 3 түзөт. Күкүрт кычкыл газы (SO2) үчүн колдонмолордо концентрациясы 20 мкг / м 3 24 сааттык орточо же 500 мкг / м 3 10 мүнөттүк орточо өлчөмдөн ашпайт.

Пекин:

Пекин , башкача айтканда, Пекин деп романга айланган, Кытай Эл Республикасынын борбору. Бул дүйнөдөгү көп улуттук борбор шаары, 16,410.5 башкаруу аймагындагы 21 миллион калкы үстүнөн менен км 2. Ал Түндүк Кытайда жайгашкан жана 16 шаардык, шаар четиндеги жана айылдык округдар менен Мамлекеттик кеңештин түздөн-түз администрациясындагы муниципалитет катары башкарылат. Пекин көбүнчө Хэбэй провинциясы менен курчалган, кошуна Тяньцзинден башка түштүк-чыгыш; үч бөлүм биригип, Цзинцзинжи мегаполисин жана Кытайдын улуттук борбор аймагын түзөт.

Делидеги абанын булганышы:

Дүйнөлүк саламаттыкты сактоо уюмунун 1650 дүйнөлүк шаардын арасында жүргүзгөн сурамжылоосу боюнча, Индиянын борбордук аймагы Делидеги абанын сапаты дүйнөдөгү эң ири шаарлардын ичинен эң начар. Делинин айланасындагы райондорго дагы таасирин тийгизет. Индияда абанын булганышы жыл сайын болжол менен 2 миллион адамдын өмүрүн алат деп болжолдонууда; ал Индияда киши өлтүргүчтөрдүн саны боюнча бешинчи орунда турат. ДССУнун маалыматы боюнча Индия өнөкөт респиратордук оорулардан жана астмадан каза болгондордун саны боюнча дүйнөдө биринчи орунда турат. Делиде сапатсыз аба 2,2 миллион адамдын же жалпы балдардын 50 пайызынын өпкөсүнө калыбына келтирилгис зыян келтирет.

Ютадагы абанын сапаты:

Ютадагы абанын сапаты көбүнчө Кошмо Штаттардагы эң начар. Юта штатында аба сапатынын начардыгы тоолуу рельефке байланыштуу, бул булгоочу заттардын бетине жакын жерде пайда болушуна жана бензин жана дизелдик кыймылдаткыч менен жүрүүчү унаалардан чыккан заттардын таралышы менен, айрыкча эски моделдер менен шартталган. Үйдү жылытуу үчүн жыгач отунун күйгүзүү абанын начар болушуна да чоң салымын кошот. Жыгач менен жылытылган үйлөр жаратылыш газы менен жылытылган үйлөргө караганда булгануудан болжол менен 3000 эсе көп. Солт-Лейк округундагы абанын булганышынын 50% га жакыны унаа каражаттарынан болот.

Абанын сапатынын индекси:

Аба сапатынын индекси ( AQI ) мамлекеттик органдар тарабынан азыркы учурда абанын канчалык булгангандыгын же канчалык булганат деп болжолдонуп жаткан калкка жеткирүү үчүн колдонулат. Калктын ден-соолугуна байланыштуу коркунучтар, AQI жогорулаган сайын көбөйөт. Ар кандай өлкөлөрдө абанын сапатынын ар кандай улуттук стандарттарына шайкеш келген индекстери бар. Алардын айрымдары: Абанын сапатынын саламаттыгынын индекси (Канада), Абанын булгануу индекси (Малайзия) жана булгоочу стандарттардын индекси (Сингапур).

Абанын сапаты жөнүндө мыйзам:

Атмосферанын атмосферага зыяндуу заттардын бөлүнүп чыгышын абанын сапаты жөнүндөгү мыйзамдар жөнгө салат. Аба сапатынын мыйзамдарынын адистештирилген топтому имараттардын ичиндеги абанын сапатын жөнгө салат. Абанын сапаты жөнүндөгү мыйзамдар көбүнчө абадагы булгоочу заттардын концентрациясын чектөө же жок кылуу аркылуу адамдын ден-соолугун коргоо максатында иштелип чыккан. Башка демилгелер кененирээк экологиялык көйгөйлөрдү чечүү максатында иштелип чыккан, мисалы, озон катмарына таасир этүүчү химикаттардын чектелиши жана кислота жамгырына же климаттын өзгөрүшүнө каршы эмиссиянын соода программалары. Регулятивдик иш-аракеттерге абаны булгоочу заттарды аныктоо жана категориялоо, абага зыяндуу заттардын чыгуучу деңгээлине чек коюу жана жумшартуунун зарыл же ылайыктуу технологияларын белгилөө кирет.

Улуу Британияда абанын булганышы:

Улуу Британияда абанын булганышы илгертен бери ден-соолукка байланыштуу олуттуу маселе катары каралып келген. Көптөгөн аймактар, анын ичинде Лондон сыяктуу ири шаарлар мыйзамдуу жана сунуш кылынган деңгээлден бир кыйла жогору жана үзгүлтүксүз жогору. Улуу Британияда абанын булганышы астма, өпкө, инсульт жана жүрөк оорулары сыяктуу оорулардын негизги себеби болуп саналат жана жыл сайын кырк миң эрте өлүмгө алып келет деп болжолдонууда, бул каза болгондордун 8,3% түзөт, ал эми болжол менен 40 миллиард фунт стерлингди түзөт. жыл сайын.

Атмосфералык дисперсияны моделдөө:

Атмосфералык дисперсияны моделдөө - бул атмосферада абаны булгоочу заттардын кандайча чачырап кетишинин математикалык симуляциясы. Бул булгоочу заттардын дисперсиясын жөнгө салган математикалык теңдемелерди чечүү алгоритмдерин камтыган компьютердик программалар менен аткарылат. Дисперсиялык моделдер өнөр жай ишканалары, унаа трафиги же кокустан чыккан химиялык заттар сыяктуу булактардан чыккан абадагы булгоочу заттардын же токсиндердин төмөн жагындагы чөйрөдөгү концентрациясын баалоо үчүн колдонулат. Алар конкреттүү сценарийлер боюнча келечектеги концентрациялоону болжолдоо үчүн колдонулушу мүмкүн. Ошондуктан, алар абанын сапаты боюнча саясатты иштеп чыгууда колдонулган моделдин басымдуу түрү болуп саналат. Алар ири аралыктарга таркаган жана атмосферада реакцияга барышы мүмкүн болгон булгоочу заттар үчүн эң пайдалуу. Мейкиндик-убакыттын өзгөрүлмөлүүлүгү өтө жогору болгон булгоочу заттар үчүн жана эпидемиологиялык изилдөөлөрдө жерди пайдалануунун статистикалык регрессиялык моделдери колдонулат.

Атмосфералык дисперсияны моделдөө:

Атмосфералык дисперсияны моделдөө - бул атмосферада абаны булгоочу заттардын кандайча чачырап кетишинин математикалык симуляциясы. Бул булгоочу заттардын дисперсиясын жөнгө салган математикалык теңдемелерди чечүү алгоритмдерин камтыган компьютердик программалар менен аткарылат. Дисперсиялык моделдер өнөр жай ишканалары, унаа трафиги же кокустан чыккан химиялык заттар сыяктуу булактардан чыккан абадагы булгоочу заттардын же токсиндердин төмөн жагындагы чөйрөдөгү концентрациясын баалоо үчүн колдонулат. Алар конкреттүү сценарийлер боюнча келечектеги концентрациялоону болжолдоо үчүн колдонулушу мүмкүн. Ошондуктан, алар абанын сапаты боюнча саясатты иштеп чыгууда колдонулган моделдин басымдуу түрү болуп саналат. Алар ири аралыктарга таркаган жана атмосферада реакцияга барышы мүмкүн болгон булгоочу заттар үчүн эң пайдалуу. Мейкиндик-убакыттын өзгөрүлмөлүүлүгү өтө жогору болгон булгоочу заттар үчүн жана эпидемиологиялык изилдөөлөрдө жерди пайдалануунун статистикалык регрессиялык моделдери колдонулат.

