Tuesday, March 30, 2021

Air assault, Cavalry tactics, Pneumatocyst

Аба чабуулу:

Аба чабуулу - тик учуп-конуу (VTOL) учактары аркылуу кургактыктагы аскердик күчтөрдүн кыймылын, мисалы, тик учакты - толук камсыздала элек негизги рельефти басып алуу жана кармоо, ошондой эле душмандын күчтөрүн душмандын артында түздөн-түз тартуу. . Жөө аскерлердин кадимки машыгуусунан тышкары, аба-чабуул жасоочу бөлүктөр адатта рэппеллинг, тез аркан менен жүрүү техникасы жана аба транспорту боюнча билим алышат жана алардын жабдуулары кээде учактын ичинде жакшы транспорттук жол менен иштелип чыккан же талаа шартында өзгөртүлгөн.

Атчандар тактикасы:

Тарыхтын көпчүлүк бөлүгүндө адамдар атчандардын кандайдыр бир түрүн согушка колдонушкан жана натыйжада атчандар тактикасы убакыттын өтүшү менен өнүгүп келген. Тактикалык түрдө, атчан аскерлердин жөө аскерлерге салыштырмалуу негизги артыкчылыктары - бул мобилдүүлүктүн чоңдугу, таасирдин чоңдугу жана жогорку позиция.

Пневматоцист:

Фикологияда пневматоцист - бул күрөң деңиз балырында табылган газды камтыган калкып жүрүүчү түзүлүш. Деңиз балдырынын талломунда бирден көп болушу мүмкүн. Алар жүздөрдү бетке көтөрүп көтөрүп көтөрүп, фотосинтез үчүн күндүн нурун көбүрөөк алууга мүмкүнчүлүк берет.

Абанын көңдөй системасы:

Аба көңдөйү тутуму - кеменин корпусунун астындагы абаны кармоону жана ылдамдыкты жана күйүүчү майдын эффективдүүлүгүн жогорулатуу үчүн абага ээ болууга негизделген заманбап деңиз корпусунун дизайны.

Аба клеткасы:

Аба клеткасы же аэропорт төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Кыйыр инжектордук ички күйүү кыймылдаткычындагы аба камерасы
  • Металл-аба электрохимиялык клетка сыяктуу абаны терминал катары колдонуучу электрохимиялык клетка
  • Учакта уюлдук телефондорду колдонуу; учакта уюлдук телефондорду көрүү
  • Мастоид клеткалары, ошондой эле мастоиддик аба клеткалары же аба клеткалары деп да аталат, кулактын артындагы сөөктө аба бар боштуктар
  • Жеке жана коммерциялык авиация үчүн кең тилкелүү байланышты иштеп чыгуучу Aircell жеке компаниясы
  • Индиянын уюлдук байланыш оператору Aircel group
  • Aircel Comics, канадалык комикс чыгаруучу
Аба клеткасы:

Аба клеткасы же аэропорт төмөнкүлөргө кайрылышы мүмкүн:

  • Кыйыр инжектордук ички күйүү кыймылдаткычындагы аба камерасы
  • Металл-аба электрохимиялык клетка сыяктуу абаны терминал катары колдонуучу электрохимиялык клетка
  • Учакта уюлдук телефондорду колдонуу; учакта уюлдук телефондорду көрүү
  • Мастоид клеткалары, ошондой эле мастоиддик аба клеткалары же аба клеткалары деп да аталат, кулактын артындагы сөөктө аба бар боштуктар
  • Жеке жана коммерциялык авиация үчүн кең тилкелүү байланышты иштеп чыгуучу Aircell жеке компаниясы
  • Индиянын уюлдук байланыш оператору Aircel group
  • Aircel Comics, канадалык комикс чыгаруучу
Көбүктү ороо:

Көбүктүн орому - морт нерселерди таңгактоодо колдонулуучу ийкемдүү тунук пластик материал. Дайыма аралыкта, чыгып турган аба толтурулган жарым шарлар (көбүкчөлөр) морт нерселерди жумшактык менен камсыз кылат.

Саатына абанын өзгөрүшү:

Саатына абанын өзгөрүшү , кыскартылган ACPH же ACH же абанын өзгөрүү ылдамдыгы - боштуктун көлөмүнө бөлүнгөн бир сааттын ичинде боштукка кошулган же андан чыгарылган аба көлөмүнүн көрсөткүчү. Эгерде мейкиндиктеги аба бир калыпта болсо же кемчиликсиз аралашса, анда саатына аба өзгөрүүлөрү аныкталган мейкиндиктеги аба ар бир саатта канча жолу алмаштырылып тураарын билдирет.

Саатына абанын өзгөрүшү:

Саатына абанын өзгөрүшү , кыскартылган ACPH же ACH же абанын өзгөрүү ылдамдыгы - боштуктун көлөмүнө бөлүнгөн бир сааттын ичинде боштукка кошулган же андан чыгарылган аба көлөмүнүн көрсөткүчү. Эгерде мейкиндиктеги аба бир калыпта болсо же кемчиликсиз аралашса, анда саатына аба өзгөрүүлөрү аныкталган мейкиндиктеги аба ар бир саатта канча жолу алмаштырылып тураарын билдирет.

Саатына абанын өзгөрүшү:

Саатына абанын өзгөрүшү , кыскартылган ACPH же ACH же абанын өзгөрүү ылдамдыгы - боштуктун көлөмүнө бөлүнгөн бир сааттын ичинде боштукка кошулган же андан чыгарылган аба көлөмүнүн көрсөткүчү. Эгерде мейкиндиктеги аба бир калыпта болсо же кемчиликсиз аралашса, анда саатына аба өзгөрүүлөрү аныкталган мейкиндиктеги аба ар бир саатта канча жолу алмаштырылып тураарын билдирет.

Индукциялык кубаттоо:

Индуктивдүү кубаттоо - зымсыз кубаттуулукту берүү. Ал электромагниттик индукцияны колдонуп, көчмө шаймандарды электр энергиясы менен камсыз кылат. Эң кеңири таралган тиркеме - бул Qi зымсыз кубаттоо стандарты - смартфондор, акылдуу сааттар жана планшеттер. Индуктивдүү кубаттоо ошондой эле унаа каражаттарында, электр шаймандарында, электр тиш щеткаларында жана медициналык шаймандарда колдонулат. Портативдик жабдууну кубаттоо станциясынын же индуктивдик аянтчанын жанына так тегиздөө же док же сайгыч менен электр байланышын орнотпостон койсо болот.

Аба чартери:

Air charter - жеке учак отургучтарынан айырмаланып, бүтүндөй учакты ижарага алуу.

Meridian Airways:

Meridian Airways Ганада катталган жүк ташуучу авиакомпания болгон, башкы кеңсеси Котока эл аралык аэропортунда, Аккра шаарында болгон жана Бельгиянын Остенд-Брюгге эл аралык аэропортунда башкы түйүн катары кызмат кылган.

Учак:

Радио тармагында, адатта, учак демонстрациялык жазуу болуп саналат, көбүнчө болочок иш берүүчүгө диктордун же программисттин талантын көрсөтүү үчүн арналган, бирок негизинен мыйзамдуу архивдөө максатында иштелип чыккан. Адатта, учактын учагы диктор сүйлөгөн сегменттерди гана камтыйт, ошондой эле музыканын бир бөлүгү же эки тарабындагы жарнамалар бар. Аба каттамында бардык программалар, анын ичинде музыка, жарнамалар, жаңылыктар, джинглдер жана башка окуялар бузулбай, өзгөртүлбөйт.

Аба вице-маршалы:

Аба вице-маршалы ( AVM ) - бул Падышалык Аба Флотунда пайда болгон жана колдонулуп келе жаткан эки жылдыздуу аба офицери наамы. Бул наам Англиянын тарыхый таасирине ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү тарабынан колдонулат жана кээде англисче эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ болгон өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат. Аба вице-маршалдары "аба маршалы" деп жалпы мүнөздө айтылышы мүмкүн.

Аба башчысы маршал:

Air башкы маршал төрт жылдыздуу аба офицери наамы келип чыккан жана ал Падышалык Аба Күчтөрү тарабынан колдонулат, ал жерде тынчтык мезгилиндеги эң жогорку аскер аба чини болуп саналат. Бул наам Англиянын тарыхый таасирине ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү тарабынан колдонулат жана кээде британдык эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ болгон өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат.