Аба сунуштары:

Аба котировкалары , манжа тырмакчасы деп да аталат, бул сүйлөп жатканда манжалар менен абада пайда болгон виртуалдык тырмакча. Адатта, эки колуңузду ийиндин кеңдигинде кармап, сүйлөөчүнүн көзүнүн же ийининин деңгээлинде жүргүзүп, ар бир колдун индекси жана ортоңку манжалары сөз айкашынын башында жана аягында ийилип турат. Абада келтирилген сөз айкашы - эң кеңири колдонулганда - өтө кыска, эң көп дегенде бир нече сөз. Аба котировкалары көбүнчө сатира, какшык, ирония же эвфемизмди жана башкаларды билдирүү үчүн колдонулат жана басма сөздөгү тырмакчага окшош.

Аба сунуштары:

Аба котировкалары , манжа тырмакчасы деп да аталат, бул сүйлөп жатканда манжалар менен абада пайда болгон виртуалдык тырмакча. Адатта, эки колуңузду ийиндин кеңдигинде кармап, сүйлөөчүнүн көзүнүн же ийининин деңгээлинде жүргүзүп, ар бир колдун индекси жана ортоңку манжалары сөз айкашынын башында жана аягында ийилип турат. Абада келтирилген сөз айкашы - эң кеңири колдонулганда - өтө кыска, эң көп дегенде бир нече сөз. Аба котировкалары көбүнчө сатира, какшык, ирония же эвфемизмди жана башкаларды билдирүү үчүн колдонулат жана басма сөздөгү тырмакчага окшош.

Аба жарышы:

Аба жарышы - бул жеңүүчү же эң кыска убакытты кайтарып берген, же эң көп упай топтогон, же мурда болжолдонгон убакытка жакын келген учактарды же башка багыттагы учактарды камтыган авто спорттун түрү. .

Аба жарышы:

Аба жарышы - бул жеңүүчү же эң кыска убакытты кайтарып берген, же эң көп упай топтогон, же мурда болжолдонгон убакытка жакын келген учактарды же башка багыттагы учактарды камтыган авто спорттун түрү. .

Аба жарышы:

Аба жарышы - бул жеңүүчү же эң кыска убакытты кайтарып берген, же эң көп упай топтогон, же мурда болжолдонгон убакытка жакын келген учактарды же башка багыттагы учактарды камтыган авто спорттун түрү. .

Аба каары:

Аба каары - жүргүнчүлөрдүн жана аба кемесинин экипажынын, айрыкча учуу учурунда бузуучу же зомбулук көрсөткөн мамилеси. Аба каары көбүнчө аба каттамы менен байланышкан физиологиялык же психологиялык стресстен келип чыккан жүргүнчүнүн эки жүрүм-турумун, ошондой эле жүргүнчү учуу учурунда эрежесиз, ачууланган же зомбулук көрсөткөн учурларды камтыйт. Жүргүнчүлөрдүн спирт ичимдиктерин ашыкча колдонушу көбүнчө себеп болот.

Аба чабуулу:

Аба чабуулу төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

Аба чабуулу:

Аба чабуулу , аба соккусу же аба чабуулу - бул учактар ​​тарабынан жасалган чабуул операциясы. Аба чабуулдары блимптер, шарлар, истребителдер, бомбардировщиктер, кургак учактар, чабуулчу тик учактар ​​жана дрондор сыяктуу учактардан берилет. Расмий аныктамада ар кандай буталар, анын ичинде душмандын абадан жасалган буталары камтылган, бирок популярдуу колдонууда бул термин, адатта, килем сыяктуу чоңураак, жалпы чабуулдан айырмаланып, жерге же деңиз флотуна тактикалык (чакан масштабдуу) чабуул менен кыскартылат. бомбалоо. Аба соккусунда колдонулуучу куралдар түздөн-түз атуучу учактар ​​орнотулган замбиректерден жана пулемёттордон, ракеталардан жана "жер-жер" ракеталарынан, ар кандай түрдөгү аба бомбаларынан, глайд бомбаларынан, канаттуу ракеталардан, баллистикалык ракеталардан, жада калса багытталган энергетикалык куралдардан турушу мүмкүн. лазер сыяктуу.

Аба чабуулу:

Аба чабуулу төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

Улуу Британиядагы аба чабуулунан сактануу чаралары:

Air Raid Precautions ( ARP ) Улуу Британиядагы жарандарды аба чабуулунун коркунучунан коргоого арналган бир катар уюмдарды жана көрсөтмөлөрдү билдирет. 1920-1930-жылдары аба чабуулунан сактануу боюнча өкмөттүн кароосу көбөйүп, 1937-жылы Рейд Уорденс кызматы жардыруу окуялары жөнүндө отчет берүү үчүн түзүлгөн. Ар бир жергиликтүү кеңеш ARP күзөтчүлөрүн, чабармандарын, тез жардам кызматынын айдоочуларын, куткаруу кечелерин уюштуруу жана полиция жана өрт өчүргүчтөрү менен байланышуу үчүн жооптуу болгон.

Пиледривер (профессионалдык күрөш):

Piledriver - бул балбан каршылашын кармап, тескери буруп, отурган же тизелеп турган абалда түшүп, атаандашын башы менен төшөнчүсүнө айдап жиберген, профессионалдык күрөш айдоочусу. Техниканы Уайлд Билл Лонгсон жаңылаган деп айтылат.

Стратегиялык жардыруу:

Стратегиялык бомбалоо - бул согушта колдонулган аскерий стратегия, анын душмандарынын рухун, аскердик иш-аракеттер театрларына материалдарды өндүрүү жана ташуу үчүн экономический духту талкалоо жолу менен жеңүү. Бул стратегиялык бомбалоочу учактарды, алыскы же орто аралыкка учуучу ракеталарды же өзөктүк куралдуу согуштук-бомбалоочу учактарды колдонуп, душмандын согуш жүргүзүү мүмкүнчүлүгү үчүн өтө маанилүү деп эсептелген объектилерге чабуул жасай алат.

Аба чабуулу:

Америкалык футболдо аба чабуулу деп Айова Веслиан университетинде, Валдоста штатында, Кентукки, Оклахома, Техас Тех, Луизиана Тех, Майк Лич, Хал Мумм, Сонни Дайкс жана Тони Франклин сыяктуу машыктыруучулар тарабынан жайылтылган чабуул схемасы айтылат. жана Вашингтон штаты.

Бариге аба чабуулу:

Бариге абадан жасалган чабуул немис бомбардировчуларынын Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда, 1943-жылы 2-декабрда, Италиянын Бари шаарында Союздук күчтөргө жана кеме кемелерине жасаган аба чабуулу болгон. 105 немис Junkers Ju 88 Luftflotte 2 бомбардировщиктери күтүлбөгөн окуяга жетишип, Бари портунда 27 жүк жана транспорт кемесин, ошондой эле шхунду чөктүрүп, Союздаштардын Италиялык кампаниясын колдоп иштеген кемечилик жана персоналды бомбалады.

Брумга кол салуу:

Батыш Австралиядагы Брум шаарына Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда, 1942-жылы 3-мартта жапон согуштук учактары кол салган. Кеминде 88 жай тургун жана союздаштардын аскер кызматкерлери курман болушту.

Фраскатиге аба чабуулу:

1943-жылы 8-сентябрда Римге жакын Италиянын тарыхый шаары болгон Фраскатиге каршы USAAF учактарынын аба чабуулу болгон . Анын максаты Жер Ортолук деңиз зонасы боюнча Германиянын Башкы штабы (OBS) жана Италиянын башкы штабы болгон. шаарча.

Фукуоканы бомбалоо:

Япониянын Фукуока шаары 1945-жылы 19-июнда Америка Кошмо Штаттарынын Армия Аба күчтөрүнө таандык Боинг Б-29 Суперфортресс оор бомбалоочу учактарынын кол салуусуна туш болгон. Бул операция союздаштардын Японияга жасаган чабуулунун бир бөлүгүн түзүп, шаардын 21,5 пайызын талкалаган. 1945-жылдын май-июль айларынын аралыгында В-29 учактары Фукуока портунун жанына жети жолу ташташкан жана шаарга америкалык согуштук учак эки жолу кол салган.

Экинчи Дүйнөлүк Согуштагы Хейлбронн бомбалары:

Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда Германиянын Хейлбронн шаары Британиянын Королдук Аба Флоту жана Америка Кошмо Штаттарынын Армиясынын Аба күчтөрү тарабынан бир нече жолу бомбаланды. Эң ири аба чабуулу 1944-жылы 4-декабрда болгон, бирок Хейлбронн Экинчи Дүйнөлүк согуштун аягына чейин жана андан кийин бир нече жолу бутага алынган. Жалпысынан шаардын болжол менен 7000 тургуну жардыруулар учурунда өз өмүрлөрүн кыйышты.

Улуу Британиядагы аба чабуулунан сактануу чаралары:

Air Raid Precautions ( ARP ) Улуу Британиядагы жарандарды аба чабуулунун коркунучунан коргоого арналган бир катар уюмдарды жана көрсөтмөлөрдү билдирет. 1920-1930-жылдары аба чабуулунан сактануу боюнча өкмөттүн кароосу көбөйүп, 1937-жылы Рейд Уорденс кызматы жардыруу окуялары жөнүндө отчет берүү үчүн түзүлгөн. Ар бир жергиликтүү кеңеш ARP күзөтчүлөрүн, чабармандарын, тез жардам кызматынын айдоочуларын, куткаруу кечелерин уюштуруу жана полиция жана өрт өчүргүчтөрү менен байланышуу үчүн жооптуу болгон.

Аба чабуулунан баш калкалоочу жай:

Аба чабуулунан баш калкалоочу жайлар - согушпагандарды жана душмандардын абадан кол салуусунан коргонуучу түзүмдөр. Алар көп жагынан бункерлерге окшош, бирок кургактан кол салуудан коргонуу үчүн иштелип чыккан эмес.

Аба чабуулунан баш калкалоочу жай:

Аба чабуулунан баш калкалоочу жайлар - согушпагандарды жана душмандардын абадан кол салуусунан коргонуучу түзүмдөр. Алар көп жагынан бункерлерге окшош, бирок кургактан кол салуудан коргонуу үчүн иштелип чыккан эмес.

Жарандык коргонуунун сиренасы:

Жарандык коргонуунун сиренасы - бул калктын шашылыш түрдө коркунучка жакындап калгандыгы жөнүндө эскертүүсү үчүн колдонулган сирена. Кээде кооптуулук өтүп кеткенин көрсөтүү үчүн дагы бир жолу угулат. Кээ бир сиреналар ыктыярдуу өрт өчүрүү бөлүмүн зарылчылыкка чакыруу үчүн дагы колдонулат. Алгач Экинчи Дүйнөлүк Согушта шаар тургундарын аба чабуулдарынан эскертүү максатында иштелип чыккан, кийинчерээк алар өзөктүк чабуулдар жана торнадо сыяктуу табигый кыйратуучу аба ырайы жөнүндө эскертүү үчүн колдонулган. Сиреналардын жалпыланган мүнөзү алардын көпчүлүгүнүн конкреттүү эскертүүлөр менен алмаштырылышына алып келди, мисалы, уктурууга негизделген Өзгөчө кырдаал жөнүндө эскертүү тутуму жана Cell Broadcast негизделген Wireless Emergency Alerts жана EU-Alert мобилдик технологиялары.

Жарандык коргонуунун сиренасы:

Жарандык коргонуунун сиренасы - бул калктын шашылыш түрдө коркунучка жакындап калгандыгы жөнүндө эскертүүсү үчүн колдонулган сирена. Кээде кооптуулук өтүп кеткенин көрсөтүү үчүн дагы бир жолу угулат. Кээ бир сиреналар ыктыярдуу өрт өчүрүү бөлүмүн зарылчылыкка чакыруу үчүн дагы колдонулат. Алгач Экинчи Дүйнөлүк Согушта шаар тургундарын аба чабуулдарынан эскертүү максатында иштелип чыккан, кийинчерээк алар өзөктүк чабуулдар жана торнадо сыяктуу табигый кыйратуучу аба ырайы жөнүндө эскертүү үчүн колдонулган. Сиреналардын жалпыланган мүнөзү алардын көпчүлүгүнүн конкреттүү эскертүүлөр менен алмаштырылышына алып келди, мисалы, уктурууга негизделген Өзгөчө кырдаал жөнүндө эскертүү тутуму жана Cell Broadcast негизделген Wireless Emergency Alerts жана EU-Alert мобилдик технологиялары.

Улуу Британиядагы аба чабуулунан сактануу чаралары:

Air Raid Precautions ( ARP ) Улуу Британиядагы жарандарды аба чабуулунун коркунучунан коргоого арналган бир катар уюмдарды жана көрсөтмөлөрдү билдирет. 1920-1930-жылдары аба чабуулунан сактануу боюнча өкмөттүн кароосу көбөйүп, 1937-жылы Рейд Уорденс кызматы жардыруу окуялары жөнүндө отчет берүү үчүн түзүлгөн. Ар бир жергиликтүү кеңеш ARP күзөтчүлөрүн, чабармандарын, тез жардам кызматынын айдоочуларын, куткаруу кечелерин уюштуруу жана полиция жана өрт өчүргүчтөрү менен байланышуу үчүн жооптуу болгон.

Жарандык коргонуунун сиренасы:

Жарандык коргонуунун сиренасы - бул калктын шашылыш түрдө коркунучка жакындап калгандыгы жөнүндө эскертүүсү үчүн колдонулган сирена. Кээде кооптуулук өтүп кеткенин көрсөтүү үчүн дагы бир жолу угулат. Кээ бир сиреналар ыктыярдуу өрт өчүрүү бөлүмүн зарылчылыкка чакыруу үчүн дагы колдонулат. Алгач Экинчи Дүйнөлүк Согушта шаар тургундарын аба чабуулдарынан эскертүү максатында иштелип чыккан, кийинчерээк алар өзөктүк чабуулдар жана торнадо сыяктуу табигый кыйратуучу аба ырайы жөнүндө эскертүү үчүн колдонулган. Сиреналардын жалпыланган мүнөзү алардын көпчүлүгүнүн конкреттүү эскертүүлөр менен алмаштырылышына алып келди, мисалы, уктурууга негизделген Өзгөчө кырдаал жөнүндө эскертүү тутуму жана Cell Broadcast негизделген Wireless Emergency Alerts жана EU-Alert мобилдик технологиялары.

Аба чабуулу:

Аба чабуулу төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

Air Tigers:

Air Tigers аны Шри-Ланка өкмөтүнө каршы колдонгон Тамил Эламдын боштондук жолборсторунун (LTTE) аба канаты болгон. Air Tigers бар экендиги көптөгөн жылдар бою божомолдордун предмети болуп келгенине карабастан, канаттын бар экендиги 2007-жылы март айында, IV Элам согушунда болгон кол салуудан кийин гана белгилүү болгон.

Японияга аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда союздаш күчтөр Жапонияга көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүп , өлкөнүн шаарларын ири кыйроого учуратышты жана 241,000 - 900,000 адам курман болду. Тынч океан согушунун алгачкы жылдарында бул чабуулдар 1942-жылдын апрелинен баштап Дулиттл рейди жана Курил аралдарындагы аскердик позицияларга чакан рейддер менен гана чектелип калган. Стратегиялык бомбалоолор 1944-жылдын июнь айында башталып, согуштун аягына чейин 1945-жылы августта уланган. Союздук аскер-деңиз жана кургактык тактикалык аба бөлүктөрү 1945-жылы Японияга да кол салган.

Австралиядагы аба чабуулдары, 1942–43:

1942-жылдын февралынан 1943-жылдын ноябрына чейин, Тынч океандагы Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда, Австралиянын материк, ички аба мейкиндиги, деңиз аралдары жана жээк кемелерине кеминде 111 жолу Япониянын Императордук Аскер-Деңиз Флотунун жана Япониянын Императордук Армиясынын аба күчтөрүнүн учактары кол салган. Бул чабуулдар ар кандай формада болгон; орто бомбардировщиктердин ири масштабдуу рейддеринен, кемелерге торпедалык чабуул жасоодон жана согушкерлердин стрэйкингине чейин.

Австралиядагы аба чабуулдары, 1942–43:

1942-жылдын февралынан 1943-жылдын ноябрына чейин, Тынч океандагы Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда, Австралиянын материк, ички аба мейкиндиги, деңиз аралдары жана жээк кемелерине кеминде 111 жолу Япониянын Императордук Аскер-Деңиз Флотунун жана Япониянын Императордук Армиясынын аба күчтөрүнүн учактары кол салган. Бул чабуулдар ар кандай формада болгон; орто бомбардировщиктердин ири масштабдуу рейддеринен, кемелерге торпедалык чабуул жасоодон жана согушкерлердин стрэйкингине чейин.