Аба башчысы маршал (Австралия):

Аба башкы маршалы - Австралиянын Королдук Аба Флотунун эң жогорку активдүү чини жана ал Улуу Британиянын Королдук Аба Флотунун аба маршалы наамынын түз эквиваленти катары түзүлгөн. Ошондой эле төрт жылдыздуу ранг эсептелет. Коргоо күчтөрүнүн башчысы аба күчтөрүнүн офицери болгондо гана наам берилет.

Аба башчысы маршал (Индия):

Аба башчысы маршал - Индиянын аба күчтөрүндө төрт жылдыздуу авиа офицер наамы. Бул Индиянын аба күчтөрүндөгү эң жогорку активдүү ранг. Авиациянын башкы маршалы авиациялык маршалдын үч жылдыздан жогору жана аба күчтөрүнүн беш жылдыздуу маршалынан төмөн турат, бул негизинен согуш убактысы же салтанаттуу ранг.

Аба башчысы маршал (Пакистан):

Аба башчысы маршал - Пакистандын аба күчтөрүндө жогорку командирликти башкаруу жана башкаруу үчүн көрсөтүү үчүн расмий колдонулган төрт жылдыздуу аскер офицери наамы жана наамы. Пакистан Ислам Республикасы тарабынан үч жылдыздуу авиамаршал офицерине берилген жана тапшырылган, ал эми расмий түрдө Пакистандын бирдиктүү кызматтарындагы эң жогорку наам катары сыпатталса дагы, бул флоттун адмиралы жана армиянын генералы наамына барабар. . НАТОнун эквиваленттүү OF-9 коду менен үч жылдыздан төрт жылдыздуу даражага көтөрүлүү максатында атайын жасалгандыктан, аба маршалынан жогору жана аба күчтөрүнүн маршалынан төмөн турат, бирок "маршалы аба күчтөрү »наамы учурда Пакистанда бир дагы аскер башчыга тиешелүү эмес. Бирок, төрт жылдыздуу авиациянын башкы маршалы Филд-маршал армиясынын катарына кирет, бул аба күчтөрүнүн рейтинг тутумунан айырмаланып турат. Төрт жылдыздуу аба башкы маршалы беш жылдыздуу айырмалоо белгиси менен кооздолгондон кийин, өлкөнүн аба штабынын башчысын кармайт.

Аба башчысы маршал:

Air башкы маршал төрт жылдыздуу аба офицери наамы келип чыккан жана ал Падышалык Аба Күчтөрү тарабынан колдонулат, ал жерде тынчтык мезгилиндеги эң жогорку аскер аба чини болуп саналат. Бул наам Англиянын тарыхый таасирине ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү тарабынан колдонулат жана кээде британдык эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ болгон өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат.

Аба башчысы маршал:

Air башкы маршал төрт жылдыздуу аба офицери наамы келип чыккан жана ал Падышалык Аба Күчтөрү тарабынан колдонулат, ал жерде тынчтык мезгилиндеги эң жогорку аскер аба чини болуп саналат. Бул наам Англиянын тарыхый таасирине ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү тарабынан колдонулат жана кээде британдык эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ болгон өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат.

Air China багыттарынын тизмеси:


Бул учурда Air China тейлеген багыттардын тизмеси. Жүк ташуучу багыттар үчүн Air China Cargo караңыз.

Аба балка (даярдоо):

Аба балка, ошондой эле аба кескич катары белгилүү болгон, таш-күлүү, бузулушуна же кесилип металл башка объекттер үчүн пайдаланылуучу, СТАНДАРТЫ колу инструменти болуп саналат. Ал талап кылынган функцияларга жараша ар кандай шаймандарды кабыл алууга арналган.

Газдалган шоколад:

Газдалган шоколад - бул газ көбүктөрү кошулуп көбүккө айланган шоколаддын бир түрү. Аны өндүрүү процесси 1947-жылы Rowntree's тарабынан ойлоп табылган. Шоколаддын суюктук массасы күйүүчү май менен көбүктөнүп, андан кийин төмөнкү басым шартында муздатылат. Газ көбүкчөлөрү кеңейген сайын муздап, шоколадды коюуга жардам берет. Бул шоколаддын ичинде көбүкчөлөрдүн бөлүштүрүлүшүн сактоого жардам берет. Көбүкчөлөрдүн изоляциялоочу таасиринен улам, аба шоколады компактуу шоколаддан айырмаланып эрийт - ооз оозу алгач морт-кыска, андан кийин шоколад чайналып жатканда анын бетинин чоңдугуна байланыштуу тез эрийт. Бул даам сезүүнү күчөтөт.

Муунтуу кармап:

А Chokehold, муунтуу, чыргасын же, дзюдо боюнча, симэ-waza сын азайтат же эскертет же аба деп грэпплинг кармалуусу үчүн жалпы термин (дем кыстыгуу) же кан (муунтуп) каршы мойнуна аркылуу өтүп келген. Чектөө бирөө же экөө тең болушу мүмкүн жана колдонулган күтүүгө жана жабырлануучунун реакциясына жараша болот.

Ажыраткыч:

Автоматтык өчүргүч - бул электр чынжырын ашыкча жүктөмдөн же кыска туташуудан келип чыккан ашыкча токтун зыянынан сактоого арналган, автоматтык түрдө иштей турган электрдик өчүргүч. Анын негизги милдети - ката табылган соң токтун агымын токтотуу. Бир жолу иштеп, андан кийин алмаштырылышы керек болгон сактандыргычтан айырмаланып, автоматикалык өчүргүч кадимкидей иштей башташы мүмкүн.

Элитриация:

Элютриация - бөлүкчөлөрдү алардын көлөмүнө, формасына жана тыгыздыгына жараша бөлүп алуу, адатта чөкмө багытына карама-каршы багытта агып жаткан газ же суюктук агымын колдонуу. Бул ыкма негизинен 1 мкмден кичинекей бөлүкчөлөр үчүн колдонулат. Кичине же жеңил бөлүкчөлөр чокуга көтөрүлөт (ашып-ташып), анткени алардын чөкмө чөгүү ылдамдыгы көтөрүлүп жаткан суюктуктун ылдамдыгынан төмөн. Эгерде бөлүкчөнүн Рейнольдс саны 0,2ден төмөн болсо, каалаган бөлүкчөнүн каалаган чөйрөдөгү акыркы ылдамдыгын Стокстун мыйзамы менен эсептесе болот. Каршы агымдагы центрифуга элютриациясы - бул клеткаларды бөлүү үчүн тиешелүү ыкма.

Аба классификатору:

Аба классификатору - бул материалдарды көлөмү, формасы жана тыгыздыгы айкалыштырган бөлүп чыгаруучу өнөр жай машинасы.

Аба фильтри:

Бөлүкчөлүү аба чыпкасы чаң, чаңча, көгөрүп кетүүчү бактериялар сыяктуу катуу бөлүкчөлөрдү абадан кетирүүчү булалуу же көңдөй материалдардан турган шайман. Көмүр (көмүртек) сыяктуу адсорбентти же катализаторду камтыган чыпкалар жыттарды жана учуучу органикалык бирикмелер же озон сыяктуу газ түрүндөгү булгоочу заттарды кетириши мүмкүн. Аба чыпкалары абанын сапаты маанилүү болгон колдонмолордо, айрыкча желдетүү тутумдарын курууда жана кыймылдаткычтарда колдонулат.

Аба тазалагыч:

Аба тазалагыч же аба тазалагыч - бул үйдөгү абанын сапатын жакшыртуу үчүн бөлмөдөгү булганган заттарды тазалаган шайман. Бул аппараттар көбүнчө аллергиядан жабыркагандарга жана астматиктерге пайдалуу, ошондой эле тамеки түтүнүн азайтууда же жок кылууда.