Дарвинди бомбалоо:

1942-жылдын 19-февралында Дарвиндин Бомбосу , ошондой эле Дарвин согушу деп да аталып, чет өлкөлүк державанын Австралияга жасаган эң ири чабуулу болду. Ошол күнү, Жапониянын 242 учагы эки башка рейдде шаарга, Дарвин портундагы кемелерге жана шаардын эки аэродромуна кол салышып, Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Тимор менен Яванын басып киришине каршы чыгышкан. .

Дарвинди бомбалоо:

1942-жылдын 19-февралында Дарвиндин Бомбосу , ошондой эле Дарвин согушу деп да аталып, чет өлкөлүк державанын Австралияга жасаган эң ири чабуулу болду. Ошол күнү, Жапониянын 242 учагы эки башка рейдде шаарга, Дарвин портундагы кемелерге жана шаардын эки аэродромуна кол салышып, Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Тимор менен Яванын басып киришине каршы чыгышкан. .

Гонконгдогу аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Америка Кошмо Штаттарынын Армиясынын Аба күчтөрү жана Америка Кошмо Штаттарынын Аскер-деңиз флоту Япониянын оккупациялаган Гонконгуна жана шаардын жанындагы кемелерине каршы көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүшкөн. Австралиянын Королдук Аба күчтөрү Гонконг аймагында деңиз миналарын орнотуу аракеттерине катышкан. Бул кол салуулар 1942-жылы башталган. 1945-жылы ал Түштүк Кытай деңизиндеги ири рейдге кошулган. Британ Тынч океан флотунун учактары 1945-жылы августтун аягында колонияны кайрадан ээлеп алуунун алкагында Гонконгдогу япондук жанкечти кемелерине кол салышты.

Японияга аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда союздаш күчтөр Жапонияга көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүп , өлкөнүн шаарларын ири кыйроого учуратышты жана 241,000 - 900,000 адам курман болду. Тынч океан согушунун алгачкы жылдарында бул чабуулдар 1942-жылдын апрелинен баштап Дулиттл рейди жана Курил аралдарындагы аскердик позицияларга чакан рейддер менен гана чектелип калган. Стратегиялык бомбалоолор 1944-жылдын июнь айында башталып, согуштун аягына чейин 1945-жылы августта уланган. Союздук аскер-деңиз жана кургактык тактикалык аба бөлүктөрү 1945-жылы Японияга да кол салган.

Дарвинди бомбалоо:

1942-жылдын 19-февралында Дарвиндин Бомбосу , ошондой эле Дарвин согушу деп да аталып, чет өлкөлүк державанын Австралияга жасаган эң ири чабуулу болду. Ошол күнү, Жапониянын 242 учагы эки башка рейдде шаарга, Дарвин портундагы кемелерге жана шаардын эки аэродромуна кол салышып, Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Тимор менен Яванын басып киришине каршы чыгышкан. .

Японияга аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк согуш учурунда союздаш күчтөр Жапонияга көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүп , өлкөнүн шаарларын ири кыйроого учуратышты жана 241,000 - 900,000 адам курман болду. Тынч океан согушунун алгачкы жылдарында бул чабуулдар 1942-жылдын апрелинен баштап Дулиттл рейди жана Курил аралдарындагы аскердик позицияларга чакан рейддер менен гана чектелип калган. Стратегиялык бомбалоолор 1944-жылдын июнь айында башталып, согуштун аягына чейин 1945-жылы августта уланган. Союздук аскер-деңиз жана кургактык тактикалык аба бөлүктөрү 1945-жылы Японияга да кол салган.

Гонконгдогу аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Америка Кошмо Штаттарынын Армиясынын Аба күчтөрү жана Америка Кошмо Штаттарынын Аскер-деңиз флоту Япониянын оккупациялаган Гонконгуна жана шаардын жанындагы кемелерине каршы көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүшкөн. Австралиянын Королдук Аба күчтөрү Гонконг аймагында деңиз миналарын орнотуу аракеттерине катышкан. Бул кол салуулар 1942-жылы башталган. 1945-жылы ал Түштүк Кытай деңизиндеги ири рейдге кошулган. Британ Тынч океан флотунун учактары 1945-жылы августтун аягында колонияны кайрадан ээлеп алуунун алкагында Гонконгдогу япондук жанкечти кемелерине кол салышты.

Гонконгдогу аба чабуулдары:

Экинчи Дүйнөлүк Согуш учурунда Америка Кошмо Штаттарынын Армиясынын Аба күчтөрү жана Америка Кошмо Штаттарынын Аскер-деңиз флоту Япониянын оккупациялаган Гонконгуна жана шаардын жанындагы кемелерине каршы көптөгөн аба чабуулдарын жүргүзүшкөн. Австралиянын Королдук Аба күчтөрү Гонконг аймагында деңиз миналарын орнотуу аракеттерине катышкан. Бул кол салуулар 1942-жылы башталган. 1945-жылы ал Түштүк Кытай деңизиндеги ири рейдге кошулган. Британ Тынч океан флотунун учактары 1945-жылы августтун аягында колонияны кайрадан ээлеп алуунун алкагында Гонконгдогу япондук жанкечти кемелерине кол салышты.

Аба-темир жол союзу:

Авиакомпания жана темир жол бизнес ишкерлеринин шериктештигинин же кодированиенин келишимдеринин төрт негизги түрү бар: атайын кызматтар, тармакка толук жеткиликтүүлүк, Night & Fly жана кайра коргоо келишимдери. Учурда иштеп жаткан аба-темир жол бирикмелери төмөнкү таблицаларда келтирилген.

Air ram:

Аба кочкору - пневматикалык шайман, ал каскадёрду аба аркылуу капапуляциялайт. Жарылуунун кесепеттерин окшоштуруу үчүн, аткаруучу чоң "педальга" басат жана кысылган абаны колдонуп, "педаль" чыгарылып, аткаруучу аба аркылуу жаракат алат. Аткаруучунун жеткен аралыгы жана бийиктиги аба басымына жараша болот.

Абадагы рамминг:

Аэромамминг же аба рамминг - бул бир учактын экинчиси менен рэмм. Бул кээ бир учурларда эч нерсе чыкпай калганда колдонулган аба урушундагы эң акыркы тактика. Учак ойлоп табылгандан бир топ мурун, деңиз согушунда жана кургактыкта ​​согушуу ыкмалары кеңири тараган. Биринчи авиациялык рамминг Петр Нестеров тарабынан 1914-жылы Биринчи Дүйнөлүк согуш учурунда жасалган. Экинчи Дүйнөлүк Согуштун алгачкы этабында тактиканы советтик учкучтар колдонуп, аны таран деп, орусча "урган кочкор" деп аташкан.

Air Ranger: Куткаруучу тик учак:

Air Ranger: Rescue Helicopter - бул ASK Corporation тарабынан иштелип чыккан жана Midas Interactive Entertainment тарабынан чыгарылган Sony PlayStation 2 үчүн чыгарылган тик учак симулятор видео оюну. Оюн 2001-жылы 29-мартта Японияда, 2002-жылы 15-ноябрда Европа үчүн чыккан. Оюн Түндүк Америкада эч качан чыккан эмес. Оюнда оюнчу Куткаруучу Тик учактын учкучунун ролун аткарып, унаа кырсыктары же өрт сыяктуу кырсыктарды камтыган миссияларды аткарышы керек.

Аба кызматкери:

Аба офицери - аба коммодору же андан жогору рангдагы аба күчтөрүнүн офицери. Мындай офицерлерди "авиациялык чиновниктер" деп атоого болот. Бул термин Падышалык Аба күчтөрүндө пайда болгон, ал эми офицерлер РАФка окшош рангдык структурага ээ болгон Шериктештиктин көптөгөн мамлекеттеринде кездешет.

Кубат ачкычы:

Электр ачкычы - бул адамдын күчү менен эмес, башка жолдор менен иштеген ачкычтын түрү. Кадимки кубат булагы - кысылган аба. Электр ачкычтарынын эки негизги түрү бар: сокку ачкычтары жана аба ратчеттери же пневматикалык ратчеттер ачкычтары .

Кубат ачкычы:

Электр ачкычы - бул адамдын күчү менен эмес, башка жолдор менен иштеген ачкычтын түрү. Кадимки кубат булагы - кысылган аба. Электр ачкычтарынын эки негизги түрү бар: сокку ачкычтары жана аба ратчеттери же пневматикалык ратчеттер ачкычтары .

Басым идиши:

Басым идиши - бул газдарды же суюктуктарды айлана-чөйрөнүн басымынан бир кыйла айырмаланган басым менен кармоого арналган идиш .