Абанын булгануу дисперсиясынын схемасы:

Абанын булганышынын дисперсиясы - абанын булгануусун атмосферага бөлүштүрүү. Абанын булганышы - бул бөлүкчөлөрдүн, биологиялык молекулалардын же башка зыяндуу материалдардын Жердин атмосферасына кириши, ооруга, адамдардын өлүмүнө, тамак-аш өсүмдүктөрү сыяктуу башка тирүү организмдерге же табигый же курулган чөйрөгө зыян келтириши. Абанын булганышы антропогендик же табигый булактардан келип чыгышы мүмкүн. Дисперсия деп бул киргизүү учурунда жана андан кийин булгануу менен эмне болорун билдирет; муну түшүнүү аны аныктоого жана көзөмөлдөөгө жардам берет. Абанын булгануу дисперсиясы айлана-чөйрөнү коргоо боюнча адистердин жана көптөгөн мамлекеттердин айлана-чөйрөнү коргоо боюнча мамлекеттик органдарынын абанын булгануусун көзөмөлдөө маселеси болуп калды.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учууга ниеттенип , аба кемесине отурган учурдан баштап, бардык адамдар түшкөнгө чейин, жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураган же структуралык иштен чыккан, же в) аба кемеси дайынсыз жоголгон же таптакыр жеткиликсиз болуп калган. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, эксплуатациянын коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Акустикалык резонанс:

Акустикалык резонанс - бул акустикалык тутум үн толкундарын күчөтүп, анын жыштыгы өзүнүн табигый термелүү жыштыктарынын бирине дал келет.

Абадагы согуш:

Абадагы согуш - бул согуштук учактарды жана башка учуучу аппараттарды колдонуу. Аба согушуна душмандардын объектилерине чабуул жасоочу бомбалоочу учактар ​​же душмандын аскерлеринин же стратегиялык объектилеринин топтолушу кирет; аба мейкиндигин башкаруу үчүн күрөшүп жаткан истребитель учактары; кургак учактарга каршы абадан жакын колдоо көрсөтүүчү самолетторго чабуул жасоо; деңиз жана жакынкы кургактык буталарына каршы учуучу деңиз авиациясы; парашютчулар сыяктуу аба-десанттык күчтөрдү ташуу үчүн планерлер, тик учарлар жана башка учактар; иштөө убактысын же диапазонун узартуу үчүн абада май куюучу танкерлер; жана жүктөрдү жана персоналды ташуу үчүн аскердик транспорттук учактар. Тарыхта, аскердик учактарда артиллериялык байкоочуларды ташыган абадан жеңил шарлар болгон; шаарларды бомбалоо үчүн абадан жеңил дирижабльдер; байкоочуларды, камераларды жана радиолокациялык жабдууларды ташыган ар кандай чалгындоо, байкоо жана эрте эскертүүчү учактар; душмандын кемелерине кол салуу үчүн торпедалык бомбалоочу учактар; жана кулаган аба күчтөрүн куткарган аскер-аба деңиз куткаруу учактары. Заманбап аба согушуна ракеталар жана учкучсуз учуучу аппараттар кирет. Жер үстүндөгү күчтөр душмандын аба активдүүлүгүнө зениттик согуш менен жооп кайтарышы мүмкүн.

Түркиялыктардын Кипрге басып кирүүсү учурунда абада согушуу:

Афины колдогон Кипр Улуттук Гвардиясынын демократиялык жол менен шайланган Президенти, архиепископ Макариос IIIке каршы төңкөрүшүнөн кийин, 1974-жылы, 20-июлда, Түркия Кипр аралынын түндүк бөлүгүнө аба жана деңиз аркылуу биргелешип басып кирди. Түрк өкмөтү 1960-жылдагы Кепилдик Келишиминин шарттарына карама-каршы келип, Кипрдеги түрктөрдүн азчылыгын коргоону аскерий кол салуунун негизги негиздемеси катары атады.

Түркиялыктардын Кипрге басып кирүүсү учурунда абада согушуу:

Афины колдогон Кипр Улуттук Гвардиясынын демократиялык жол менен шайланган Президенти, архиепископ Макариос IIIке каршы төңкөрүшүнөн кийин, 1974-жылы, 20-июлда, Түркия Кипр аралынын түндүк бөлүгүнө аба жана деңиз аркылуу биргелешип басып кирди. Түрк өкмөтү 1960-жылдагы Кепилдик Келишиминин шарттарына карама-каршы келип, Кипрдеги түрктөрдүн азчылыгын коргоону аскерий кол салуунун негизги негиздемеси катары атады.

Авиациялык согуштук элемент:

Америка Кошмо Штаттарынын деңиз аскерлеринин корпусунда, авиациялык согуштук элемент же абадагы согуштук элемент ( ACE ) - деңиздеги абадагы жердеги атайын күчтөрдүн (MAGTF) ​​авиациялык бөлүгү. ACE - MAGTF операцияларын колдоо максатында деңиз аскерлеринин авиациясынын алты милдетин аткаруу үчүн уюштурулган. ACE башкаруу жана башкаруу, техникалык тейлөө жана инженердик бөлүктөрү менен бирдикте айланма канаттуу, tiltrotor жана туруктуу канаттуу учактарды иштеген авиация штабы жетектейт.

Air Combat Group RAAF:

Австралиянын Королдук Аба Флотунун (AirG Combat Group ) - RAAFтын согуштук жана бомбалоочу учактарын башкаруучу топ. ACG RAAF өзүнүн согуштук учактарын жайгаштыруу ылдамдыгын жакшыртуу максатында, RAAF Тактикалык Fighter Group жана Strike Reconnaissance Group бириктирүү жолу менен 2002-жылы 7-февралда түзүлгөн. Учурдагы АЧГнын командири - Air Commodore Энтони Греди.

Аба чабуулунун маневрлери:

Аба чабуулунун маневрлери - башка учактарга чабуул жасала турган абалга жетүү үчүн согуштук учакты кыймылдатуу, бурулуу жана / же жайгаштыруу тактикалык чеберчилиги. Аба чабуулунун маневрлери чабуул коюучу жана коргонуучу негизги согуштук маневрге (БФМ) таянып, абадан келген атаандашынан артыкчылыкка ээ болушат.

Аба чабуулунун маневр кылуу инструменти:

Air Combat Maneuvering Instrumentation (ACMI) тутумдары учактын учуу учурундагы маалыматтарын жазышат, аларды аскер күчтөрү абадан урушка даярдоодо жана талдоодо колдонушат.

Аба чабуулунун маневрлери:

Аба чабуулунун маневрлери - башка учактарга чабуул жасала турган абалга жетүү үчүн согуштук учакты кыймылдатуу, бурулуу жана / же жайгаштыруу тактикалык чеберчилиги. Аба чабуулунун маневрлери чабуул коюучу жана коргонуучу негизги согуштук маневрге (БФМ) таянып, абадан келген атаандашынан артыкчылыкка ээ болушат.

Аба чабуулунун маневрлери:

Аба чабуулунун маневрлери - башка учактарга чабуул жасала турган абалга жетүү үчүн согуштук учакты кыймылдатуу, бурулуу жана / же жайгаштыруу тактикалык чеберчилиги. Аба чабуулунун маневрлери чабуул коюучу жана коргонуучу негизги согуштук маневрге (БФМ) таянып, абадан келген атаандашынан артыкчылыкка ээ болушат.

Аба чабуулунун маневрлери:

Аба чабуулунун маневрлери - башка учактарга чабуул жасала турган абалга жетүү үчүн согуштук учакты кыймылдатуу, бурулуу жана / же жайгаштыруу тактикалык чеберчилиги. Аба чабуулунун маневрлери чабуул коюучу жана коргонуучу негизги согуштук маневрге (БФМ) таянып, абадан келген атаандашынан артыкчылыкка ээ болушат.

Аба күчтөрү:

Аба күчтөрү - кеңири мааниде - биринчи кезекте абада согуш жүргүзгөн улуттук аскер тармагы. Тагыраак айтканда, бул аскердик-деңиз флотунан айырмаланып, абада согушууга бир мамлекеттин куралдуу кызматынын бутагы жооп берет. Адатта, аба күчтөрү абаны көзөмөлгө алуу, стратегиялык жана тактикалык бомбалоо миссияларын аткаруу, кургактык жана деңиз күчтөрүнө көбүнчө абадан чалгындоо жана жакын абадан колдоо түрүндө колдоо көрсөтүүгө жооптуу.

Аба командалык-штаттык колледж:

Аба командирлиги жана штабы (ACSC) Монабомери, Алабама штатындагы Максвелл аба базасында жайгашкан жана Америка Кошмо Штаттарынын Аба Күчтөрүнүн орто деңгээлдеги кесиптик аскердик билим берүү (PME) мектеби. Бул Максвелл АФБда жайгашкан Аба Университетинин (AU) баш ийген буйругу жана штаб-квартирасы Техас штатындагы Рандольф Аба Базасында жайгашкан Аба Билим берүү жана Окуу Командованиесинин (AETC) курамына кирет.