Аба чалгындоо:

Аба чалгындоо - бул чалгындоо учактарын колдонуу менен жүргүзүлүүчү аскердик же стратегиялык максатта чалгындоо. Чалгындоо ролу артиллериялык тактоолорду, сүрөттөрдүн интеллектин чогултуу жана душмандын айла-амалдарын байкоо сыяктуу ар кандай талаптарды аткара алат.

Брейтон цикли:

Брейтон цикли - туруктуу басымдагы жылуулук кыймылдаткычынын иштөөсүн сүрөттөгөн Джордж Брейтон атындагы термодинамикалык цикл. Brayton оригиналдуу кыймылдаткычтарында поршендик компрессор жана поршендик экспандер колдонулган, бирок заманбап газ турбиналык кыймылдаткычтар жана аба менен дем алуучу реактивдүү кыймылдаткычтар да Brayton циклин ээрчишет. Цикл көбүнчө ачык тутум катары иштетилсе дагы, термодинамикалык анализдин максаты үчүн, колдонулган газдар алууда кайра колдонулат жана анализди жабык тутум катары иштетет.

Аба май куюу:

Абада май куюу , ошондой эле абада май куюу , учуу маалында май куюу ( IFR ), абада май куюу ( AAR ) жана танкинг деп аталат , бул авиациялык отунду учуу учурунда бир аскердик учактан экинчисине өткөрүп берүү процесси. Эки негизги май куюуу системалары тез күйүүчү өткөрүп жаткан аба ылайыкташа жөнөкөй иши жана Чечиндим жана сунуштар учуп ашкере болуп саналат, ал эми атайын куюуучу штанганы башкарган оператор бекети талап кылат.

Аба май куюу:

Абада май куюу , ошондой эле абада май куюу , учуу маалында май куюу ( IFR ), абада май куюу ( AAR ) жана танкинг деп аталат , бул авиациялык отунду учуу учурунда бир аскердик учактан экинчисине өткөрүп берүү процесси. Эки негизги май куюуу системалары тез күйүүчү өткөрүп жаткан аба ылайыкташа жөнөкөй иши жана Чечиндим жана сунуштар учуп ашкере болуп саналат, ал эми атайын куюуучу штанганы башкарган оператор бекети талап кылат.

Аба май куюу:

Абада май куюу , ошондой эле абада май куюу , учуу маалында май куюу ( IFR ), абада май куюу ( AAR ) жана танкинг деп аталат , бул авиациялык отунду учуу учурунда бир аскердик учактан экинчисине өткөрүп берүү процесси. Эки негизги май куюуу системалары тез күйүүчү өткөрүп жаткан аба ылайыкташа жөнөкөй иши жана Чечиндим жана сунуштар учуп ашкере болуп саналат, ал эми атайын куюуучу штанганы башкарган оператор бекети талап кылат.

Авиациялык полк:

Авиациялык полк же Аба полку - көпчүлүк аба күчтөрүндө армиянын авиация корпусу тарабынан колдонулуучу жана Канатка же Топко барабар аскердик авиациялык бөлүктүн бир түрү.

Жылуулук алмаштыргыч:

Жылуулук алмаштыргыч - бул эки же андан ашык суюктуктун ортосунда жылуулукту берүү үчүн колдонулган система. Жылуулук алмаштыргычтар муздатууда жана жылытуу процесстеринде колдонулат. Суюктуктар катуу дубал менен бөлүнүп, аралашып кетпеши үчүн же түздөн-түз байланышта болушу мүмкүн. Алар космостук жылытуу, муздатуу, кондиционерлөө, электр станциялары, химиялык ишканалар, нефтехимиялык ишканалар, мунайды кайра иштетүүчү заводдор, жаратылыш газын иштетүү жана саркынды сууларды тазалоо иштеринде кеңири колдонулат. Жылуулук алмаштыргычтын классикалык үлгүсү ички күйүүчү кыймылдаткычта кездешет, анда кыймылдаткычтын муздаткычы деп аталган циркулятор суюктугу радиатор катушкалары аркылуу агып, муздаткычтардын жанынан аба агып, ал муздатуучу суутуп, келген абаны ысытат. Дагы бир мисал, электрондук же механикалык шайман иштеп чыккан жылуулукту суюктук чөйрөсүнө, көбүнчө абага же суюктук муздатуучу затка өткөрүп берүүчү пассивдүү жылуулук алмаштыргыч.

Пилоттук отчет:

Пилоттук отчет же PIREP - бул аба кемеси учканда туш болгон аба ырайынын чыныгы шарттары. Бул маалымат адатта радио аркылуу жакынкы жер станциясына жеткирилет, бирок башка варианттар кээ бир аймактарда дагы бар. Андан кийин билдирүү коддолуп, башка аба ырайы бөлүмдөрүнө жана аба кыймылын тейлөө бөлүмдөрүнө жеткирилет.

Люксембургдагы аба куткаруу:

Люксембургдагы Air Rescue ( LAR ) - Люксембургдагы, Люксембургду курчап турган Улуу Региондогу жана өзүнүн тик учактары менен авиациялык авиациянын жардамы менен гуманитардык жардам көрсөтүүчү жеке, гуманитардык уюм.

Абанын резервдик бөлүгү:

Аба коругунун компоненттери (ARC) - Аба күчтөрүнүн коругу (AFR) жана АКШнын Аба Улуттук гвардиясы (ANGUS).

Сүйрөө (физика):

Суюктук динамикасында сүйрөө - бул курчап турган суюктукка карата кыймылдаган ар кандай нерсенин салыштырмалуу кыймылына карама-каршы таасир этүүчү күч. Бул эки суюктук катмарынын же суюктук менен катуу жердин ортосунда болушу мүмкүн. Кургак сүрүлүү сыяктуу ылдамдыкка көз каранды болбогон башка резистивдик күчтөрдөн айырмаланып, сүйрөө күчү ылдамдыкка көз каранды.

Сүйрөө (физика):

Суюктук динамикасында сүйрөө - бул курчап турган суюктукка карата кыймылдаган ар кандай нерсенин салыштырмалуу кыймылына карама-каршы таасир этүүчү күч. Бул эки суюктук катмарынын же суюктук менен катуу жердин ортосунда болушу мүмкүн. Кургак сүрүлүү сыяктуу ылдамдыкка көз каранды болбогон башка резистивдик күчтөрдөн айырмаланып, сүйрөө күчү ылдамдыкка көз каранды.

Чектөөчү табак:

Чектөөчү плита же аба чектегич - бул кыймылдаткычтын кубаттуулугун чектөө үчүн орнотулган түзүлүш. Мындай тутум кээде автоунааларда камсыздандыруу максатында колдонулат, бирок негизинен автомобилдик жарыштарда, атаандаштыктын бирдей деңгээлин камсыз кылуу үчүн жогорку ылдамдыкты чектөө жана чыгымдарды азайтуу; Автоспортту камсыздандыруу максаттары дагы эске алынган.

Чектөөчү табак:

Чектөөчү плита же аба чектегич - бул кыймылдаткычтын кубаттуулугун чектөө үчүн орнотулган түзүлүш. Мындай тутум кээде автоунааларда камсыздандыруу максатында колдонулат, бирок негизинен автомобилдик жарыштарда, атаандаштыктын бирдей деңгээлин камсыз кылуу үчүн жогорку ылдамдыкты чектөө жана чыгымдарды азайтуу; Автоспортту камсыздандыруу максаттары дагы эске алынган.

Аба асма:

Аба асма - бул электр же кыймылдаткыч менен башкарылуучу аба насосу же компрессор менен иштеген транспорттун асма түрү. Бул компрессор абаны, адатта, текстиль менен бекемделген резинадан жасалган ийкемдүү сильфонго сордурат. Ушул сыяктуу көптөгөн өзгөчөлүктөрдү сунуш кылган гидропневматикалык суспензиядан айырмаланып, аба суспензиясында басымдагы суюктук колдонулбайт, ал эми басымдуу абада колдонулат. Аба басымы сильфонду үйлөп, шассиди октон көтөрөт.

Аба куралы:

Аба курал, аба мылтыктын же airgun, бутактары снаряды pneumatically менен кысылган аба же түртүү деп алатын химиялык күйүүчү ылдамдык кычкылдануу аркылуу газдарды pressurizes курал, карама-каршы болуп, башка газдардын механикалык химиялык аллергия катышуусу жок басым деп тапанча бар молекулярдык байланыштарды үзүү менен энергия.

Аба куралы:

Аба курал, аба мылтыктын же airgun, бутактары снаряды pneumatically менен кысылган аба же түртүү деп алатын химиялык күйүүчү ылдамдык кычкылдануу аркылуу газдарды pressurizes курал, карама-каршы болуп, башка газдардын механикалык химиялык аллергия катышуусу жок басым деп тапанча бар молекулярдык байланыштарды үзүү менен энергия.

Аба куралы:

Аба курал, аба мылтыктын же airgun, бутактары снаряды pneumatically менен кысылган аба же түртүү деп алатын химиялык күйүүчү ылдамдык кычкылдануу аркылуу газдарды pressurizes курал, карама-каршы болуп, башка газдардын механикалык химиялык аллергия катышуусу жок басым деп тапанча бар молекулярдык байланыштарды үзүү менен энергия.

Абанын укуктары:

Аба укуктары - бул жердин үстүндөгү "космоско" болгон менчик кызыкчылыгы. Жалпылап айтканда, жер участогу же имарат башка адамдар кийлигишпестен жердин үстүндөгү аянтты пайдалануу жана иштетүү укугун өзүнө камтыйт.

Үйдө кофе кууруу:

Үй шартында кууруу - бул жеке керектөө үчүн жашыл кофенин буурчактарынан кофени аз өлчөмдө кууруу. Кофени үйдө кууруу кылымдардан бери колдонулуп келе жатат, мисалы, жыгач отто чоюн темирлерди кууруу жана ашкана плиткасында кичинекей болот барабандарды кол менен айландыруу.

Аба тамыры:

Аба тамырлары - жер үстүндөгү тамырлар. Алар дээрлик ар дайым жорукка чыгышат. Алар ар кандай өсүмдүктөрдүн түрлөрүндө, анын ичинде орхидеялар ( Orchidaceae ), тропикалык жээктеги саз дарактары, мангр, банян инжирлери, жылуу-жумшак тропикалык токой раталарында жана Жаңы Зеландиянын похутукава дарактарында кездешет. Кадимки Чырмоок жана уу чырмоок сыяктуу жүзүмдөрдүн да аба тамыры бар.

Тамыр машыктыруучусу:

Тамыр окутуучу контейнер питомниктерде жаш өсүмдүктөрдү жана бак-дарактарды өстүрүүгө жардам берет. Көптөгөн казандардын долбоорлору тамырларды үйрөтөт. Бир мисал, көчөт отургузулган кесилген пластикалык конус. Төмөндө дренаждык тешик бар жана негизги кран тамыры ушул багытта өсүүгө жакын.

Airway (авиация):

An аба же аба каттамы аба кемесинин аба талаптарына жооп Airways белгилүү бир тоолуу блок ичинде сегменттер менен аныкталат бийик учуп турган бирге, коридор туурасы бир, бир белгилүү бийиктикте бир көрсөтүлгөн жайгашкан бириктирип коридор аныкталган эмес, жана спутниктердин навигациялык тутуму үчүн туруктуу географиялык координаттардын ортосунда же жер үстүндөгү Радио тараткычтын навигациялык жардамдарынын же эки навигациянын конкреттүү радиалдарынын кесилишинин ортосунда.

Америка Кошмо Штаттары менен Кытайдын ортосундагы аба каттамы боюнча ыйгарым укуктуу орган:

Америка Кошмо Штаттары менен Кытайдын ортосунда авиациялык укуктарды жөнгө салуучу эки тараптуу келишимдер бар , алар жүргүнчүлөрдү ташуу жана жүк ташуу кызматын да камтыйт. Америка Кошмо Штаттары көптөгөн өлкөлөр менен авиациялык либералдык келишимдерге ээ, бирок Кытай, Япония, Түштүк Африка жана Түштүк Американын айрым өлкөлөрү менен эмес. Бирок, Кытай менен АКШнын ортосунда "ачык асман" келишими жок, ал жалпысынан өлкөлөрдүн ортосунда чектөөсүз учууга уруксат берген келишимди билдирет. Учурдагы АКШ-Кытай келишиминде уруксат берилген учуулардын саны көрсөтүлгөн. Эки өлкөнүн ортосундагы маршруттук каттамга берилген сыйлыктардын жогорку деңгээлде жөнгө салынгандыгына жана учуулардын санынын кескин чектелгендигине байланыштуу, арыз берүү процесси атаандаштыкка жөндөмдүү. Америкалык авиакомпаниялар жергиликтүү саясатчылардан жана жалпы коомчулуктан АКШ өкмөтүнө маршруттарды ыйгарууда таасир этүү үчүн колдоо табууга аракет кылышты.

Америка Кошмо Штаттары менен Кытайдын ортосундагы аба каттамы боюнча ыйгарым укуктуу орган:

Америка Кошмо Штаттары менен Кытайдын ортосунда авиациялык укуктарды жөнгө салуучу эки тараптуу келишимдер бар , алар жүргүнчүлөрдү ташуу жана жүк ташуу кызматын да камтыйт. Америка Кошмо Штаттары көптөгөн өлкөлөр менен авиациялык либералдык келишимдерге ээ, бирок Кытай, Япония, Түштүк Африка жана Түштүк Американын айрым өлкөлөрү менен эмес. Бирок, Кытай менен АКШнын ортосунда "ачык асман" келишими жок, ал жалпысынан өлкөлөрдүн ортосунда чектөөсүз учууга уруксат берген келишимди билдирет. Учурдагы АКШ-Кытай келишиминде уруксат берилген учуулардын саны көрсөтүлгөн. Эки өлкөнүн ортосундагы маршруттук каттамга берилген сыйлыктардын жогорку деңгээлде жөнгө салынгандыгына жана учуулардын санынын кескин чектелгендигине байланыштуу, арыз берүү процесси атаандаштыкка жөндөмдүү. Америкалык авиакомпаниялар жергиликтүү саясатчылардан жана жалпы коомчулуктан АКШ өкмөтүнө маршруттарды ыйгарууда таасир этүү үчүн колдоо табууга аракет кылышты.

Аймакты башкаруу борбору:

Аба кыймылын башкарууда, аймакты башкаруу борбору ( ACC ), ошондой эле борбор же маршруттук борбор деп да аталат, бул аэропорттун жакындап келүүсүнүн жана кетишинин ортосундагы бийиктикте аба мейкиндигинин белгилүү бир көлөмүндө учкан учактарды башкарууга жооптуу жай. АКШда мындай борборду аба каттамдарынын кыймылын башкаруу борбору ( ARTCC ) деп аташат.

Аба кап:

Аба каптары - бул организмдин ичинде ар дайым аба болгон мейкиндик. Заманбап жаныбарлардын ичинен канаттуулар эң көп аба баштыкчаларына ээ (9–11), алардын тукум курут болгон динозавр туугандары сөөктөрүндө пневматизациянын күч алышын көрсөтүшөт. Тероподдор , Аэростеон сыяктуу, денеде көптөгөн сөөктөрдө гана болбогон көптөгөн аба баштыкчаларына ээ жана аларды заманбап куштардын аба жолдорунун алгачкы формасы катары аныктоого болот. Сауроподдор сөөктөрүндөгү аба чөнтөктөрүнүн саны менен белгилүү, бирок теоподдордун бири, Дейнохейрус , аба чөнтөктөрүнүн атаандаш санын көрсөтөт.

Аба капчыгы (ажыратуу):

Аба капчыгы көбүнчө жаныбардын дем алуу тутумундагы аба камтылган органды же органдын бөлүгүн билдирет. Ал төмөнкүлөргө тиешелүү болушу мүмкүн:

  • Өпкө альвеоласы, сүт эмүүчүлөрдүн өпкөсүнүн бир бөлүгү болгон көңдөй көңдөй көңдөйчөлөр
  • Аба баштыктары, saurischian динозаврынын дем алуу тутумундагы түзүлүштөр, анын ичинде куштардын дем алуу тутуму
Аба кап:

Аба каптары - бул организмдин ичинде ар дайым аба болгон мейкиндик. Заманбап жаныбарлардын ичинен канаттуулар эң көп аба баштыкчаларына ээ (9–11), алардын тукум курут болгон динозавр туугандары сөөктөрүндө пневматизациянын күч алышын көрсөтүшөт. Тероподдор , Аэростеон сыяктуу, денеде көптөгөн сөөктөрдө гана болбогон көптөгөн аба баштыкчаларына ээ жана аларды заманбап куштардын аба жолдорунун алгачкы формасы катары аныктоого болот. Сауроподдор сөөктөрүндөгү аба чөнтөктөрүнүн саны менен белгилүү, бирок теоподдордун бири, Дейнохейрус , аба чөнтөктөрүнүн атаандаш санын көрсөтөт.