Канаданын Королдук Аба күчтөрү:

Канадалык Королдук Аба Күчтөрү - Канаданын аба күчтөрү . Анын ролу "Канада күчтөрүн тиешелүү, жооптуу жана натыйжалуу аба күчтөрү менен камсыз кылуу". RCAF бирдиктүү Канаданын Куралдуу Күчтөрүнүн курамындагы экологиялык үч буйруктун бири. 2013-жылга карата Канаданын Падышачыл Аба Күчтөрү 2500 жөнөкөй күчтөрдүн жана 2600 баштапкы резервдик персоналдын курамынан турат, аларды 2500 жаран колдойт жана 258 учкучсуз учак жана 9 учкучсуз учуучу аппараттарды башкарат. Генерал-лейтенант Аль Мейнцингер - Канаданын Королдук Аба күчтөрүнүн учурдагы командири жана Аба күчтөрүнүн штабынын башчысы.

Air commodore:

Air commodore - бул бир жылдыздуу даражадагы, эң улук желек офицери рангындагы жана аба офицерлеринин катарында, Падышалык аба күчтөрү келип чыккан жана колдонууну улантууда. Бул даражаны Зимбабве сыяктуу британиялык тарыхый таасирге ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү колдонушат жана кээде англисче эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат. Даражанын аталышы ар дайым толук фраза болуп саналат жана эч качан коммодорго чейин кыскартылбайт, бул ар кандай деңиз күчтөрүндө ранг.

Биринчи дүйнөлүк согуштун аба командирлери:

Биринчи дүйнөлүк согуштун аба командирлери аба күчтөрү чоң роль ойногон биринчи ири жаңжал учурунда аба кызматтарын башкарууга келген армия же флоттун офицерлери болгон.

Биринчи дүйнөлүк согуштун аба командирлери:

Биринчи дүйнөлүк согуштун аба командирлери аба күчтөрү чоң роль ойногон биринчи ири жаңжал учурунда аба кызматтарын башкарууга келген армия же флоттун офицерлери болгон.

Air commodore:

Air commodore - бул бир жылдыздуу даражадагы, эң улук желек офицери рангындагы жана аба офицерлеринин катарында, Падышалык аба күчтөрү келип чыккан жана колдонууну улантууда. Бул даражаны Зимбабве сыяктуу британиялык тарыхый таасирге ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү колдонушат жана кээде англисче эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат. Даражанын аталышы ар дайым толук фраза болуп саналат жана эч качан коммодорго чейин кыскартылбайт, бул ар кандай деңиз күчтөрүндө ранг.

Аба башкы комиссары:

Air Commodore-башкы аскер аба күчтөрүнүн улук ардактуу дайындоо болуп саналат, Падышалык аба күчтөрүнүн келип чыккан жана азыр ар кандай Шериктештик өлкөлөрүнүн аба күчтөрүндө бар. Дайындалган адамдар аба күчтөрүнүн ири уюмунун же түзүмүнүн башкы командачысы болуп дайындалат. Башында Улуу Британиянын падышасы гана аба командирлерин дайындаган. Бирок, 20-кылымдын экинчи жарымынан тартып, Улуу Британиядагы жана Австралия, Канада жана Жаңы Зеландия сыяктуу башка чөйрөлөрдө падышалык үй-бүлөнүн башка мүчөлөрү дайындалган. 2020-жылга карата, бул дайындоолор төртөө Шериктештик өлкөлөрүнүн башкаруучу же келечектеги монархтары болгон падышанын үй-бүлөсүнүн алты гана улук мүчөсүнө берилди.

Air commodore:

Air commodore - бул бир жылдыздуу даражадагы, эң улук желек офицери рангындагы жана аба офицерлеринин катарында, Падышалык аба күчтөрү келип чыккан жана колдонууну улантууда. Бул даражаны Зимбабве сыяктуу британиялык тарыхый таасирге ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү колдонушат жана кээде англисче эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат. Даражанын аталышы ар дайым толук фраза болуп саналат жана эч качан коммодорго чейин кыскартылбайт, бул ар кандай деңиз күчтөрүндө ранг.

Мухаммед Махмуд Алам:

Air Commodore Мухаммад Махмуд Алам SJ пакистандык согуштук учкуч болгон, Пакистандыктар расмий түрдө 1965-жылы Индия-Пакистан согушунда Индиянын аба күчтөрүнө таандык беш учакты 1 мүнөттө түшүргөн деп эсептешкен, беш учак тең 7-күнү Hawker Hunter учагы. Сентябрь 1965. Бирок, бир нече эксперттик булактар, анын ичинде пенсияга чыккан PAF Air Commodore Sajad S. Haider, 1965-жылы 7-сентябрда Аламдын спорттун түрү боюнча дооматын талашкан. Ал Пакистандын аба күчтөрүнүн рекорддоруна ылайык F-86 Saber учуп чыккан. Ал Индиянын Пакистандагы 1965-жылдагы согуштагы аракеттери үчүн ага Ситара-е-Журат, өлкөнүн үчүнчү жогорку аскердик сыйлыгы жана Бар менен сыйланган.

Air commodore:

Air commodore - бул бир жылдыздуу даражадагы, эң улук желек офицери рангындагы жана аба офицерлеринин катарында, Падышалык аба күчтөрү келип чыккан жана колдонууну улантууда. Бул даражаны Зимбабве сыяктуу британиялык тарыхый таасирге ээ болгон көптөгөн өлкөлөрдүн аба күчтөрү колдонушат жана кээде англисче эмес аба күчтөрүнө таандык структурага ээ өлкөлөрдө эквиваленттүү рангдын англисче котормосу катары колдонулат. Даражанын аталышы ар дайым толук фраза болуп саналат жана эч качан коммодорго чейин кыскартылбайт, бул ар кандай деңиз күчтөрүндө ранг.

Аба башкы комиссары:

Air Commodore-башкы аскер аба күчтөрүнүн улук ардактуу дайындоо болуп саналат, Падышалык аба күчтөрүнүн келип чыккан жана азыр ар кандай Шериктештик өлкөлөрүнүн аба күчтөрүндө бар. Дайындалган адамдар аба күчтөрүнүн ири уюмунун же түзүмүнүн башкы командачысы болуп дайындалат. Башында Улуу Британиянын падышасы гана аба командирлерин дайындаган. Бирок, 20-кылымдын экинчи жарымынан тартып, Улуу Британиядагы жана Австралия, Канада жана Жаңы Зеландия сыяктуу башка чөйрөлөрдө падышалык үй-бүлөнүн башка мүчөлөрү дайындалган. 2020-жылга карата, бул дайындоолор төртөө Шериктештик өлкөлөрүнүн башкаруучу же келечектеги монархтары болгон падышанын үй-бүлөсүнүн алты гана улук мүчөсүнө берилди.

Учуп кетүү:

Fly-in fly - бул кызматкерлерди жана алардын үй-бүлөлөрүн биротоло көчүрбөй, алыскы аймактардагы адамдарды жумуш ордуна убактылуу учуп барып иштетүү ыкмасы. Көбүнчө ФИФОго кыскартылып, жумушка орношуу статусу жөнүндө сөз болот. Бул Австралия менен Канададагы кен казуучу ири аймактарда көп кездешет.

Аба компрессору:

Аба компрессору - пневматикалык шайман, ал кубаттуулукту басымдагы абада топтолгон потенциалдуу энергияга айландырат. Бир нече ыкманын бири менен, аба компрессору сактагычка уламдан-улам көбүрөөк аба киргизип, басымды көбөйтөт. Бактын басымы анын иштелип чыккан жогорку чегине жеткенде, аба компрессору өчүп калат. Демек, кысылган аба колдонулганга чейин бакта кармалып турат. Кысылган абада камтылган энергия абанын кинетикалык энергиясын колдонуп, ар кандай колдонмолордо колдонулушу мүмкүн, анткени ал бөлүнүп чыгып, резервуардын басымы төмөндөйт. Резервуардын басымы төмөнкү чегине жеткенде, аба компрессору кайрадан күйүп, резервуарга кайрадан басым жасайт, ал эми аба компрессору насостон айырмаланып турушу керек, анткени ал ар кандай газга / абага иштейт, ал эми насостор суюктукта иштешет.