Авиациялык коопсуздук:

Авиациялык коопсуздук - бул авиациялык иш-аракеттерге байланыштуу, аба кемесинин иштешине байланыштуу же ага түздөн-түз колдоо көрсөткөн тобокелдиктер азайып, алгылыктуу деңгээлге чейин көзөмөлдөнүп турган авиация тутумунун же уюмдун абалы. Ал теорияны, практиканы, иликтөөнү жана учуулардын каталарынын категорияларын камтыйт жана жөнгө салуу, билим берүү жана окутуу аркылуу мындай каталардын алдын алат. Ошондой эле, аба каттамдарынын коопсуздугу жөнүндө коомчулукка маалымат берген өнөктүктөрдүн контекстинде колдонсо болот.

Shine (Trey Anastasio альбому):

Shine - Трей Анастасионун төртүнчү жеке студиялык альбому жана анын 2004-жылдын август айында Пиш жарылгандан кийинки алгачкы чыгарылышы. Бул чыгарылышка 2004-жылдын аягында жана '05-жылдын башында Анастасио жазган жаңы материал кирди. Альбом ошондой эле Анастасионун Elektra Recordsтон башка биринчи чыгарылышын белгилейт, анткени ал бул альбом үчүн Columbia Records менен келишим түзгөн. Shine 2005-жылы 1-ноябрда жарыкка чыгып, андан соң Миннеаполисте башталып, Лос-Анжелесте аяктаган жалпы улуттук гастроль менен коштолду. Ошондой эле DualDisc форматында чыгарылган.

Аба тазалагыч:

Аба тазалагыч - абадагы микробиологиялык организмдерге же микроорганизмдерге таасир этүүчү тазалоочу каражат. Америка Кошмо Штаттарында, тазалоочу каражат дезинфекциялоочу, тазалоочу, микробиологиялык организмдердин өсүшүн же өнүгүшүн азайтуучу же азайтуучу, анын ичинде бактериялар, козу карындар же вирустар үйдөгү, мекемелик жана / же соода чөйрөсүндөгү жансыз беттердеги колдонуу көрсөтмөлөрү натыйжасында продукт жалпы пайдалануудагы тазалоо иштерине (POTWs) чыгарылат.

Аба араа:

Аба араа - аба аркылуу учуп жүргөн араа. Аэро вертолет араа деп да белгилүү болушу мүмкүн.

AirScooter Corporation:

AirScooter Corporation - АКШнын Невада штатындагы Хендерсон шаарында жайгашкан, иштебей калган америкалык учак чыгаруучу компания. Бул коаксиалдуу ротор конфигурациясы менен, өтө жеңил тик учакты иштеп чыгууга арналган. Компания 2000-жылдын башында Башкармалыктын Төрагасы болуп иштеген Элвуд "Вуди" Норрис жана Башкарманын Катчысы болуп иштеген Джеймс "Джим" Барнс тарабынан негизделген. Компания 2013-жылга чейин иштебей калган.

Аба чалгычы:

Аба скауттары - авиация тематикалык программасына жана / же учууга негизделген иш-аракеттерге өзгөчө басым жасап, эл аралык скауттар кыймылынын мүчөлөрү. Аба скауттары кадимки скауттардай эле негизги скауттар программасын колдонушат, бирок алар белгилүү бир убакытты өз аба иш-аракеттерине жумшашат.

Аба чалгычы:

Аба скауттары - авиация тематикалык программасына жана / же учууга негизделген иш-аракеттерге өзгөчө басым жасап, эл аралык скауттар кыймылынын мүчөлөрү. Аба скауттары кадимки скауттардай эле негизги скауттар программасын колдонушат, бирок алар белгилүү бир убакытты өз аба иш-аракеттерине жумшашат.

Пропеллер (аэронавтика):

Аэронавтикадагы аба винти деп аталган винт кыймылдаткычтан же башка кубат булагынан айланма кыймылды винтти алдыга же артка түртүп айланган тайгалак агымына айландырат. Ал айланма кубаттуу кыймылдаткыч хабды камтыйт, ага бир нече радиалдык фольга бөлүкчөлөрү бекитилген, алар бүтүндөй узунунан огу боюнча айланат. Бычактын бийиктиги бекитилген, бир нече белгиленген абалга чейин кол менен өзгөрүлмө же автоматтык түрдө өзгөрүлмө "туруктуу ылдамдык" түрүндө болушу мүмкүн.

Скруббер:

Скруббер системалары - бул абанын булгануусун контролдоочу шаймандардын ар кандай тобу, алардын жардамы менен кээ бир бөлүкчөлөрдү жана / же газдарды өндүрүштүк чыгуучу агымдардан чыгарат. Биринчи аба скруббери Ictíneo I алгачкы суу алдында жүрүүчү кеменин абасынан көмүр кычкыл газын кетирүү үчүн иштелип чыккан, бул ролду бүгүнкү күнгө чейин колдонушат. Адатта, "скруббер" термини газ агымынан керексиз булгоочу заттарды жуу үчүн суюктукту колдонгон булганышты көзөмөлдөөчү шаймандарга карата колдонулат. Жакында эле бул термин кислота газдарын "жууп" кетүү үчүн кургак реактивди же аралашманы сордуруп чыгаруучу тутумду сүрөттөө үчүн колдонула баштады. Скрубберлер газ чыгарууну, айрыкча кислота газдарын башкаруучу негизги шаймандардын бири. Скрубберлерди түтүн-газ конденсациясы аркылуу ысык газдардан жылуулукту алуу үчүн дагы колдонсо болот. Алар ошондой эле күн, PV же LED процесстериндеги жогорку агымдар үчүн колдонулат.

Скруббер:

Скруббер системалары - бул абанын булгануусун контролдоочу шаймандардын ар кандай тобу, алардын жардамы менен кээ бир бөлүкчөлөрдү жана / же газдарды өндүрүштүк чыгуучу агымдардан чыгарат. Биринчи аба скруббери Ictíneo I алгачкы суу алдында жүрүүчү кеменин абасынан көмүр кычкыл газын кетирүү үчүн иштелип чыккан, бул ролду бүгүнкү күнгө чейин колдонушат. Адатта, "скруббер" термини газ агымынан керексиз булгоочу заттарды жуу үчүн суюктукту колдонгон булганышты көзөмөлдөөчү шаймандарга карата колдонулат. Жакында эле бул термин кислота газдарын "жууп" кетүү үчүн кургак реактивди же аралашманы сордуруп чыгаруучу тутумду сүрөттөө үчүн колдонула баштады. Скрубберлер газ чыгарууну, айрыкча кислота газдарын башкаруучу негизги шаймандардын бири. Скрубберлерди түтүн-газ конденсациясы аркылуу ысык газдардан жылуулукту алуу үчүн дагы колдонсо болот. Алар ошондой эле күн, PV же LED процесстериндеги жогорку агымдар үчүн колдонулат.

Акваланг топтому:

Аквалангдар - бул толугу менен суу алдындагы суучул менен көтөрүлүп жүрүүчү жана суучулду курчап турган чөйрөнүн басымы менен дем алуучу газ менен камсыз кылган ар кандай дем алдыруучу шаймандар. Скуба - суу астында дем алуучу өз алдынча шаймандардын анакроними. Аквалангдар сууга түшүүчү газ менен камсыз кылуу үчүн талап кылынган сууга секирүүчү шаймандар болсо дагы, жалпы колдонууга ал тартылган ат жабдыктары жана ат жабдыктарынын жана дем алуу аппараттарынын курамдык бөлүктөрү болгон аксессуарлар кирет. пиджак же канат стилиндеги көтөрүү компенсатору жана манометр менен айкалыштырылган корпуска орнотулган шаймандар, ал эми эркин мааниде ал суу астындагы суучулдар колдонгон ар кандай суучулдук жабдууларга карата колдонулган, бирок бул көбүнчө жана такыраак айтканда акваланг деп аталат. жабдуулар же аквалангылар. Аккумулятор көпчүлүк учурда суу астында эс алуучу суучулдар колдонгон суу астында дем алуу тутуму болуп саналат, ошондой эле жер үстүндөгү суучулдар тутумуна караганда артыкчылыктарды, көбүнчө мобилдүүлүктү жана диапазонду камсыз кылганда, ошондой эле тийиштүү практикалык кодексте уруксат берилгенде, профессионалдык суучулдарда колдонулат.