Аба компрессору:

Аба компрессору - пневматикалык шайман, ал кубаттуулукту басымдагы абада топтолгон потенциалдуу энергияга айландырат. Бир нече ыкманын бири менен, аба компрессору сактагычка уламдан-улам көбүрөөк аба киргизип, басымды көбөйтөт. Бактын басымы анын иштелип чыккан жогорку чегине жеткенде, аба компрессору өчүп калат. Демек, кысылган аба колдонулганга чейин бакта кармалып турат. Кысылган абада камтылган энергия абанын кинетикалык энергиясын колдонуп, ар кандай колдонмолордо колдонулушу мүмкүн, анткени ал бөлүнүп чыгып, резервуардын басымы төмөндөйт. Резервуардын басымы төмөнкү чегине жеткенде, аба компрессору кайрадан күйүп, резервуарга кайрадан басым жасайт, ал эми аба компрессору насостон айырмаланып турушу керек, анткени ал ар кандай газга / абага иштейт, ал эми насостор суюктукта иштешет.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционердик кийим:

Аба муздатуучу кийим - колдонуучуну активдүү муздаткан кийим үчүн термин. Ал биринчи кезекте туннелдер жана жер алдындагы курулуш аянтчалары сыяктуу кондиционер системаларын оңой орнотууга мүмкүн болбогон жерлерде иштегендер тарабынан колдонулуп келген. Базардагы аба менен муздатуучу кийим, бөлмөнүн өзгөрүлмө түзүлүшү сыяктуу абаны муздатуу менен иштебейт. Тескерисинче, дененин айланасында аба жана кээде суу буусун үйлөп, теринин жана буунун бууланып кетишинен теринин температурасын төмөндөтүп, колдонуучунун табигый дене муздашын көбөйтөт.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кубат inverter:

Кубат инвертору же инвертор - бул туруктуу электр тогун (DC) өзгөрмө токко (AC) өзгөртө турган кубаттуу электрондук шайман же схема. Жыйынтыгында алынган өзгөрүлмө токтун жыштыгы иштеген шайманга жараша болот. Инверторлор "өзгөрткүчтөргө" карама-каршы келет, алар башында чоң өзгөрүлмө токту туруктуу электр кубатына айландыруучу электромеханикалык шаймандар болгон.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Канал (агым):

Каналдар - бул жылытууда, желдетүүдө жана кондиционерлөөдө (HVAC) абаны жеткирүү жана алуу үчүн колдонулган суу өткөргүчтөр же өткөөлдөр. Керектүү аба агымдарына, мисалы, аба менен камсыздоо , артка кайтуучу аба жана чыккан аба кирет . Каналдар, адатта, камсыздоочу абанын бир бөлүгү катары желдетүүчү абаны жеткиришет. Демек, аба түтүктөрү үйдүн ичиндеги абанын алгылыктуу сапатын, ошондой эле жылуулук ыңгайлуулугун камсыз кылуунун бир ыкмасы болуп саналат.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Аба айлампасынын машинасы:

Аба циклинин машинасы ( ACM ) - бул басымдуу газ турбинасы менен иштеген учактарда колдонулган айлана-чөйрөнү көзөмөлдөө тутумунун (ECS) муздатуучу бирдиги. Адатта, учакта ушул ACM эки же үчөө болот. Ар бир ACM жана анын компоненттери көбүнчө кондиционер пакети деп аталат. Аба циклинин муздатуу процесси газ циклиндеги Фреон сыяктуу фаза өзгөрүүчү материалдын ордуна абаны колдонот. Муздатуучу заттын конденсациясы же буулануусу байкалбайт жана процесстен чыккан муздатылган аба түздөн-түз салонду желдетүү үчүн же электрондук жабдууларды муздатуу үчүн колдонулат.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Кондиционер:

Кондиционер - бул жылуулукту кетирүү жана нымдуулукту көзөмөлдөө, ошондой эле имараттын же унаанын ичиндеги абадагы кээ бир учурларда чаңды тазалоо, ички ыңгайлуу шарттарды түзүү. Буга кубаттуу шаймандардын жардамы менен, пассивдүү муздатуу же желдетүү жолу менен муздатуу жолу менен жетишүүгө болот. Кондиционер - бул жылытууну, желдетүүнү жана кондиционерлөөнү камсыз кылуучу тутумдардын жана техникалардын үй-бүлөсүнүн мүчөсү.

Аба каттамы:

Аба жүк кагазы ( AWB ) же аба накладнойу - бул эл аралык авиакомпания тарабынан товарларга берилген квитанция жана ташуу келишиминин далили. Бул товарларга укук белгилөөчү документ эмес. Аба каттамы макулдашылбайт.

Абанын булганышы:

Абанын булганышы - адамдардын жана башка тирүү жандыктардын ден-соолугуна зыян келтирүүчү, же климатка же материалдарга зыян келтирүүчү заттардын атмосферада болушу. Абаны булгоочу заттардын ар кандай түрлөрү бар, мисалы, газдар, бөлүкчөлөр жана биологиялык молекулалар. Абанын булганышы адамдардын ооруларына, аллергияга, ал тургай өлүмгө алып келиши мүмкүн; ошондой эле жаныбарлар жана азык-түлүк өсүмдүктөрү сыяктуу башка тирүү организмдерге зыян келтириши мүмкүн, ошондой эле табигый чөйрөгө же курулган чөйрөгө зыян келтириши мүмкүн. Адамдын иш-аракеттери дагы, табигый процесстер дагы абанын булгануусун шартташы мүмкүн.

Аба кыймылын башкаруу:

Аба кыймылын башкаруу ( АТК ) - аба кемелерин жерге жана башкарылуучу аба мейкиндиги аркылуу багыттаган жана аба кемесине көзөмөлдөнбөгөн аба мейкиндигинде консультативдик кызматтарды көрсөтө турган жердеги аба кыймылын көзөмөлдөөчүлөр тарабынан көрсөтүлүүчү кызмат. ATC дүйнө жүзү боюнча негизги максаты - кагылышууларды алдын алуу, аба кыймылын уюштуруу жана тездетүү, ошондой эле учкучтарга маалымат жана башка колдоо көрсөтүү. Кээ бир өлкөлөрдө, АТК коопсуздукту же коргонуу ролду ойнойт же аскер кызматкерлери тарабынан башкарылат.

Аба кыймылын башкаруу:

Аба кыймылын башкаруу ( АТК ) - аба кемелерин жерге жана башкарылуучу аба мейкиндиги аркылуу багыттаган жана аба кемесине көзөмөлдөнбөгөн аба мейкиндигинде консультативдик кызматтарды көрсөтө турган жердеги аба кыймылын көзөмөлдөөчүлөр тарабынан көрсөтүлүүчү кызмат. ATC дүйнө жүзү боюнча негизги максаты - кагылышууларды алдын алуу, аба кыймылын уюштуруу жана тездетүү, ошондой эле учкучтарга маалымат жана башка колдоо көрсөтүү. Кээ бир өлкөлөрдө, АТК коопсуздукту же коргонуу ролду ойнойт же аскер кызматкерлери тарабынан башкарылат.

Аба кыймылын көзөмөлдөөчү:

Аба кыймылын көзөмөлдөө боюнча адистер , кыскартылган ATCS , глобалдык аба кыймылын башкаруу тутумундагы аба кыймылынын коопсуз, иреттүү жана тез агымы үчүн жооптуу персонал. Адатта, аба кыймылын башкаруу борборлорунда жана жердеги башкаруу мунараларында жайгаштырылган, алар өзүлөрүнө бекитилген аба мейкиндигиндеги учактардын абалын, ылдамдыгын жана бийиктигин визуалдык жана радар менен көзөмөлдөп, учкучтарга радио аркылуу көрсөтмөлөрдү беришет. Аба диспетчеринин кызматы жогорку билимди, билгичтикти жана жөндөмдүүлүктү талап кылат. Контроллерлор өзүлөрүнүн жооптуу чөйрөсүндө учактарды бири-биринен коопсуз аралыкта кармоо жана бардык аба кемесин өздөрүнө бекитилген аба мейкиндиги сектору аркылуу, ошондой эле жерде коопсуз жана натыйжалуу жылдыруу үчүн бөлүү эрежелерин колдонушат. Контроллерлор кызмат учурунда укмуштай чоң жоопкерчиликке ээ жана күн сайын реалдуу убакытта сансыз чечимдерди кабыл алышкандыктан, ATC кесиби дүйнө жүзү боюнча эң акыл-эс жагынан эң татаал мансаптардын бири катары каралат жана көптөгөн өзгөрмөлөргө жараша стресстик мүнөзгө ээ. Көптөгөн контролерлор, жогорку кызмат акыларын жана ири, уникалдуу жана артыкчылыктуу автономия деңгээлин өз жумуштарынын негизги артыкчылыктары катары аташат.

Аба муздатуучу кыймылдаткыч:

Аба муздатуучу кыймылдаткычтар кыймылдаткычты жумушчу температурасында кармоо үчүн, аларды жылытуу канаттары же кыймылдаткычтын ысык жерлери аркылуу түздөн-түз абанын айлануусуна таянат. Бардык күйүүчү кыймылдаткычтарда пайда болгон жылуулуктун көп пайызы аба менен муздатуучу кыймылдаткычтын металл канаттары аркылуу эмес (12%) саркындылар аркылуу агып чыгат. Жылуулук энергиясынын болжол менен 8% ы майга өткөрүлүп берилет, бул биринчи кезекте майлоого арналган, бирок жылуулукту муздаткыч аркылуу таратууда роль ойнойт. Аба муздатуучу кыймылдаткычтар көбүнчө суюктукту муздатууга туура келбеген тиркемелерде колдонулат, анткени мындай заманбап аба муздатуучу кыймылдаткычтар мотоциклдерде, жалпы авиациялык учактарда, чөп чапкычтарда, генераторлордо, тышкы кыймылдаткычтарда, насостук топтомдордо, араа отургучтарында жана көмөкчү энергоблоктордо колдонулат.

Буулантуучу муздаткыч:

Буулантуучу муздаткыч - бул суунун буулануусу аркылуу абаны муздатуучу шайман. Буулап муздатуу муздатуучу же сиңирүүчү муздатуу циклдарын колдонгон башка кондиционердик системалардан айырмаланат. Буулантуучу муздатуу буулануу үчүн суунун салыштырмалуу көп жылуулукту сиңирип алаарын колдонот. Кургак абанын температурасы суюк суунун фазасына өтүп, буу буусуна өтүп (буулануу) мүмкүн. Бул муздаткычка караганда алда канча аз энергия сарптап, абаны муздата алат. Кургакчыл климаттык шарттарда абанын бууланып муздашы имараттын жашоочуларына ыңгайлуу болуш үчүн абаны көбүрөөк нымдуулук менен кондициялоосунун дагы бир артыкчылыгы бар.

Буулантуучу муздаткыч:

Буулантуучу муздаткыч - бул суунун буулануусу аркылуу абаны муздатуучу шайман. Буулап муздатуу муздатуучу же сиңирүүчү муздатуу циклдарын колдонгон башка кондиционердик системалардан айырмаланат. Буулантуучу муздатуу буулануу үчүн суунун салыштырмалуу көп жылуулукту сиңирип алаарын колдонот. Кургак абанын температурасы суюк суунун фазасына өтүп, буу буусуна өтүп (буулануу) мүмкүн. Бул муздаткычка караганда алда канча аз энергия сарптап, абаны муздата алат. Кургакчыл климаттык шарттарда абанын бууланып муздашы имараттын жашоочуларына ыңгайлуу болуш үчүн абаны көбүрөөк нымдуулук менен кондициялоосунун дагы бир артыкчылыгы бар.

Абаны муздатуу:

Абаны муздатуу жылуулукту бөлүштүрүү ыкмасы. Ал жердин аянтын кеңейтүү же муздатуу үчүн объектинин үстүнөн аба агымын көбөйтүү же экөө аркылуу иштейт. Биринчисинин мисалы, объектинин бетине муздатуучу канаттарды кошуу же аларды интегралдаштыруу жолу менен же объектинин бетине бекем жабыштыруу. Ал эми экинчисинде, муздаткысы келген нерсеге желдеткичтин жардамы менен аба кирет. Жылыткычка канаттардын кошулушу анын жалпы аянтын көбөйтүп, натыйжада муздатуу натыйжалуулугун жогорулатат. Аба муздатууда эки түрдөгү муздаткыч колдонулат, алардын бири - бал тарагы, экинчиси - мыкты.

Абаны муздатуу:

Абаны муздатуу жылуулукту бөлүштүрүү ыкмасы. Ал жердин аянтын кеңейтүү же муздатуу үчүн объектинин үстүнөн аба агымын көбөйтүү же экөө аркылуу иштейт. Биринчисинин мисалы, объектинин бетине муздатуучу канаттарды кошуу же аларды интегралдаштыруу жолу менен же объектинин бетине бекем жабыштыруу. Ал эми экинчисинде, муздаткысы келген нерсеге желдеткичтин жардамы менен аба кирет. Жылыткычка канаттардын кошулушу анын жалпы аянтын көбөйтүп, натыйжада муздатуу натыйжалуулугун жогорулатат. Аба муздатууда эки түрдөгү муздаткыч колдонулат, алардын бири - бал тарагы, экинчиси - мыкты.

Аба өзөгү:

Аба ядросу төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

  • Аба өзөгү менен бургулоо, айланма аба менен бургулоонун бир түрү
  • Аба өзөгү
  • Магниттик өзөк
Аба өзөгү:

Аба ядросу төмөнкүлөрдү камтышы мүмкүн:

  • Аба өзөгү менен бургулоо, айланма аба менен бургулоонун бир түрү
  • Аба өзөгү
  • Магниттик өзөк
Бургулоо станогу:

Бургулоочу бургулоо мунай же суу кудуктары сыяктуу скважиналарды жердин астындагы бургулоочу комплекстүү тутум. Бургулоо жабдуулары суу кудуктарын, мунай скважиналарын же жаратылыш газын казып алуучу скважиналарды бургулоо үчүн колдонулуучу масштабдуу жабдуулар болушу мүмкүн же бир адам тарабынан кол менен жылдырылгандай кичинекей болушу мүмкүн жана аларды шнектер деп аташат. Бургулоочу жабдыктар жер астындагы пайдалуу кен чыккан жерлерди, таштарды, топурактын жана жер астындагы суулардын физикалык касиеттерин тандап алса болот, ошондой эле жер алдындагы коммуникация, приборлор, туннелдер же кудуктар сыяктуу жердин астындагы жасалгаларды орнотуу үчүн колдонсо болот. Бургулоочу машиналар жүк ташуучу автомобилдерге, тректерге же чиркегичтерге орнотулган мобилдик жабдуулар же туруктуу кургактыкта ​​же деңизде жайгашкан курулмалар болушу мүмкүн. Демек, "бургулоо" термини жалпысынан жер кыртышынын бетине кирүү үчүн колдонулган татаал жабдууларды билдирет.

Аба өзөгү:

Аба өзөгү - бул көрсөткүчтү 360 градуска толук айлантууга мүмкүнчүлүк берген аналогдук дисплей өлчөгүчүндө айлануучу кыймылдаткычтын белгилүү бир түрү. Ал ченегичтерде жана дисплейлерде колдонулат, көбүнчө автомобиль инструменттеринин кластерлери.

Аба корпусу:

Аба корпусу деген термин аба күчтөрүн жалпысынан билдирет.

Аба корпусу:

Аба корпусу деген термин аба күчтөрүн жалпысынан билдирет.

Airway (авиация):

An аба же аба каттамы аба кемесинин аба талаптарына жооп Airways белгилүү бир тоолуу блок ичинде сегменттер менен аныкталат бийик учуп турган бирге, коридор туурасы бир, бир белгилүү бийиктикте бир көрсөтүлгөн жайгашкан бириктирип коридор аныкталган эмес, жана спутниктердин навигациялык тутуму үчүн туруктуу географиялык координаттардын ортосунда же жер үстүндөгү Радио тараткычтын навигациялык жардамдарынын же эки навигациянын конкреттүү радиалдарынын кесилишинин ортосунда.

Курьер:

Курьер - бул компания, ошол компаниянын кызматкери же билдирүүнү, пакетти же катты бир жерден же адамдан башка жерге же адамга жеткирүүчү адам.