AirSea Battle:

AirSea Battle Америка Кошмо Штаттарынын аскердик стратегиясынын негизги компонентин түзгөн бирдиктүү согуш доктринасы. Доктрина 2010-жылдын февраль айында расмий болуп, 2015-жылы Глобалдык Жамааттардагы Биргелешкен Концепция жана Маневр Концепциясы (JAM-GC) деп аталып калган.

Аба-деңиз куткаруу:

Аба-деңиздеги куткаруу - авариялык суу конуусунан аман калгандарды, ошондой эле деңиз кемесинен айрылып аман калган адамдарды макулдашылган издөө-куткаруу (SAR). ASR деңиз учактары, тик учактар, суу алдында жүрүүчү кемелер, куткаруучу кемелер жана кемелер сыяктуу ар кандай ресурстарды камтышы мүмкүн. Адистештирилген шаймандар жана техникалар иштелип чыккан. Аскердик жана жарандык бөлүктөр аба-деңиз куткаруу иштерин аткара алышат.

Радар:

Радар - бул объектилердин диапазонун, бурчун же ылдамдыгын аныктоо үчүн радио толкундарын колдонгон аныктоо тутуму. Анын жардамы менен учактарды, кемелерди, космостук аппараттарды, башкарылуучу ракеталарды, автоунааларды, аба-ырайынын түзүлүшүн жана рельефти табууга болот. Радиолокациялык тутум радио же микротолкундар чөйрөсүндө электромагниттик толкундарды пайда кылган тараткычтан, берүүчү антеннадан, кабыл алуучу антеннадан жана объект (тер) дин касиеттерин аныктоочу кабыл алгычтан жана процессордон турат. Бергичтен чыккан радио толкундары объектини чагылдырып, кабылдагычка кайтып келип, объекттин жайгашкан жери жана ылдамдыгы жөнүндө маалымат берет.

Аэропорттун коопсуздугу:

Аэропорттун коопсуздугу деп жүргүнчүлөрдү, кызматкерлерди, учактарды жана аэропорттун мүлкүн кокустан / зыяндуу зыяндардан, кылмыштуулуктан, терроризмден жана башка коркунучтардан коргоого аракет кылган ыкмаларды жана ыкмаларды билдирет.

Үрөн себүү:

Сепкич - бул дыйканчылыкта колдонулуп, айыл чарба өсүмдүктөрү үчүн үрөндөрдү топуракка жайгаштырып, белгилүү бир тереңдикке көмүү менен. Бул үрөндөрдүн текши таркатылышын камсыз кылат.

Абанын сезгичтиги:

Аба сезгичтиги - бул, айрыкча, химияда, химиялык бирикмелердин абанын айрым курамдык бөлүктөрү менен реактивдүүлүгүн көрсөтүү үчүн колдонулган термин. Көбүнчө реакциялар атмосфералык кычкылтек (O 2 ) же суу буусу (H 2 O) менен жүрөт, бирок абанын көмүр кычкыл газы (CO), көмүр кычкыл газы (CO 2 ) жана азот (N 2 ) ошондой эле мүмкүн.

Абанын сезгичтиги:

Аба сезгичтиги - бул, айрыкча, химияда, химиялык бирикмелердин абанын айрым курамдык бөлүктөрү менен реактивдүүлүгүн көрсөтүү үчүн колдонулган термин. Көбүнчө реакциялар атмосфералык кычкылтек (O 2 ) же суу буусу (H 2 O) менен жүрөт, бирок абанын көмүр кычкыл газы (CO), көмүр кычкыл газы (CO 2 ) жана азот (N 2 ) ошондой эле мүмкүн.

Абаны бөлүү:

Абаны бөлүүчү өсүмдүк атмосфералык абаны негизги компоненттерине, адатта, азот менен кычкылтекке, кээде аргон жана башка сейрек кездешүүчү инерттүү газдарга бөлөт.

Аба кызматы:

Аба кызматы төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

  • Авиакомпания, жүргүнчүлөргө же жүк ташуучуларга, адатта, таанылган эксплуатациялык сертификаты же лицензиясы бар аба транспорту кызматтарынын бир түрү
  • Шераган Авир, Хагананын аба күчтөрү жана Израилдин аба күчтөрүнүн алдыңкысы
  • Америка Кошмо Штаттарынын Армия Аба кызматы, (1918-1926) АКШ аба күчтөрүнүн алдыңкы өкүлү
Аба транспорту келишими:

Аба транспорту келишими - кол койгон тараптардын ортосунда эл аралык коммерциялык аба транспорту кызматтарын көрсөтүүгө уруксат берүүчү эки тараптуу келишим.

Аба транспорту келишими:

Аба транспорту келишими - кол койгон тараптардын ортосунда эл аралык коммерциялык аба транспорту кызматтарын көрсөтүүгө уруксат берүүчү эки тараптуу келишим.

Кысылган аба чыпкалары:

Компрессия болгондон кийин кысылган абадан булгоочу заттарды тазалоо үчүн, көбүнчө линиялык чыпкалар деп аталган кысылган аба чыпкалары колдонулат.

Абадагы секс:

Аба сексуалы - Японияда ойлоп табылган иш-аракет; кийимчен эркектер менен аялдар көзгө көрүнбөгөн өнөктөшү менен сексуалдык активдүүлүктү, көбүнчө аша чапкан ыкмада, музыкага жана сынакта көрүүчүлөрдүн алдында ойношот. Бул бир аз ысымын түшүндүрүп, аба гитара ойногонго окшош. Жаратуучу Дж-Таро Сугисакунун айтымында, аны 2006-жылы Токиодо сүйлөшкөн кыздары жок тажатма эркектер тобу ойлоп тапкан.

Airshaft:

Өндүрүштө аба валы - бул үзгүлтүксүз процесстеги басмаканалар сыяктуу желеде азыктанган материалдарды иштетүүдө оролуучу катушкалар менен иштөө үчүн колдонулуучу шайман.

Sea Shanty:

Бир деңиз таштанды, chantey, же комуз күүсүнүн коштоосунда бир жолу адатта ири соодагер парус кемелеринин ритмде эмгегин коштогон иш ыр ырдап эле салттуу элдик ырдын жанр болуп саналат. Алар негизинен Британиялык жана башка европалык кемелерден табылган, кээ бирлери илим жана легендага негизделген. Shanty термини ушул тарыхый репертуарга таандык иш ырынын белгилүү бир стилин эң туура билдирет. Бирок, акыркы кезде, популярдуу колдонууда, анын аныктамасынын чөйрөсү кээде репертуардын кеңири спектрин жана мүнөздөмөлөрүн алуу үчүн кеңейтилет же жалпысынан "деңиздик жумуш ырына" кайрылат.

Дирижабль:

Дирижабль , дирижаблдуу аэростат же блипм - аэростаттын же абадан жеңилирээк учактын бир түрү, ал өз күчү менен абада жүрө алат. Аэростаттар көтөргүчтү курчап турган абага караганда тыгызыраак болгон газдан алышат.

Аба жүк:

Аба жүк - бул аба кемесинде ташылуучу же ташылуучу менчик. Аба жүктөрү аба транспорту, аба экспресси жана авиакомпаниядан турат.

Крикет терминдеринин сөздүгү:

Бул крикет спортунда колдонулган терминологиянын жалпы сөздүгү. Сүйлөмдөгү сөздөр ушул макаланын башка жерлеринде дагы аныкталса, алар курсив менен берилет. Крикет терминологиясынын айрым аспекттери крикет статистикасында кененирээк түшүндүрүлөт жана талаа позицияларынын аталышы талаада (крикет) түшүндүрүлөт.

Аба шоу:

Аэро- шоу - бул учактар ​​көргөзүлө турган коомдук иш-чара.Алар көбүнчө аэробатика демонстрацияларын камтыйт, аларды "статикалык аба шоу" деп атабай, жерде турган учактар.

No comments:

Post a Comment

20th century, 20th century, FIFA Club of the Century

20-кылым: 20- кылым ( ХХ кылым ) 1901-жылдын 1-январында (MCMI) башталып, 2000-жылы 31-декабрда аяктаган (MM). 20-кылымда доорду ан...