Аскердик авиация:

Аскердик авиация аскердик авиацияны жана башка учуучу аппараттарды камтыйт, анын ичинде согуштук театрда же фронтто жайгашкан күчтөрдү материалдык-техникалык жактан камсыз кылуу үчүн улуттук аба көтөрүмдүүлүгүн кошкондо, аба согушун жүргүзүү же камсыз кылуу. Airpower транспорттун жана согуш техникасынын кесилишин кошкондо, мындай согуш жүргүзүүнүн улуттук каражаттарын камтыйт. Аскердик учактарга бомбалоочу учактар, истребителдер, транспорттор, машыктыруучу учактар ​​жана чалгындоо учактары кирет.

Учак:

Аба кемеси - абадан колдоо алуу менен учууга мүмкүнчүлүк берген унаа. Ал тартылуу күчүн статикалык көтөрүүнү же аба катмарынын динамикалык көтөргүчүн колдонуп, же бир нече учурларда реактивдүү кыймылдаткычтардан төмөн карай жылдырууну эсептейт. Учактардын кеңири таралган мисалдары катарында учактар, тик учарлар, дирижабльдар, планерлер, парамоторлор жана аба шарлары бар.

Фюзеляж:

Аэронавигацияда фюзеляж - бул учактын негизги корпусу. Ал экипажды, жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү камтыйт. Бир кыймылдаткычтуу учактарда ал, адатта, кыймылдаткычты камтыйт, бирок кээ бир амфибиялык учактарда бир кыймылдаткыч фюзеляжга бекитилген мамыга орнотулган, ал өз кезегинде калкып жүрүүчү корпус катары колдонулат. Фюзеляж ошондой эле башкаруу жана турукташтыруу беттерин көтөрүүчү беттерге конкреттүү байланыштарда жайгаштырууга кызмат кылат, бул учактын туруктуулугу жана маневрлүүлүгү үчүн талап кылынат.

Фюзеляж:

Аэронавигацияда фюзеляж - бул учактын негизги корпусу. Ал экипажды, жүргүнчүлөрдү жана жүктөрдү камтыйт. Бир кыймылдаткычтуу учактарда ал, адатта, кыймылдаткычты камтыйт, бирок кээ бир амфибиялык учактарда бир кыймылдаткыч фюзеляжга бекитилген мамыга орнотулган, ал өз кезегинде калкып жүрүүчү корпус катары колдонулат. Фюзеляж ошондой эле башкаруу жана турукташтыруу беттерин көтөрүүчү беттерге конкреттүү байланыштарда жайгаштырууга кызмат кылат, бул учактын туруктуулугу жана маневрлүүлүгү үчүн талап кылынат.

Аба кемеси:

Аба кемеси - бул деңиздеги авиабаза катары кызмат кылган, толук узундуктагы учуу палубасы жана учактарды алып жүрүү, куралдандыруу, жайгаштыруу жана калыбына келтирүү үчүн жабдуулар менен жабдылган аскер кемеси. Адатта, бул флоттун капиталдык кемеси, анткени ал деңиз күчтөрүнө аба күчтөрүн дүйнө жүзү боюнча самолет иштерин уюштуруу үчүн жергиликтүү базаларга көз карандысыз проекциялоого мүмкүндүк берет. ХХ кылымдын башында жүк ташуучулар өзүлөрүнүн шарларын жайгаштыруу үчүн колдонулган жыгач кемелерден, көптөгөн согушкерлерди, сокку уруучу учактарды, тик учактарды жана башка учактарды ташыган атомдук аскер кемелерине чейин өнүгүп келе жатышат. Катуу канаттуу жана бомбалоочу учактар ​​сыяктуу оор учактар ​​учак ташуучу кемелерден учурулган болсо, учурда аларды конуу мүмкүн эмес. Дипломатиялык жана тактикалык күчү, кыймылдуулугу, автономиясы жана каражаттарынын ар түрдүүлүгү менен авиатранспортер көбүнчө заманбап согуштук флоттордун борбору болуп саналат. Тактикалык же ал тургай стратегиялык жактан алганда, ал флоттун флагманы катарында согуш кемесин алмаштырган. Анын эң чоң артыкчылыктарынын бири - эл аралык сууда сүзүү менен, ал эч кандай аймактык суверендүүлүккө тоскоолдук кылбайт жана ушуну менен үчүнчү жактардын учуп кетүүсүнө уруксат алуу зарылчылыгын жокко чыгарат, учактардын убактысын жана транзиттик аралыктарын кыскартат, ошондуктан убакытты кыйла көбөйтөт согуштук зонада болушу.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учууга ниеттенип , аба кемесине отурган учурдан баштап, бардык адамдар түшкөнгө чейин, жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураган же структуралык иштен чыккан, же в) аба кемеси дайынсыз жоголгон же таптакыр жеткиликсиз болуп калган. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, эксплуатациянын коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

1958 BOAC Bristol Britannia кыйроосу:

G-AOVD - Bristol Britannia 312, BOAC тарабынан башкарылып, 1958-жылы Рождество майрамында Англиянын түштүгүндөгү Дорсет шаарынын Кристчерч шаарына жакын жерде кулап, беш экипаждын экөө жана жети жүргүнчү каза болгон.

Авиациялык кырсыктар жана инциденттер:

Авиациялык кырсык Эл аралык жарандык авиация жөнүндө Конвенция тарабынан 13-тиркемеде, аба кемесин эксплуатациялоо менен байланышкан окуя катары аныкталат, ал каалаган адам учууга ниеттенип , аба кемесине отурган учурдан баштап, бардык адамдар түшкөнгө чейин, жана а) адам өлүмгө дуушар болгон же оор жаракат алган, б) аба кемеси олуттуу зыянга учураган же структуралык иштен чыккан, же в) аба кемеси дайынсыз жоголгон же таптакыр жеткиликсиз болуп калган. 13-тиркемеде авиациялык инцидент авиакомпаниянын эксплуатацияланышына байланыштуу, эксплуатациянын коопсуздугуна таасир этүүчү же таасир этиши мүмкүн болгон кырсыктан башка учурлар катары аныкталат.

Аба айынын белгиси:

Рентгенологияда, аба ай айдын белгиси - бул көкүрөк рентгенограммасында жана компьютердик томографияда аба менен толтурулган жана тегерек радиопака массасына ээ болгон өпкө көңдөйүнө байланыштуу, жарым ай жана радиолуценттик табылга. Нукура, ал козу карын Aspergillus lung.It да Monad белги катары аталат ичинде жасалган кичинекей бир оюктун өсүп жатканда кездешет aspergilloma, аспергиллез түрдө байланыштуу.

Учак:

Aircrew , ошондой эле учуу экипажы деп аталат, бул учуу учурунда бир учак менен иштеген персонал. Учуунун экипажынын курамы учактын түрүнө, ошондой эле учуунун узактыгына жана максатына жараша болот.

BF Skinner:

Беррхус Фредерик Скиннер америкалык психолог, бихевиорист , автор, ойлоп табуучу жана социалдык философ болгон. Ал 1958-жылдан 1974-жылы пенсияга чыкканга чейин Гарвард университетинде психология профессору болгон.

Аба агымы:

Метеорологияда аба агымдары шамалдын топтолгон аймактары. Алар негизинен атмосфералык басымдын же температуранын айырмачылыгына байланыштуу. Алар горизонталдык жана вертикалдык агымдарга бөлүнөт; экөө тең мезоскалияда, ал эми горизонталдык синоптикалык масштабда басымдуулук кылат. Аба агымдары тропосферада гана эмес, стратосферага жана мезосферага чейин жетет.

Аба парда:

Аба парда төмөнкүлөрдү билдирет:

  • Аба эшиги, эки мейкиндикти бири-биринен бөлүп туруу үчүн колдонулган желдеткич шайманы
  • Май куюлган жерлерди камтыган пневматикалык тосмо
Аба парда:

Аба парда төмөнкүлөрдү билдирет:

  • Аба эшиги, эки мейкиндикти бири-биринен бөлүп туруу үчүн колдонулган желдеткич шайманы
  • Май куюлган жерлерди камтыган пневматикалык тосмо
Аба эшиги:

Аба эшиги же аба пардасы - абанын же булгоочу заттардын бир ачык мейкиндиктен экинчисине өтүшүн алдын алуу үчүн колдонулуучу шайман. Эң көп колдонулган нерсе - бул имараттын кире беришине орнотулган ылдый караган желдеткич желдеткичи же ар кандай температурада шартталган эки боштуктун ортосундагы ачылыш.

Аба менен жаздалган конуучу кеме:

LCAC деп аталган абада жаздалган десант кемеси - бул амфибиялык десанттын заманбап түрү . Бул кол өнөрчүлүктүн көпчүлүгү "деңиздин үстүндө" ("OTB") кол өнөрчүлүгү деп аталган чакан жана орто көлөмдөгү көп багыттуу учактардын учактары. Бул аскерлерге жана материалдарга дүйнөнүн жээк тилкесинин 70 пайыздан ашыгына кирүүгө мүмкүндүк берет, ал эми кадимки кайык типтеги десанттык кемелер бул жээк тилкесинин болжол менен 15 пайызын гана алышат. Адаттагы конуу кемесинин тоскоолдуктары жумшак кумдуу пляждар, саздак жерлер, саздак жерлер жана борпоң жерлер. Аба жаздыкчасы технологиясы кол өнөрчүлүктүн конуу мүмкүнчүлүгүн кыйла жогорулатып, салттуу конуу кемесине караганда ылдамдыкты жана ийкемдүүлүктү камсыз кылды.

Клеммдин белгиси:

Клемм белгиси , ошондой эле аба жаздык белгиси деп аталган, өнөкөт аппендициттин белгиси.

Кеңейтүү танкы:

Кеңейүүчү бак же кеңейүүчү идиш - бул жабык сууну жылытуу тутумдарын жана үйдөгү ысык суу тутумдарын ашыкча басымдан сактоо үчүн колдонулган кичинекей бак. Резервуар жарым-жартылай аба менен толтурулган, анын суу балкасынан улам кысылып турган жаздык шоку жана жылуулуктун кеңейишинен пайда болгон ашыкча сууну басат.

Кеме:

Аэропорт , ошондой эле аба-жаздык унаа же ACV деп аталган, кургактыкта, сууда, баткакта, музда жана башка беттерде саякаттоого жөндөмдүү амфибия кол өнөрчүлүгү.

Аба менен жаздалган конуучу кеме:

LCAC деп аталган абада жаздалган десант кемеси - бул амфибиялык десанттын заманбап түрү . Бул кол өнөрчүлүктүн көпчүлүгү "деңиздин үстүндө" ("OTB") кол өнөрчүлүгү деп аталган чакан жана орто көлөмдөгү көп багыттуу учактардын учактары. Бул аскерлерге жана материалдарга дүйнөнүн жээк тилкесинин 70 пайыздан ашыгына кирүүгө мүмкүндүк берет, ал эми кадимки кайык типтеги десанттык кемелер бул жээк тилкесинин болжол менен 15 пайызын гана алышат. Адаттагы конуу кемесинин тоскоолдуктары жумшак кумдуу пляждар, саздак жерлер, саздак жерлер жана борпоң жерлер. Аба жаздыкчасы технологиясы кол өнөрчүлүктүн конуу мүмкүнчүлүгүн кыйла жогорулатып, салттуу конуу кемесине караганда ылдамдыкты жана ийкемдүүлүктү камсыз кылды.

Аба айлампасынын машинасы:

Аба циклинин машинасы ( ACM ) - бул басымдуу газ турбинасы менен иштеген учактарда колдонулган айлана-чөйрөнү көзөмөлдөө тутумунун (ECS) муздатуучу бирдиги. Адатта, учакта ушул ACM эки же үчөө болот. Ар бир ACM жана анын компоненттери көбүнчө кондиционер пакети деп аталат. Аба циклинин муздатуу процесси газ циклиндеги Фреон сыяктуу фаза өзгөрүүчү материалдын ордуна абаны колдонот. Муздатуучу заттын конденсациясы же буулануусу байкалбайт жана процесстен чыккан муздатылган аба түздөн-түз салонду желдетүү үчүн же электрондук жабдууларды муздатуу үчүн колдонулат.

Аба цилиндр:

Аба баллону төмөнкүлөргө шилтеме бериши мүмкүн:

  • Сыгылган абаны сактоо үчүн колдонулган газ баллону
  • Пневматикалык цилиндр, суюктуктан, мисалы, абадан күч берүү үчүн колдонулуучу механикалык шайман
Аба цилиндр:

Аба баллону төмөнкүлөргө шилтеме бериши мүмкүн:

  • Сыгылган абаны сактоо үчүн колдонулган газ баллону
  • Пневматикалык цилиндр, суюктуктан, мисалы, абадан күч берүү үчүн колдонулуучу механикалык шайман
Air d'Ayiti:

Air d'Ayiti Гаитидеги Порт-о-Пренсте жайгашкан кыска мөөнөттүү авиакомпания болгон, ал 1997-1999-жылдар аралыгында иштеген. Кариб деңизинин ичинде жана Америка Кошмо Штаттарынын Майами шаарына ырааттуу жана чартердик рейстерди аткарган.

Аба дамбасы:

Аба дамбасы ар кандай аэродинамикалык шаймандарга тиешелүү болушу мүмкүн:

  • Spoiler (унаа), автомобилдерде
  • Спойлер (аэронавтика), учактарда
  • Чиркегичтердин этегиндеги чиркегичтер
Tube man:

Бир түтүк адам, ошондой эле skydancer катары белгилүү, аба бийчи жана алгач Tall Boy деп аталган бир электрдик сапыргыч менен тиркелет жана иштейт узун кездеме түтүктү түзгөн үйлөтмө элжиреткен жарнамалык продукт болуп саналат. Электр желдеткичи кездеме түтүкчөсү аркылуу абаны учуруп жатканда, бул түтүктү динамикалык бийлөө же кыймылдоо кыймылында түрткү берет.

Абадагы аба ырайы:

Аба маалыматтарынын көтөрүлүшү аба, жер жана суу транспортунун багытын, ылдамдыгын, бийиктигин / тереңдигин жана ага байланыштуу маалыматтарды эсептөө үчүн маалыматтарды алуу тутумдарына абанын басымы, температурасы жана аба агымынын багыты жөнүндө маалыматтарды берет. Абадагы маалыматтардын бумдары негизги сенсорлор катары колдонулушу мүмкүн же алардын негизги ченемдери жана шаймандары салыштырылган "өлчөө стандарты" катары колдонулушу мүмкүн.

Аба маалымат компьютери:

Аба маалыматтарын эсептөөчү компьютер ( ADC ) - заманбап учактарда кездешүүчү эң маанилүү авионикалык компонент. Бул компьютер жеке шаймандардын ордуна, учактын питот-статикалык тутумунан алынган калибрленген аба ылдамдыгын, Мачтын санын, бийиктигин жана бийиктиги боюнча маалыматты аныктай алат. Космостук Шаттл сыяктуу кээ бир өтө ылдам учактарда калибрленген аба ылдамдыгынын ордуна барабар аба ылдамдыгы эсептелет.

Аба маалымат компьютери:

Аба маалыматтарын эсептөөчү компьютер ( ADC ) - заманбап учактарда кездешүүчү эң маанилүү авионикалык компонент. Бул компьютер жеке шаймандардын ордуна, учактын питот-статикалык тутумунан алынган калибрленген аба ылдамдыгын, Мачтын санын, бийиктигин жана бийиктиги боюнча маалыматты аныктай алат. Космостук Шаттл сыяктуу кээ бир өтө ылдам учактарда калибрленген аба ылдамдыгынын ордуна барабар аба ылдамдыгы эсептелет.

Аба инерциялык маалымдама бирдиги:

Air Data Inertial Reference Unit (ADIRU) - аба маалыматтарын жана инерциялык маалымдама маалыматтарын пилоттордун электрондук учуу инструменттеринин тутумуна, ошондой эле учактагы башка тутумдарга жеткирүүчү интегралдык Air Data Inertial Reference System (ADIRS) негизги компоненти. мисалы, кыймылдаткычтар, автопилот, учактын учушун башкаруу системасы жана шасси системасы. ADIRU учактын эки пилотунун тең навигациялык маалыматтарынын бирден-бир күнөөгө чыдамдуу булагы катары иштейт. Бул Boeing 777 долбоорундагыдай экинчи маанайдагы аба маалымдамасы (SAARU) менен толукталышы мүмкүн.

No comments:

Post a Comment

20th century, 20th century, FIFA Club of the Century

20-кылым: 20- кылым ( ХХ кылым ) 1901-жылдын 1-январында (MCMI) башталып, 2000-жылы 31-декабрда аяктаган (MM). 20-кылымда доорду ан...